18.9.19

Park miniatur Kowary,Polsko

Park miniatur památek v Kowarech v Polsku se nachází v Dolním Slezsku a obsahuje zmenšené modely hradů,zámků,rezidencí,kostelů a dalších významných budov regionu.Je tu asi 300 modelů architektonických památek.Vypravili jsme sem v pondělí,kdy měl manžel volno.Počasí vypadalo všelijak a tak jsme se trochu rozmýšleli,ale udělali jsme dobře,protože sice se občas mračilo,ale nepršelo a později vysvitlo i sluníčko.A stálo to rozhodně za to.Nevěděla jsem co dříve a více obdivovat.Jednu stavbu jsem obdivovala,jak je krásná a přišla k další a byla ještě krásnější.
Fotografií mám přes 300 a tak jsem z nich musela vytvořit koláže a vyzdvihnu  pouze ty,které mě zaujaly nejvíce.Líbilo se mi také to,jak tu mají krásně upravené okolí kolem miniatur.Některé miniatury jsou hodně rozsáhlé a u každé je cedulka,kde si všechno přečtete a dozvíte se,kolik lidí a jak dlouho kterou miniaturu tvořili.Jsou vytvořeny nejnovějšími  modelářskými technikami,které odolávají nepříznivým povětrnostním vlivům.



Hned u vchodu je zámek Frýdlant.




O kousek dál je Sněžka a v dálce z mraků vykoukla opravdová.




Sněžka je i v pavilonu.Tak vypadala v roce 1968.



Občas jsem koukla na kopečky a Sněžka opět vykoukla z mraků.Vydržela než jsem nasadila větší objektiv,malým objektivem by nebyla vidět.



V pavilonu byl i zámek ve Vrchlabí a v Jilemnici



Mě zaujal hrad Chojník.Nachází se tady nedaleko,viděli jsme cestou na něj ukazatele.Stálo by za to,se sem na něj někdy vypravit.Byl vidět na kopci ze silnice.




Největší a nerozsáhlejší miniatura.Zámek  Ksiaz.Pracovalo na ni devět lidí dva roky.Opravdu nádherné.





Nemohla jsem se vynadívat.Všechny miniatury jsou osvětlené.Večer to tu musí být parádní.




Přehrada v Karpaczi.Také moc pěkně vytvořené





Palác Lomnica



Další palác v Karpníkách


Hrad Czocha




Kostel Pokoje Nejsvětější Trojice.Kostelů je tu hodně.Poláci jsou hodně věřící


Kostel Pruského krále Frederika Williama III


Kostel Povznesení Svatého Kříže v Jelení Goře




Palác v Karpníkách



Jeleni Gora


Ostatní modely jsou v kolážích



























V Parku miniatur se nám moc líbilo a byli jsme rádi,že jsme se sem vypravili.A jak jsme koukali je toho v této oblasti k zhlédnutí hodně.Snad potěším svými fotografiemi i Vás.
Mějte hezké dny







20 komentářů:

  1. Páni to čumím s otevřenou pusou Jituško,moc jsi mne potěšila tak to musel být pěkný zážitek♥ Opravdu nádherné fotky a děkuji za ně...Tam bych se ráda jela podívat ale nevím jestli tu cestu bych zvládla.

    OdpovědětVymazat
  2. To je veĺice zajímavé místo. Jak dokonalé jsou ty modely. To opravdu koukám. Slyšela jsem, že u nás je, myslím na Karlovarsku nebo Plzeňsku něco podobného, ale nevím přesně kde. Je to opravdu nádhera. Tam se my nedostaneme a tak díky za super podívanou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaru,děkuji.To se podívám,zda u nás je něco podobného

      Vymazat
  3. Jituško to je nádheráááááááááá krásný hrad a ty modely to je nádherááá hrad jako pohádkový děkuji také za hezkou podívánou přeji krásný den /******************************

    OdpovědětVymazat
  4. Jituško,to je nádhera,moc se mi to líbí....🤗🤗🤗

    OdpovědětVymazat
  5. Jituško to je nádhera, jako z pohádky, moc děkuji za tu krásu ♥ ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Danuško,děkuji.Připadala jsem si opravdu jako v pohádce

      Vymazat
  6. Jituško, děkuji za krásnou reportáž. Mám tyhle parky moc ráda, je to hezké dívat se na známe stavby. Tonto park by byl velmi inspirativní, polské hrady a zámky až na vyjímky neznám...
    Měj hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko,děkuji.Byla jsem ráda,že tam byly aspoň dva zámky od nás,které znám a také Sněžka

      Vymazat
  7. nádherné fotografie Jituško****** něco podobného jsem navštívila v Marianských lázní, moc se mi tyto věcí líbí ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Květuš,děkuji.Tak to se podívám na internet

      Vymazat
  8. Týýýý jó Jíťo to je pecka. Díky za prezentaci. Skvostné. Když si pomyslím těch hodin než se ta krása vytvořila, ale je to super podívaná 🌺🍁🍂🌻🌹💞💗

    OdpovědětVymazat
  9. Jitko, tam by se mi také líbilo. Tolik hradů a zámků na jednom místě ... a kolem žádní človíčkové, nádhera.
    Měj fajn neděli. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo,děkuji.Je fakt,že moc lidí tam nebylo.Byl všední den a zrovna to vypadalo na déšť

      Vymazat
  10. veliké ale veliké WAAU... nádherné fotky a tie zámky sú úžasné*****na buduci týždeň budem asi v stredu len na pc... vnuk mal zápal pluc ,aj ked mu už je dobre lekárka ho nepustila do školky tak ho budem varovať....Vždy zaspim skor ako on od únavy...

    OdpovědětVymazat
  11. Slávko,děkuji.Také jsem se nahlídala vnoučátek,za chvíli budou hlídat oni mě.

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení