27.9.19

Zábava na dlouhé večery

Z výletů jsme si i my přinesli domů pár hub.Nic jsme na to neměli a tak jsem vyprázdnila brašnu na foťák a museli jsme houby dávat tam.Naštěstí manžel,jako správný muž měl kupodivu v kapse kapesní nůž a tak houby trochu očistil.Myslela jsem,že si je nasušíme,ale byly to naše první a tak jsme je snědli.Byla bílá polévka,smaženice a manželovi jsem udělala slíbené řízečky a upekla mu domácí chleba




Snad se ještě na houby do lesa vypravíme.V noci pršelo i přes den,je docela teplo a tak by mohly pořád růst.

Protože se krátí den a prodlužují večery nakoupila jsem si přízi,abych měla po večerech,co dělat.Dokonce jsem odložila i knížku.Vánoce se blíží a také každoroční setkávání s přáteli a tak pro děvčata možná vytvořím nějaké dárečky.Háčkuji další košíčky a prostírání.Vánoce mám ráda barevné a tak jsem si koupila provázkovou přízi zelenou a dokonce i červenou.Zelenou jsem nechala na křesle a na chvíli odešla a Modřinka se vyřádila.Když jsem viděla ten velký zelený chuchvalec vůbec jsem nevěřila,že ho rozmotám.Naštěstí se podařilo.


Háčkuji podle návodů na Youtube, je to jednoduché,ono ani z provázků žádné zvláštní vzory nejdou.Na zajímavější háčkování jsem si koupila bílou klasickou přízi.S tou zkusím nějaký složitější vzor.
Zatím mám prostírání,podšálky a košíčky.Zjistila jsem,že je pro mě lepší háčkovat košíček na koupené dno.Bohužel jsem prošla pár galanterií v Liberci a měli pouze malé čtverečky.Tak budu pátrat na internetu,abych si objednala.


Košíček je háčkovaný na překližkovém dně.To se dělá hezky


Druhý košíček pevné dno nemá a i když je háčkovaný podle návodu,pořád se mi zdálo,že se kácí.Tak jsem do něj dala kytky,aby lépe seděl.


Z vlny,co mně zbyla z polštářků háčkuji různé podšálky


Červené prostírání bude na vánoční stůl,těch musím mít pět,protože budou s námi na štědrý den i vnučky.


Ze zelených provázků bude také prostírání.To se mi bude hodit k látce,kterou mi dala dcera a mám z ní ušitý ubrus.


V další galanterii měli pouze toto dno.Je ze zvláštního materiálu,podobného kůži.Tak jsem si ho koupila,že uháčkuji a dovnitř dám svíčky,Háčkovala jsem,manžel si ze mě dělal prču,jestli mu háčkuji bačkory.Dno se prohýbalo,příze ho táhla a přitom jsem použila slabší ne provázkovou a když jsem uháčkovala asi 5 cm,měla jsem z toho gondolu.Tak jsem to vypárala.Dno rozstřihnu,přidělám dírky a snad se s tím dá potom pracovat.Jak už jsem psala,jsem hrozná hračička a pořád něco vymýšlím a musím dělat.Baví mě to.Hodně děvčat na blogu zase tvoří krásné obrázky a žasnu,že za ty dva roky,co je já netvořím udělaly takové pokroky.



Blíží se víkend,užijte si ho co nejlépe.Nás čeká malování kuchyně a tak ji jdu vyklízet.Malovat bude syn s vnukem a tak jim to určitě půjde od ruky.Mějte se moc hezky


23 komentářů:

  1. Jíťo pomyslně smekám klobouk, jsi ohromně šikovná. Na vaření, pečení,pletení,háčkování, skvělé nápady.
    To čumím s otevřenou pusou - paráda ❤🌺❤🌺❤❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni,moc děkuji.Je to jenom o tom,že mě to všechno baví a v důchodě je tolik času.

      Vymazat
  2. Jituško, nevím, co mám obdivovat dřív - jestli ty úlovky z lesa nebo perfektní přípravu na čas adventní a vánoční...
    Od dovolené mám pocit, že jsem se ještě nezastavila, o lese si nechávám zatím jen zdát...
    A háčkování - to jsem dokončila podzimní prostírky na blogerský sraz, ale odtajnit je mohu až je rozdám :o)
    Měj hezké dny, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko,děkuji.Chodíš do práce a to je jasné,že času je málo.Mě večer telka moc nebaví a tak háčkuji a pustím si něco podle sebe a nebo poslouchám hudbu.Nejsem také velký spáč.

      Vymazat
  3. Jituško to tedy děláš krásné dekorace. Prostírání i ten obal na květinu.. no to je fakt nádhera ... To já už neumím. Musela bych k tomu zasednout znova se to učit. Kdysi jsem háčkovala i pletla dečky jen ze slabé příze, ale kde ty časy jsou. Už bych nad tím nevydržela sedět. Krční páteř mě pak bolí a tak bych u toho sedět nevydržela. Máš to fakt nádherné a Modřinka trošku "háčkovala" s Tebou. 😅😅😅🐈🌻🌻🌻

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaru,děkuji.Já mám pohodlné křeslo,podložím hlavu a nohy na podnožku a vydržím než se mi chce spát.Sedět dlouho nevydržím u počítače,to opravdu nesnáším,asi proto,že jsem u něj seděla tolik let v práci

      Vymazat
  4. Letos jsem v lese ještě nebyla a asi ani nebudu. Nemám s kým jít. Lesy tady jsou hluboké a rozmnožili se tu divočáci, tak se tam sama bojím vydat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Květuš,sama bych do lesa nešla,ani se psem.Jsem hodně bojavá

      Vymazat
  5. Jituško, tak i já čumím jako puk.Jsi moc šikovná krásné dekorace se mi líbí,já také dřív pletla-vyšívala-háčkovala bohužel už to nejde jelikož mám zdravou jen jednu ruku :-( Ale můžu dát také na blog moje tvoření hihi No vidíš i houbičky dokonce Kozáčka to je super my letos zatím žádného ani praváka :-)Měj krásný víkend ať tu kuchyň zvládnete..nezávidím :-)🌻💐🍎💓🌻💐🍎💓

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko,děkuji.To chápu,že už ti to nejde,ale hrozně ráda se podívám na tvé dřívější výtvory.Mě takové blogy hodně baví,hledám na nich inspiraci

      Vymazat
  6. Jitko, řízky vypadají lákavě, my z hub děláme jen smaženici. :o)
    A ty háčkované dekorace jsou parádní, moc se mi líbí ten šedivý obal na květináč.
    Přeji fajn víkend. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo,děkuji.Tentokrát jsme měli tolik hub,že jsem dělala všechno možné a máme jich ještě hodně nasušených

      Vymazat
  7. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  8. Super košíčky. :) A na houby se sliny sbíhají, právě dělám v troubě houbové karbanátky, tak jsem taky natěšená. :)
    Jíťo, hezký víkend :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko,děkuji.Díky tobě jsem karbenátky vyzkoušela a všem nám moc chutnaly.

      Vymazat
  9. Jitulko no samou nádheru tady máš nádherně hačkuješ to tak hačkovala moje maminka já neumím jenom pletla jsem a houbičky krásné ten kozák je nádherný zdravím a krásný víkend přeji *****************

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bětuško,děkuji.Maminka zase neuměla žádné ruční práce,ale nás to učila babička,byla navíc i švadlena

      Vymazat
  10. Veliké ale veliké WAU Jitka to sú nádherné práce si šikovná*********************

    OdpovědětVymazat
  11. Ahoj, Jituš, zrovna dnes byl Pepa na houbách a donesl přes 10 Kg!!! Kozáky, křemenáče, hříbky, hnědáky a všechny krásně zdravé. Byli jsme již dvakrát, ale takovou nadílku jsme nepřinesli. Rostou snad úplně všude. A to šel až kolem poledne. Jsi šikovná, já už neháčkuju ani nepletu zůstala jsem pouze u šití.Mám ráda vše sladěné....nakoupím látky a šiju...(ubrusy, rolety,závěsy, prošívané přehozy, polštářky)...povlečení už taky nekupuju..šiju, kombinuju, vkládám krajku...prostě se vyřádím. Naposledy jsem šila vnučce povlečení celé šedé pouze s vloženou krajkou.Ruční práce jsou fajn.Měj se prima a díky za písmenka, dobrou...♥ :)

    OdpovědětVymazat
  12. Ahoj Jituško nádherně si hraješ a to ani nenastaly dlouhé večery, jsi všeuměl, paráda ♥ ♥ ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Danuško,děkuji.Máš pravdu,že ty dlouhé večery nenastaly a já už budu mít všechno hotové.Budu vymyslet zase něco jiného,hi,hi.

      Vymazat
  13. Ali,děkuji.Kozorožky jsou šikovné a pracovité.Také to mám ráda doma vše do barvy.Teď už šiju drobnosti,ale baví mě to pořád a tak se možná pustím i do něčeho většího.

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení