4.11.19

Besedické skály II.část

Nedávno jsem Vám představila Besedické skály, skalní město Kalich a dnes Vás provedu dalším skalním městem Chléviště.Chléviště je největší skalní město v Besedických skalách.Vyznačuje se skalními věžemi o výšce více,jak 20 metrů,nachází se tu množství slují,jeskyní,soutěsek,průchodů a zřícených skalních bloků.Úžasný labyrint pro milovníky skal,ke kterým bych se mohla počítat,protože nebyl víkend,aby nás tatínek se sestrama a kamarádkama nevzal do Skaláku,který se nachází nedaleko Turnova.Název Chléviště získaly skály podle toho,že ve skalách za neklidných dob schovávali vesničané svůj dobytek,aby jim ho nesebrala procházející vojska.Je zde i několik vyhlídek,bohužel některé už zarostlé.Navštívili jsme vyhlídky Hořákovu,Husníkovu a Kde domov můj.









Bleky dostala misku s vodou,aby se osvěžila.Nosím jí to v batohu




Les je tu nádherný a barvy na sluníčku chvilkama přímo září.





Je tu i pár laviček
















Cestou nás provází informační tabule











Sluj Václava Sadovského ze Sloupna,který býval ve 30leté válce švédským rytmistrem.Jeho ztracený a znovu nalezený poklad je v turnovském muzeu.


Husníkova vyhlídka,podle jednoho z dárců železa na zábradlí.




Výhled je na Malou skálu a Pantheon a ještě dále,ale já se moc nerozhlížela,třásly se mně kolena a brzy jsem odtud utekla.Manžel si to užíval,ale neměl brýle,aby fotil.






Jeskyně Matěje Krocinovského z Borku,kazatele,který byl za svou víru pronásledován,zatčen a popraven.



Vyhlídka Kde domov můj,dostala svůj název podle návrhu členů České filharmonie z Prahy.










Další vyhlídky jsou zarostlé.




Když jsme prošli Chléviště chtěli jsme zamířit na nejvyšší vrchol Besedických skal Sokol,s krásným výhledem  na Suché skály.Nějak se to nepovedlo,špatně jsme odbočili,nebo jsme spíše zapomněli,že jdeme po žluté a ne červené.Šlo se hezky lesem z kopce,manžel hledal houby,já také občas koukla dolů a když jsem zvedla hlavu,vidím,že přicházíme na Malou Skálu.Dolů se nám šlo hezky,zpátky už hůře do kopečka a 4 km zbytečně jsme si zašli.Protože jsme zde byli už čtyři hodiny,rozhodli jsme se už vrátit k autu na parkoviště.Doma mě čekala ještě nějaká práce.
Vrch Sokol si můžeme dát v zimě,sněhem těžko zapadne.





















Bylo tu krásně.Poslední fotka vypadá jako ozdobený vánoční stromeček,připomínka,že se Vánoce blíží.


Přeji Vám hezké dny


24 komentářů:

  1. Jíťo, suprové fotečky. Je vidět, že se o to starají, je to tam upravené a zábradlí funkční.
    Podzimní krása stromů, na některých to vypadá jako zlato jak jsou krásně žluté, závěr parádní trávy. Koukala jsem, že je tam i pětiprst a jakou má nádhernou barvu. I Tobě krásné sny. Bleky si to užívala (✷‿✷)♥️✨♥️🍁🌿❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni,moc děkuji.Teď už ty barvy temnou,stromy jsou skoro holé,jsem ráda dokud to šlo,že jsme si to užili

      Vymazat
  2. Překrásné fotečky úžasný a moc nádherný les, tam by se mi moc líbilo jelikož je v rovině,ani já bych nešla na vyhlídku bych se po***manžel se pěkně kochal:-)Líbí se mi Jíťo sluneční paprsky za stromem to se opravdu povedlo 1*Bleky je skvělá a pěkně si to užívá je to na ní vidět, tak jí za mne podrbej i pohlaď hned bych jí dala pusinu♥ Děkuji za pěknou podívanou a přeji krásné podzimní dny💖🌹💖🌹💖🌹👱👱👱také děkuji za milé komentáře,které potěší♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko,moc děkuji.Bleky je jako kočka,taky chce pořád drbat a hladit

      Vymazat
  3. Jitulko tak to je krásná podívána moc hezké fotečky a ten stromeček jako vánočbi je nádherný ta tráva jak krásně kvete take ji mám na zahradě a kvetla děkuji za komentáře .♥♥♥♥

    OdpovědětVymazat
  4. Moc pěkné fotografie. Hned jsem se dívala do mapy, odkud se tam dostat. Je to z nádraží Malá Skála, ale
    úplně na druhou stranu proti Vranovu. Koukala jsem i na ty vrstevnice. No nevím, jestli by to manžel zvládl. Ale možná že jo. Je to tam opravdu krásné a krásné fotografie jsi pořídila. Já taková místa miluji...Hned bych se tam vydala. Teď to bude zvláště super, když už není na stromech listí, tak přece jen z těch vyhlídek bude někam vidět.

    OdpovědětVymazat
  5. To je zase krása Jituško.Na Malé Skále jsme byli kdysi dávno na rekreaci,to byli synové malí....hezký večer.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jindřiško,děkuji.Okolí Malé skály je nádherné

      Vymazat
  6. Nádherné fotky a tá sušená trava paráda***************************

    OdpovědětVymazat
  7. Jituško, nádherné místo, úžasné fotky, ty barvy... Kochám se a děkuji!
    Hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
  8. Jituško, opět nádherné fotografie s průvodním slovem. Radost pohledět. :)

    OdpovědětVymazat
  9. nádherné fotky i výlet Jituško*******Ksmeny dobíjí energii. Já bych toto nedala, nemohu už dýchat když jdu do malého kopce💓🍀🍁🍂🍀 🍂🍁 🍀💗

    OdpovědětVymazat
  10. Květuš,děkuji.To je zajímavé s tou energii.To víš,také s manželem do kopce funíme,hlavně on potřeboval by zhubnout

    OdpovědětVymazat
  11. Ahoj, Jituš, děkuji za krásnou podívanou. Moc pěkné fotky,...jo... a máte pěkného pesana...♥ :)

    OdpovědětVymazat
  12. Ali,moc děkuji.Pesan je úžasný,je ale syna,jenže ten je od rána do večera v práci a tak ji bereme na výlety sebou

    OdpovědětVymazat
  13. Byli jsme tam letos v dubnu ,potkali jsme jen pár lidiček a moc se nám tam líbilo.Hezkou neděli Jituš.

    OdpovědětVymazat
  14. Moc a moc krásné. ♥ ♥ ♥

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení