7.11.19

Zase háčkování

Nastaly dlouhé večery a to je ten správný čas na různé ruční práce,ale také i četbu.Já to střídám,většinou si dělám přestávku,kdy mne od silné příze bolí zápěstí.Ale pořád mne to baví a práce se mi hromadí.Všichni chtějí na zimu teplé háčkované ponožky a děvčata ještě i síťovky.Chci to stihnout v listopadu,protože v prosinci začnu péct cukroví,vánočky a jiné dobroty,však to znáte a hlavně si chci užít adventní čas,který mám ráda. 
Prostírání mám už tolik,že to stačí pro celou rodinu .A protože prosinec je můj měsíc,ale hlavně čas adventní a vánoční,kdy se setkáváme s rodinou a přáteli,tak se ty mé výtvory budou hodit.
Dečky potřebují ještě vytáhnout.Marně jsem vzpomínala,jak to dělala babička i já kdysi,ale v hlavě prázdno.Našla jsem ale bezva nápad na Youtube.Teď někde musím sehnat polystyrén,na něj dám dečku a vypnu ji tak,že do polystyrénu napíchám po okrajích dečky pletací jehlice.Těch mám plný šuplík.



Podšálky se hodí vždy,nebo je dávám pod talířek se svíčkou,protože denně pálím.Dodá to domovu na útulnosti a světlo svíček mám ráda

Šedého prostírání mám asi šest kusů


a červeného dvanáct.Každé je jiné,ani velikost není stejná.Mám ráda rozmanitost


Tady jsem zkoušela čtverečky ze zbytků vlny.Vždy se mi líbily z nich háčkované deky nebo polštáře.
Tady ta dečka se bude hodit třeba pod misku s vánočním cukrovím,vzorek vypadá jako sněhové vločky.Potom ji dám Modřince do pelíšku.Ona háčkované věci miluje.Někdy se s ní o to peru.


Ráda háčkuji košíčky s pevným dnem.Ale těžko se v galanteriích seženou,musím jedině objednávat na internetu.Tady ten košík je hodně velký,ale našel hned uplatnění.


Mám v něm orchidejky


Menší zelený košík slouží na ukládání rozdělaných háčkovaných věcí.Zatím tu mám černou přízi připravenou na síťovku pro dceru


Síťovky se modřince obzvlášť líbí,také si je hlídá.


Červenou jsem uháčkovala pro vnučky,když jdou se mnou na nákup.


Černá měla být původně pro dceru,ale došla příze a tak jsem použila na okraj a ucha šedou a nechala jsem si ji.Je podle popisu od mé kolegyně z práce,dlouhá očka se 3x nahazují a háčkují se nad sebou a zdá se mi,že je to lepší.I když hezčí je to do kosočtverců,ale ty se někdy táhnou.


Ráda háčkuji z provázkových přízí,dělá to dobře mým prstům.Na venkovní chodbě máme takové sezení a tak jsem na něj uháčkovala nové podsedáky.Vevnitř je molitan.Dámy mají bordó,pánové modrou.



A co je ještě nového?Asi před měsícem,zrovna jsem si ušila zástěrky na židle do kuchyně jsem se rozhodla,že dám židle pryč,že jsou nepohodlné.Kdysi jsme měli v kuchyňském koutě rohovou lavici a vím,jak jsme tam rádi sedávali.Jsem žena činu a tak jsem si našla na internetu firmu,která mně do 14 dní udělala lavice na míru.Jsem spokojená.Zástěrky využiju na polštářky na lavici.Židle skončily ve sklepě.


Venku se udělalo hezky,tak jdu na procházku se psem.
Hezké dny



23 komentářů:

  1. Jíťo to je krása, jsi hrozně moc šikovná 💞🌹💞

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni,děkuji.Ono to není zase tak složité,jak si třeba myslíš

      Vymazat
  2. Jituško, jsem úplně odrovnaná tím množstvím práce, kterou si nadělala. Háčkovaní z těch provázků dá hodně zabrat, ještě šiješ,... Opravdu žena činu!
    Mimochodem, háčkované věci taky vypínám na polystyrenové desce, dobře se do ní píchaní špendlíky.
    Měj hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko,děkuji.Jsem v důchodě a mám času habaděj,já totiž musím pořád něco dělat.Děkuji za radu už vypínám.

      Vymazat
  3. No páni Jituško ty jsi moc šikovná máš to moc krásné i lavice je pěkná,je fajn že ty jehlice máš jelikož co teď stojí tak to je pálka,dám také na blog já také dřív háčkovala, pletla, šila vyšívala obrazy i dečky také vánoční koule ze stuh jsem dělala :-) Nevím jestli ti přišel e-mail psala jsem ohledně té zálivky na Orchidej tu používej je na ty co nekvetou.Prima večer přeji a děkuji za komentáře🌹💖🌹

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko,děkuji.Budu ráda,když něco na svůj blog dáš,mě to baví si to prohlížet a třeba mi dáš nějaký typ.

      Vymazat
  4. Panečku, Ty jsi tedy tvořila s háčkem krásné věcičky. Máš to moc hezké Jitu. Já jsem dřív spíše hodně pletla v ruce i na stroji a háčkovala jsem jen bačkory nebo spíše takové návleky místo bačkor, ale ani to už nenosíme. Včera jsem zasedla za šicí stroj a zkracovala manželovi kalhoty a pozašívala vše, co bylo potřeba, tak že jsem zase pořádně provětrala šicí stroj. Tak jsem byla ráda, že zase ve "skříňce oprav" mám prázdno...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaru,děkuji.Mně to baví pořád,já vlastně pořád něco podobného tvořím už od dětství

      Vymazat
  5. Krásná dílka, radost pohledět. :)
    Co si vzpomínám, tak kdysi tchyně škrobila dečky v cukerném roztoku, na polystytenovou desku dala staré prostěradlo a dečku vypnula pomocí špendlíků.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko,děkuji.Další rada,musím si to pamatovat

      Vymazat
  6. Krásně jsi tvořila Jituško*******🍁🐿️💗👌🍀🍂 Já dečky většinou vytahuji na posteli či gauči,který je rovný, nebo na tom polyestyrenu , tam kde to chci vypnout tak dám igelit a na to prostěradlo a pak postupně vypínám dečku a dávám špendlíky s hlavičkou. Dečku tam nedávám hned mokrou , ale nepatrně už usušenou ze které již neteče voda. Slabá příze lze dělat i tak jak píše Alenka. Já ji používala když jsem háčkovala ozdoby na stromeček. Nyní mám háčkování a pletení zakázané, kvůli srdíčku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Květuš,děkuji.Já teď našla na nějakém blogu frivolitkové vločky,to je hodně asi piplačka,ale láká mě to

      Vymazat
  7. Jsi moc šikovná Jituško.Já jsem kdysi také háčkovala,ale už na to špatně vidím,tak sem tam z vlny uháčkuji nějaké zvířatko dětem..Mají toho už hodně a pořád vymýšlí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jindřiško,děkuji.Také jsem dětem něco tvořila,ale spíše šila na panenky

      Vymazat
  8. Moc pěkné výrobky a krásná číča.
    Krásný víkend.
    Jitka

    OdpovědětVymazat
  9. Jituško,to jsou moc hezké věci a kuchyňský kout se mi moc líbí.Na lavici se vejde více lidí,když se sejdete je vás hodně.Pokouším se háčkovat podle návodu,co jsi mi poslala síťovku,jsem zvědavá,jak to dopadne.F.

    OdpovědětVymazat
  10. wau wau a velké WAU.... Jitka pekná práca najviac sa mi páčili tie kočičky okolo kvetin to je perfektné....

    OdpovědětVymazat
  11. Paráda ty náš všeuměle, jde ti vše od ruky,blahopřeji ♥ ♥

    OdpovědětVymazat
  12. Danuško,děkuji,ale to víš,že nejde

    OdpovědětVymazat
  13. Jituš to se ti to háčkují síťovky,když máš takovou,nebo takového pomocníka.Ale super prostíráníčka pod hrnečky a skleničky,jako když u nás najdeš. Taky něco mám,ale stáhla jsem si do Picasa z blogu.cz-mého blogu...Moc zdravím. Miluš

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení