5.3.20

Jaro v Českém ráji

Konečně hezky.Raději jsme s manželem vyrazili hned po obědě,než se počasí pokazí,jak je to většinou každý den.Mým cílem bylo hledat probouzející se jaro v Českém ráji.Samozřejmě jsme zamířili do Podtroseckého údolí.Loni jsme tu byli za bledulkami 17.března a tak jsem moc nedoufala,že by byly vykvetlé.

Pekařova brána je krátký silniční tunel vytesaný do skály.Byl vytvořen uměle při stavbě silnice,když její stavitelé narazili na pískovcovou skálu zvanou Mnich a rozhodli se,že ji zachovají. Nachází se v Českém ráji v katastru obce Vyskeř.






A jsme v Podtroseckém údolí.Je to nejrozsáhlejší mokřad v Českém ráji.
A už vidím bledulky.












Nemohu se vynadívat a tak fotím a fotím,abych tu krásu zachytila.
















Cesta pokračuje k Podsemínskému mlýnu,ale to v plánu nemáme.





Říčka Žehrovka.Bleky se v ní málem vykoupala.Jak viděla vodu už do ní lezla.


Rozcestník


Vypravíme se ještě k rybníku Věžák,kde loni kvetly sněženky.





Kvetou tu i letos






Konečně fialový kvítek,asi rozrazil









Sedmikrásky jsou také všude


Pod silnicí v Krčkovicích jsem našla další sněženky




Nad tou vší krásou se vypíná hrad Trosky



Někdo nás pozoruje


Zámek Hrubá Skála trochu jinak



Na sídlišti nám kvetou krokusy



Jsem ráda,že jsem našla jaro.Český ráj rozkvétá
Mějte krásné dny




40 komentářů:

  1. Jituško,ani nedýchám,tolik krásy.Opravdu jsi našla jaro.Krása....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jindřiško,moc děkuji.Vůbec jsem nedoufala,že budou bledule rozkvetlé.

      Vymazat
  2. Jituško, krásně jsi provedla Českým rájem, radost pohledět. :) Koberce bledulí jsou nádherné, sněženky a krokusy zdvihnou také náladu. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Nádherné fotografie. Ty bledulky, to je pohlazení po duši,sněženky,rozrazil a mezi lístky orsejí, krokusy nebo už kvítka orsejí. To je opravdové jarní potěšení. Měj krásný pátek a pohodový víkend. Má zase pršet. Snad na neděli hlásí trochu sluníčka.

    OdpovědětVymazat
  4. Krásný výlet za kytičkami. V Českém ráji jsem nikdy nebyla, je to od nás trochu z ruky a tak se kochám tou krásou.
    My jezdím za bledulemi ke Staré Říši, snad to stihneme i letos.
    Měj pěkný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko,děkuji.Budu se těšit na tvé bledulky

      Vymazat
  5. Jituško, to jsou náádherné jarní snímečky z překrásného koutu naší zemičky.���� Lanařila jsem ségru, že se pojedeme podívat do Ráje na bledulky, ale nechtělo se jí. Poslední dobou nějak "babkovatí"!����
    Přeji krásný (u nás uplakaný) den.:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Emo,děkuji.Navšívit Český ráj by stálo za to.Ale znám to,také mně dává někdy práci někam manžela vytáhnout.Se sestrou bych také mohla a nebo s kamarádkama,ale autem s manželem je to pohodlnější.

      Vymazat
  6. Úžasné fotografie Jituško********* tam musí být nádherně, tak jsem se alespoň pokochala tady💓🍀🌹🌼🌺☘🌺🌼🌹🍀💓

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Květuš,děkuji.V Podroseckých údolích je nádherně,proto sem často zavítáme,ale spíše mimo sezonu.V sezoně je tu hodně lidí.

      Vymazat
  7. Další úžasné fotografie,opravdu tam musí být nádherně.Tak alespoň díky Tobě Jituško zde se mohu pokochat.Děkuji ještě jednou opravdu moc a měj hezký víkend.♥🌹💖🌹👱🌹💖🌹👱

    OdpovědětVymazat
  8. ahojky jitka nádherné fotky si vytvorila veliká nádhera********************

    OdpovědětVymazat
  9. Jíťo to jsou skvělé fotečky. Teˇěch bledulí co tam je i sněženek, úžasná varva krokusů, no a nesmrtelná sedmikráska i ty skály se mě líbí. Tak jsem se pokochala ☔☁️🌷🥰🌺❣️

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni,děkuji.Je tam opravdu jakov ráji.A hlavně to bylo bez lidí.Myslím,že o víkendu tu bylo plno.

      Vymazat
  10. Jitko, moc pěkné fotky. Brána (Mnich) úžasná. Bledulky taky na Moravě máme v lokalitě Chlébské údolí. Krásná podívaná.
    Pěkný víkend.
    Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituš,děkuji.Bledulky jsou u nás také na více místech,ale tady je jich nejvíce.

      Vymazat
  11. Tu bránu jsem si loni v létě nestihl vyfotit. Byl tam neskutečný provoz,což mě docela překvapilo
    Bledulky jsi zachytila parádně. I sněženky, a vlastně všechno! Díky za pěknou podívanou !!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Patriku,děkuji.Ten provoz mě překvapuje.Chvíli jsme tam stáli a neprojelo ani auto a to byl všední den.Možná je větší provoz o víkendu,kdy sem míří turisté.

      Vymazat
  12. Jituško, jsem celá bez sebe! To je veliká nádhera a to počasí, jaké jste měli! I v našem okolí je pár bledulkových lokalit, jen nevím, jestli to letos stihnu...
    Měj krásnou sobotu, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko,děkuji.Pokud není manžel v práci a je hezky,tak ho hned využiji.Měli jsme kliku na bledulky i počasí.V pátek už zase lilo

      Vymazat
  13. Krása nesmírná. Jitko, to jsou úžasné fotky, jaro jste opravdu našli a ještě za doprovodu sluníčka, ...to nemá chybu. :o) Tuto procházku si s Tebou užívám už po několikáté a asi se ještě párkrát projdu. Nemohu se vynadívat.
    Přeji prima víkend. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo,moc děkuji.Také bych se tam vrátila,ale myslím,že tu bude brzo hodně lidí.Každý se chce tou krásou pokochat.Hlavně o víkendu.Sluníčko svítilo,ale byla zima.Pořád nám ukazoval teploměr na autě 6 stupňů.

      Vymazat
  14. Nádherné fotky z kraje, který miluju. :-D
    Od dětství jsem tu trávívala větší část prázdnin a mám tu spoustu míst prochozených. Jezdívali jsme na Vidlák, Trosky, Hrubá skála a Skalák byly pokaždé našim cílem. Miluju Sedmihorky i s tím bazénem, kam stéká voda z pramínků ve skalách a která je i v tom nejparnějším létě stále ledová. Ráda se tam vracím. :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji.Znáš to opravdu dobře,také mám ta místa ráda.Nevím,jak to teď s bazénem vypadá,ale koupat se v něm moc nedalo.Voda opravdu ledová a nebylo to tam čisté.Ale brzy se tam podívám,zajímá mě to.

      Vymazat
    2. Ráda se tam také znovu podívám. :-D S největší pravděpodobností zrušíme náš červnový pobyt v Benátsku a budeme se toulat po vlastech Českých. Ještě tomu dáváme naději, ale nevypadá to dobře. Měli bychom tam odjíždět začátkem června.

      Vymazat
    3. Itálie je teď riziko,ale do června je ještě čas.Včera jsme jeli odpoledne od Jičína a tak jsme odbočili do Sedmihorek a šla jsem se podívat i na bazén.Dám do příspěvku na blog.

      Vymazat
  15. Nádherný fotky,taky se chystáme s mužem příští týden, když to půjde tak na kolách.Jezdíme na projíždky od jara do podzima.Já to u nás miluju.Překrásný kraj.Martina

    OdpovědětVymazat
  16. Martino,děkuji.Také jezdím na kole a tady v těch místech by se na kole jezdilo fajn,měla bych se sem se sestrou a nebo kamarádkou vypravit.Manžel na kole nejezdí.Já jezdím na elektrokole,protože kopce bych už nedala.

    OdpovědětVymazat
  17. Jitulko tak to je nádherááááááááááááááááá krásný pohled na tu bránu fotky nemaji chybu ************************hezký víkend a budu se těšit na další tvoji krásu..

    OdpovědětVymazat
  18. Jitko, to je krása. Nevím, co obdivovat dříve. Skály, rybníky i kytičky - máš skvostné fotky. Marie

    OdpovědětVymazat
  19. Maruško,děkuji za návštěvu

    OdpovědětVymazat
  20. To jsou super fotky ,tam je nádherně byla jsem tam vloni....Super Jituško 🌹💖🌺🌷🌼

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení