9.3.20

Přehradní nádrž Harcov,Liberec

Do Liberce jezdíme často hlavně za nákupy,ty se uskutečňují vždy v nějakém velkém nákupním centru,kde se nakoupí všechno.Do města nechodím.Je na mě moc velké,žije tu přibližně 104 tisíc obyvatel.Mám pořád v paměti,kdy jsem sem jezdila od práce několikrát do roka na školení.Ty zážitky mám pořád v paměti.Autobus,tramvaj,spěch,abych nepřišla pozdě a to množství lidí mě vyvádělo z míry.To je moje omluva,proč větší města nemusím.
Tentokrát jsme jeli do Liberce mladým s kávovarem na opravu.A protože servis je blízko Harcovské přehrady,tak jsme se na ni šli podívat.Měla jsem ji také už dlouho v plánu.Bohužel počasí je poslední dobou nevyzpytatelné.Dopoledne chvíli hezky a nakonec vždy přijde déšť.Nebylo to jinak ani tentokrát.Takže jsme zůstali na hrázi a byli rádi,že máme kousek auto.
Přehrady mě baví,několik jsem jich navštívila a doufám,že nebyly poslední.
Přehradní nádrž Harcov leží nedaleko centra města v údolí Harcovského potoka,z jedné strany obklopená lesem a z druhé klidnou vilovou čtvrtí.Hráz nádrže má výšku 20,5 m ,dlouhá je 157 m a její koruna se nachází 13 m nad okolním terénem.Původně byla nádrž navržena na ochranu města před povodněmi a jako zásobárna vody pro potřeby průmyslu.Dnes slouží hlavně jako rekreační místo pro obyvatele Liberce.Měla jsem v plánu si nádrž více prohlédnout,dá se obejít,ale počasí nás zahnalo zpět do auta.










Vežička s dešťovou kapkou

















Procházku kolem přehrady uskutečníme jindy,snad sluníčka bude čím dál více.
Mějte se moc hezky a opatrujte se


32 komentářů:

  1. Technická záležitost s pohádkovým kouzlem. Moc pěkné fotky.
    Jitka

    OdpovědětVymazat
  2. Jitulko tak to je zase nádheráááááááááááááááá moc hezké fotečky děkuji a přeji hezký den..Věžičky jsou krásné na tom mostě ..

    OdpovědětVymazat
  3. Jíťo parádní fotečky 💞🌟🌹🍀💞 krásná stavba .

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni,děkuji,Škoda,že pršelo,že jsme ji nemohli obejít

      Vymazat
  4. Překrásné fotografie. Trochu t tu přehradu znám, ale také jen z fotografií od syna. On tam jezdí z Liberce na kole.

    OdpovědětVymazat
  5. Další nádherné záběry, potěšila jsi mě opět:-)díky Tobě znám krásná místa jelikož já se nikam už nedostanu.Za vše opravdu děkuji...🌹🌹🌹hezký den přeji..🌹🌹🌹

    OdpovědětVymazat
  6. Jituško, moc pěkné. Chodila jsem k přehradě na procházky, když syn studoval v Liberci. Hezké dny přeje Marie.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško,děkuji.KOleje jsou kousek,syn tam také studoval.

      Vymazat
  7. Parádní snímečky.👏👍 Přehrada mi trochu připomíná přehradu Les Království u Dvora Králové n. L.:-)
    Přeji pěkný a pohodový týden.:-)
    Ema

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Emo,děkuji.Na přehradě Les Království jsme byli na podzim

      Vymazat
  8. Jituško, děkuji za krásné fotky místa, kde jsem asi nikdy nebyla. Mám ráda tyhle staré přehradní hráze, mají své kouzlo, připomíná mi to Les Království nebo třeba i Sečskou přehradu.
    Přeji hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko,děkuji.Přehradní hráze jsou krásné a mají své kouzlo a proto je ráda navštěvuji.Na přehradě Les Království jsme byli na podzim

      Vymazat
  9. Nádherné fotky jsi udělala Jituško********** Postupně se na Tvých stránkách seznamuji s okolím kde žiješ.Na Sečské přehradě jsem byla v 17letech a ráda na to vzpomínám.Tady jsem nikdy nebyla. Nyní mám blízko Orlickou přehradu 60km a Lipno 100km, do okolí obou přehrad jsme s manželem jezdívali na ryby.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Květuš,děkuji.To je dobře,že to k něčemu je.Na Orlíku a Lipnu jsem byla jednou,to jsme s manželem cestovali o dovolené po Čechách

      Vymazat
  10. Krásné fotky z přehrady. Byla jsem tam kdysi dávno a ráda jsem si to místo připomněla. Pokud jedeme do Liberce, našim cílem je pokaždé ZOO. Ať to bylo s našimi dětmi, nebo s vnoučaty. Nikam jinam už to neumíme. :-D

    OdpovědětVymazat
  11. Alenko,děkuji.Také jsme kdysi s dětma a později s vnoučatama jezdili hodně do ZOO.Už vyrostla i vnoučata.Ale i teď by ZOO stála za to.

    OdpovědětVymazat
  12. Krásné místo, hezky jsi to pojednala, Jitko.
    (Do Liberce jsem jezdívala k tetě a později na výlety do okolí, do ZOO, Botanická a rozhledny v okolí, když jsem bydlela v Jablonci, byli jsme venku co sobotu).
    A což teprve ty bledulky v Českém Ráji v minulém příspěvku, to byla krása, moc jsem se u tebe potěšila.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  13. Jiřinko,děkuji.Na tvůj blog chodím pravidelně,ale všechny komentáře spadají do spamu

    OdpovědětVymazat
  14. Nádherné fotky Jituško 🌹💖🌺🌷🌼

    OdpovědětVymazat
  15. Ivetko,děkuji za návštěvu

    OdpovědětVymazat
  16. Tak to by pro tebe Praha byla hrob! Já naopak, právě že jsem z ní, ten ruch tady na vsi i okolních městech postrádám. Dělala jsem dlouhá léta v centru, takže vlastně v té nejvytíženější části, a stále se tam musím vracet když jsem na chatě. Prostě se seberu, dám si spěcha s někým z blogerů nebo blogerek a jdeme courat.....vůbec nejlepší to bylo, když jsem jezdila za maminkou do LDN, bydlela u ní a podnikala výlety na Petřín, Malostranské náměstí, do Starého Města, na Kampu ... to bylo vždy paráda. To jsem si připadala super.

    OdpovědětVymazat
  17. Vendy,děkuji.Tak ráda bych ale Prahu navštívila.Bojovat s fobiemi je náročné,třeba to překonám.Nebyla jsem vždy taková.S dětma,když byly malé jsem cestovala i do Prahy.Je ale zajímavé,že mě velká města nevadila v cizině,tam jsem běhala i sama,když jsem třeba sháněla bankomat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ještě není všem dnům konec. Sice teď to je asi trochu risk, ale jednou to určitě vyjde !... v cizině nemám vůbec problém s tím někde courat...

      Vymazat
  18. wau Jitka to sú ozaj nádherné fotky....a krásne zábery*********************

    OdpovědětVymazat
  19. Jituško, nádherné fotky a jsem moudřejší ohledně Harcovké přehrady, kde jsem nikdy nebyla. :)

    OdpovědětVymazat
  20. Pěkná přehrada, kterou neznám. Přes Liberec jsem vždy pouze projížděl

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení