25.8.19

Flora a fauna na Jizerce

Ve čtvrtek jsme si s manželem vyjeli na Jizerku do Jizerských hor.Žádný větší výlet v plánu nebyl,byla jsem trochu indisponovaná.Chtěli jsme se projít se psem v pěkné přírodě,kde se mně i vzduch zdá čistší a tím zdravější.Fotografie místa dám příště,protože jsem nafotila hodně lučních květů.Byla jsem překvapená,jak tu krásně kvete louka.U nás díky suchu a horku už snad nic nekvete.
Do batohu jsem nabalila i staré objektivy,že tu budu v pohodě trénovat bokeh,ale bohužel hodně foukalo a tak zůstalo u klasiky,protože starým sklem bych nedokázala zaostřit.

Rozkvetlá jizerskohorská louka




Tento modrý květ rostl podél cesty na kraji lesa.Neznala jsem ho a až doma ho určila.Hořec tolitovitý.Vyskytuje se v chladnějších oblastech,u nás převážně ve všech horách.Zaujal mě.Musela jsem si ty krásně květy parkrát vyfotit.Patří mezi ohrožené druhy a je chráněn zákonem.Našlapovala jsem kolem něj po špičkách,abych mu neublížila.Hořec tolitovitý je také ve znaku Krkonošského národního parku.






No,není to nádhera?








Roste tu hodně ostružin


a borůvek.Ani jsem neochutnala.Tady tu přírodu ctím,je chráněná a možná se tu ani borůvky trhat nesmí.


Žlutá kvítka kozí brady









Podařilo se mi vyfotit i babočku bodlákovou.Bohužel jsem více motýlů nezahlédla a tak jsem si babočky užila.









Pcháč,bodlák




Lupina mnoholistá


Smolnička obecná



Světlík lékařský


Zvonek


Vypadá to jako třezalka,ale asi to není



Blíží se podzim



Pod nohama se mi objevila kobylka.Asi obecná


Tohle bude asi kobylka luční



Z fauny jsem toho moc nevyfotila.Zachránily mě volavky,ale byly hodně daleko a měla jsem obavy,že než vytáhnu větší objektiv uletí.Za chvíli opravdu uletěly.Ty už jsme objevili,když jsme jeli k přehradě Souš.




Snad jsem Vás potěšila lučním kvítím z Jizerských hor.
Mějte se hezky

24 komentářů:

  1. Jituško sama nádheráááááááááááááááááá krásné fotečky ta příroda je krásná*************************

    OdpovědětVymazat
  2. Pěné fotky Jíťo, mám ráda luční kvítka 🍹🍉🍋🥀🍒🥑🌹

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni,děkuji.Škoda,že těch rozkvetlých luk už vidět moc není

      Vymazat
  3. Jituško, úplně cítím ten vzduch a tu svěžest. Nádherné fotky!
    Měj hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
  4. To je krása...luční kvítí mám nejraději.☀️☀️☀️hezký den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško,budu ráda,když si mne přidáš,také to udělám.Ráda ohlížím fota i u Jarušky.Musímta tady u tebe prošmejdit.Hezký den.

      Vymazat
    2. Jindřiško,děkuji

      Vymazat
  5. Ahoj,Jituš, luční kvítí je krásné.Vždy si natrhám do vázy,akorát za dva,tři dny je po kráse.Ale, že ta příroda je dokonalá,viď? ♥ :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ali,děkuji.Jedině příroda je dokonalá,máš pravdu

      Vymazat
  6. Jitka nádherné ale nádherné fotky si spravila a tie detaily no úžasné niečo*******************

    OdpovědětVymazat
  7. Jituško to jsou úžasné fotky, luční kvítí miluji, jen před tou kobylkou bych prchala hihi...jsi opravdu moc šikovná..přidala jsem si Tě na mém druhém bloggeru snad nevadí ale asi už obrázky moc netvoříš,-nevadí:-) hezký den a těším se na další fotky..💐🌻💐💐🌻💐

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko,děkuji.Kobylky jsme chytaly jako děti,teď už bych na ni nesáhla.Obrázky netvořím,ale na tvé se přijdu občas podívat

      Vymazat
  8. Jituš,to jsou krásné fotky.Ten hořec je nádherná květina.V Jizerských horách jsme byli s manželem na dovče.Byli jsme ubytovaný v Polubným.Je to tam všude moc hezké.Dělala jsem na zahradě,no moc ne v tomhle dusnu a vyhnal mě liják.Snad to dusno povolí.Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fabi,děkuji.Hořec jsem snad nikdy neviděla,ale vím,že ho má KRNAP ve znaku.Taky bych jela na pár dní do Jizerek.Dusno je u nás pořád

      Vymazat
  9. Jitko, potěšila. Lučního kvítí u nás moc není, tak jsem se ráda podívala. Pěkné fotky, jako vždy.
    Přeji fajn večer. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo,děkuji.Kde jsou ty krásně rozkvetlé louky mého dětství

      Vymazat
  10. Jituško to jsou překrásné fotografie. Ten hořec jsem ještě nikdy ve volné přírodě neviděla. Klasický nízký kvete na jaře pak už ne. Kozí hrady máme na zahradě. Třezalky jsi poznala dobře. Motýlů je letos opravdu málo . Moc krásně jsi vše nafotila .

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kozí brady...mobil mi to zase
      upravil😣

      Vymazat
    2. Jaru,děkuji.Já asi také ne,přitom nejsme v Jizerkách poprvé

      Vymazat
  11. nádherné fotky Jituško*********

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení