7.8.19

Tvrz Jiljov

Manžel má konečně dovolenou a tak jsme hned v pondělí vyrazili opět směr Česká Lípa,kde jsme kvůli dešti nedokončili výlet.Našim cílem byla tvrz Jiljov nedaleko obce Holany.
Jiljov je spojován s historickou tvrzí ze 14.a 15.století,ale jeho spojitost není prokázána.Ve Wikipedii se píše o Jiljov jako o zřícenině romantického letohrádku,postaveného v první polovině 19.století jako součást krajinných úprav v okolí zámku v Zahrádkách.Podle rozboru písemných pramenů a výsledků archeologického výzkumu z roku 1970 zdejší úpravy proběhly až v 19.století.Jejich iniciátorem byl po roce 1820 Vincenc Karel Kounic,kterému patřil zámek v Zahrádkách.
Zřícenina je od roku 1965 chráněna jako kulturní památka.Je jedno,zda to bylo tak,či onak na zříceninu jsem se moc těšila.A nezklamala mě,malá,ale zajímavá.Zříceniny a stará sídla mám ráda hlavně kvůli tomu,že si mohu sama představovat,jak to zde chodilo,jak měli hrad zařízený,jak v něm žili.Na zámku už máte všechno přesně dané a mě baví ty moje vlastní představy.Tahle zříceninka by byla tak pro mě.Sama bych se tu ovšem bála a tak by mě mohl jezdit navštěvovat nějaký rytíř na bílém koni a nebo rybář,v okolí je tolik rybníků.Hi,hi.

Na tvrz se jde kolem kukuřičného pole,kde po okraji kvetou akorát bodláky.ale i ty jsou fotogenické.

Bleky je samozřejmě s námi.Nedovedla bych ji zklamat,když vidím to napětí,když si beru batoh a než uvidí,že beru i její vodítko,to už skáče radostí.

Lávka se trochu houpe,ale když udržela manžela,udrží i mě.

A už je vidět zříceninka

Ano,jsme tu správně.

Okolí se asi upravuje

Zase jedna výzva před mnou,schody do patra.Tady už musím vylézt.Nebudu poslouchat manželovo:Jak jsi mohla vylézt na Lomnický štít.Mohla,byla totiž mlha a já neviděla tu výšku pod námi.Ale výšek jsem se bála od dětství,ale dokázala je překonávat.Teď už si bohužel říkám:vždyť nemusím.

Nahoře je jenom malý plácek.

Je to tady moc hezké.Hledám zajímavé záběry,to mě baví.

Bleky jde pít z potůčka,přitom ji nosím v batohu lahev s vodou i misku.Ale,jak jsem zjistila,tak zvířátka jsou rádi,když si najdou vodu sami.Kočka nejraději pije vodu z kytek,přitom má pořád čerstvou vodu v misce.A nebo se dožaduje vstupu na balkon a pije vodu ptáčkům.

Nakonec vlezla do potoka celá.To bude manžel nadšený,že mu vleze mokrá do auta.Ale poběhá si chvíli na cestě a bude suchá.

Podívám se ještě zpátky na tvrz.Je to opravdu,kouzelné romantické místo.
A my jedeme dále hledat další zajímavosti,které jsem si naplánovala.Počasí je zatím pěkné,dělá se ovšem docela horko,což ani jeden s manželem nemusíme.
Mějte hezké dny

1. Moc krásné fotografie Jituško. Pořídila jsi moc pěkné záběry. Tvrz Jiljov také znám. Byli jsme tam tehdy brzy na jaře a moc se nám líbila cesta Valdštejnskou alejí ze Zahrádek a ještě jsme tehdy od tvrze pokračovali cestou do Holan k Holanským rybníkům a z Holan jsme šli směrem na Stvolínky a tam je také jedna zeď..původní zřícenina hradu Vítkovec. Kdysi hrad místní lidé postupně rozebírali na stavbu svých domů a ochranných hrází proti povodním. Ale také by se Ti tam líbilo. Z Holan je to od kempu kousek...

1. Jaru,děkuji.Také jsme byli u Holanských rybníků.Je tam všude krásně

2. pěkná procházka hezký večer Sv.

3. Jitule,zkontroluj si mobil,psal jsem ti sms a přišlo mi,že nelze doručit.Jsem doma,tak bude zase více času se podívat,jak výletuješ.Fotky máš moc krásné a líbí se mi,jak si to užíváš.Pepovi dávám palec nahoru.Měj se a ozvi se.K.

4. Jituško, děkuji za krásné fotky a info o novém, mě neznámém místě. Máš to s tím princem hezky vymyšlené :o)
    U nás to máme stejně, jak s tím vodítkem (nesmíme vyslovit slovo výlet :o)), pak se strhne šílené těšení, tak s tou vodou, z potoka, z konví je prostě nejlepší...
    Přeji hezké dny, Helena

5. ahojky Jitka perfektné fotky...Tie bodláky sú krásne a tie schody vôbec všetký fotky sú nádherné******************

6. Nádherné fotky, Bleky si to také užívá. Krásná místa navštěvuješ a já díky tomu vidím místa, která ani neznám ❤🌺❤🌺❤❤

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení