23.8.19

Tichánkova rozhledna

Nyní dokončím výlet s vnučkou,protože jsme ještě nakonec jedno zastavení udělali.Vyměnily jsme si spolu místa,protože nevolnost se stává většinou na zadních sedadlech.Jinak sedadlo vedle manžela je výhradně mé.Jak tu sedí někdo jiný je manžel nervozní.Funguji jako jeho navigátor,sleduji dopravu a říkám,zda zprava nic nejede,kam má na které křižovatce odbočit.Manžel se nikdy do mapy nepodívá ve všem spoléhá na mě.Zvyknul si v dobách,kdy jsme hodně cestovali do zahraničí.Jeli jsme třeba autem do Bulharska přes Rumunsko a to bylo opravdu něco.Nikdy jsme nezabloudili.To bloudíme více u nás.Hledání v mapě a vytyčování trasy mě v těch dobách hodně bavilo.Tatínek byl velký turista a roky dělal předsedu ve značkařském oddílu a my se sestrama s ním nachodily spousty kilometrů,pomáhaly mu s barvením značek a nošením plechových cedulí,které přidělával na určená místa.Protože zakresloval turistické trasy do map,tak nás velmi brzy naučil se v nich orientovat.Teď do skutečné mapy moc nekoukám,raději se podívám na trasu od nás na určené místo na mapách na internetu a vytisknu si ji.Ale Tichánkovu rozhlednu na hoře Tábor u Lomnice nad Popelkou najdeme i bez mapy.Je kousek od Turnova a jezdíme sem docela často.Hlavně kvůli krásným výhledům z rozhledny.A tady jsme udělali na zakončení  výletu zastávku i tentokrát.
Tábor je hora vysoká 678 m.n.m.Původní název byl Chlum,název Tábor dostala v době husitského revolučního hnutí.Je stále vyhledávaným poutním místem.Více se rozepisovat nebudu,protože sem fotografie nedávám poprvé a tak mám popisky už u dřívějších příspěvků.Na Táboře končí Křížová cesta,je tu Tichánkova rozhledna a kostel Proměnění Páně.

Hledala jsem ve starších fotografiích,abych ukázala,jak rozhledna vypadá,protože jsem nenašla místo,kde by byla celá.Je teď hodně zarostlá stromy.



Křížová cesta


Kostel Proměnění Páně






Dovnitř jsem jenom nakoukla,bylo zavřeno.




Tichánkova rozhledna měla nejdříve podobu jednoduché dřevěné konstrukce a stála zde v letech 1888 až 1897.Stavba cihlové rozhledny trvala o hodně déle a byla zpřístupněna až v roce 1911.Rozhledna byla pojmenována podle Josefa Tichánka,jednateli okrašlovacího spolku z Lomnice nad Popelkou.Výška stavby je 35 metrů a vede na ni 145 schodů.Manžel napočítal 150,ale to  počítal i schody venkovní.Vstupné se platí do automatu,šikovně vyřešeno.Peníze si můžete rozměnit na drobné vedle v restauraci.Tak jdeme nahoru.Po dřevěných schodech se jde velice dobře,je to o hodně lepší než schody na kovových rozhlednách,které se s vámi ještě ve větru kymácí.









Vidět je odsud na Český ráj,Lužické hory.Bezděz,České středohoří,Podkrkonoší a Krkonoše,Broumovsko a Orlické hory.Samozřejmě jsem se na celý ochoz neodvážila a tak většinu fotek pořídila vnučka.



Moc se v těch kopcích neorientuji.Určitě je vidět hrad Kumburk a Bradlec.



Město je Lomnice nad Popelkou


Vzadu jsou Krkonoše a vlevo ostrý vyčnívající vrch je Sněžka


Ještěd ten poznám vždy










Nicolce je už dobře.Hrad jsme nedobyli,ale vylezli jsme aspoň na rozhlednu a užili si milou přítomnost naší vnučky a snad i ona nás.


Pěkné výhledy jsou i kousek od Lomnice nad Popelkou směrem na Tuhaň





Tady staví manžel už ze setrvačnosti.Odpočívadlo u Tatobit  s pěkným sezením a výhledem.


Nad krajinou se tyčí hrad Trosky


Kopeček je na Vyskři a nahoře je kaplička.Vpravo je vidět zámek Hrubá Skála



A na zakončení se stavíme v Lestkově,kde je cukrárna a mají výbornou zmrzlinu a zákusky.
Užijte si hezky poslední srpnové dny



20 komentářů:

  1. Nádherné fotky****Jitke k tebe a k Jarke sa hodí pesnička::: v nohách mám už tisíc mil................. vždy sa teším na tvoje úžasné fotky*******************

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Slávko,děkuji.Tisíc mil v nohách máme určitě,chodili jsme vždy hodně,ale poslední roky už ne.Manžel chodit nechce

      Vymazat
  2. JITULKO MOC HEZKÉ FOTEČKY VŽDY MNE POTĚŠÍ

    OdpovědětVymazat
  3. Jituško, u tebe se vždycky podívám na zajímavé místo a dozvím se o něm hromadu informací.
    Děkuji a přeji krásný víkend, Helena

    OdpovědětVymazat
  4. Jituško, byli jsme tu před pár lety, ráda jsem si zavzpomínala.
    Hezký víkend, Ilona

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko,to jsem ráda,že jsi si zavzpomínala.Děkuji za návštěvu

      Vymazat
  5. Pěknou sobotu Jíťo, další skvělé fotky a vyprávění ☀️🐝♥️🌼🥀🏵️🍓🍒🌻

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni,děkuji.Na psaní jsem nikdy nebyla,ale občas se rozjedu

      Vymazat
  6. Jitko, krásný výlet a super výhledy. Ty mraky na fotkách jsou tak uklidňující... Poslední fotka je úžasná.
    Měj fajn víkend. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo,moc děkuji.Nejlépe se fotí,když jsou mraky.Nejhorší je bílá obloha

      Vymazat
  7. Jitko, tak to jsou moc krásné fotečky i pěkné povídání,souhlasím se Slávkou jak píše♥ jsem šťastná,že Tě tady Jíťo mám-děkuji moc🌻🌻🌻Na tu rozhlednu by mě nikdo nedostal hihi.Pěkný zbytek léta♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko,děkuji.Já jsem také ráda,že jsem tě našla

      Vymazat
  8. Pěkně výletujete.Lomnice je moje rodné město,měl bych se tam podívat.Jitulko,měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Karle,snažíme se,ale znáš Pepu,nejraději by ležel u telky.Do Lomnice by jsi se podívat měl....

      Vymazat
  9. nádherné fotky Jituško*******

    OdpovědětVymazat
  10. Tak jsem díky tvým parádním fotkám zažila pěkný výlet a ani nemusela zvednout zadek D: Moc pěkné fotky,Jituš.Také si užij krásné dny,děkuji za písmenka...opatruj se...♥ :)

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení