15.8.19

Kozákov a Krkavčí skála

Jeden den jsme byli pozvaní navečer ke známým na Proseč.Je to malá vesnička mezi Semily a Železným Brodem.A protože byl manžel ještě pozvaný kolegou z bývalé práce,že bude na Kozákově pokoušet se vzlétnout na paraglidingu,tak jsme vyjeli dříve a to na Kozákov.Vyznavačů paraglidingu tu bylo hodně.Kozákov je jejich centrem.Je to hora vysoká 744 m a skoro pokaždé,když tu jsme tu pěkně fouká.A to je potřeba.Bylo nám ukázáno a vysvětleno,jakou navigaci používají a k čemu všemu slouží.A nejdůležitější je,aby foukal vítr tím správným směrem a byly také mraky.Zajímavé.Vydrželi jsme tam skoro hodinu,ale pořád nefoukal ten správný vítr a tak jsme Kozákov opustili.A jak to tak bývá,ohlédnu se a už první byl ve vzduchu a za ním postupně další.Tak jsme je pozorovali a já fotila už z pod Kozákova.Obdivuji lidi,kteří jsou pro něco zaujatí.Čekání na správný vítr se někdy hodně protáhne,navíc ten den bylo velké teplo a oni musejí být nastrojení,protože jak vzlétnou a někteří opravdu hodně vysoko,je tam zima.Proto mají na zádech spacák,do kterého se zabalí.








V tom horku a s tím nákladem,obdivuji


Čekání na správný směr větru


Šla jsem se zatím s Bleky podívat,jaké jsou výhledy.Je vidět,jak Turnov,tak i Mladá Boleslav.


Samozřejmě Bezděz


Kaplička na Vyskři


Samozřejmě i Trosky




Na druhé straně přes silnici je vidět na Krkonoše,ale byly hodně v oparu a keře u silnice jsou dost vysoké a já malá.



Když fouká tím správným směrem





Protože bylo hezké odpoledne,tak jsme si se známými ještě udělali od nich procházku na Krkavčí skálu,kde jsme už dlouho nebyli.Krkavčí skála je vysunutý skalní blok na levém břehu Jizery,tyčí se asi 100 m nad její hladinou.Je odsud krásný výhled na kaňon Jizery a na protější vrch Medenec.Podle Jizery vede Riegrova stezka,dokonce jsme viděli i turisty na vyhlídce,která je její součástí.Krkavčí skála byla oblíbeným vyhlídkovým místem už před 100 lety.Pořádaly se tu sousedské zábavy s hudbou ,byly tu postaveny prodejní stánky.Je to opravdu moc krásné místo.Pohled z vyhlídky dolů stojí za to.Hlava se mi točila.


Koukali jsme po houbách,ale ani prašivky nerostou


Bleky je samozřejmě s námi


Je tu i dřevěný přístřešek






Výška je to pořádná.



Sucho je pořád velké i když už trochu popršelo




Na protější skále jsou vidět postavy




Kaňon Jizery 






Houby nerostou,tak aspoň pěkný pařez


Sluníčko pořád hřeje i když už je kolem 19.hodiny.


A my jdeme na něco dobrého.Asi nějaké grilované masíčko.Bleky si poběhá po zahradě a domů návrat až za tmy.
Mějte se hezky


14 komentářů:

  1. Jituško, děkuji za krásné fotky, za ty výhledy. Nějak mi chybí, žijeme v nížině, musíme někam zajet a vylézt na kopec...
    Měj příjemný den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko,děkuji.Také bydlíme v nižíně a proto ráda vyrážím někam výš.

      Vymazat
  2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
  3. Jituško, to jsou opravdu překrásné fotografie. Ty výhledy z Kozákova jsou úžasné. Krkavčí skála, to by bylo něco pro mě. Taková místa mám moc ráda. Naštěstí mi výšky zatím nevadí. Úžasný je pohled na kaňon Jizery. Nádherné fotografie..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaru,děkuji.Já v poslední době ty výšky vůbec nedávám

      Vymazat
  4. Tak jsem s Tebou prošla další příběh, paráda ☀️🐝💞🐞🌼🌺♥️

    OdpovědětVymazat
  5. Wau Jitka to sú nádherné fotky som rada,že som ich mohla vidieť....

    OdpovědětVymazat
  6. Další úžasné fotky,díky za ně opravdu nádherná příroda i pan Blek,snad to píši dobře...jen tu výšku to opravdu já nemusím mám respekt i teď se mi točí hlava hihi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko,děkuji.Bleky je slečna.Výšky v poslední době nedávám a to jsem dříve lezla po horách

      Vymazat
  7. Dálší krásná krajina a výlet. Procestujete toho hodně a to je dobře ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Květuš,děkuji.snažím se,ale manžel chodí pomáhat skoro denně mladým do hospody,protože nemohou sehnat lidi.Tak jedeme na výlet,když má volno.O víkendu máme pořád nějaké rodinné sešlosti

      Vymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení