20.10.19

Podzim v Turnově

Města moc ráda nemám,hlavně ta větší,kde je hodně lidí a aut,na mě je tam moc velký ruch.Nechodím ani u nás moc do města.Když potřebuji něco nakoupit,vezmu kolo a jedu do krámku ve vesnici kousek od nás.Města jsem si užila dost,když jsem chodila do práce.Na městě mám nejvíce ráda pár klidných zákoutí a uliček.V úterý a ve středu jsem jela s manželem do práce,protože jsem se nabídla dceři,že ji udělám ranní úklid v restauraci za paní, co to má na starost,ale potřebovala dva dny volno.Zbytek dne jsem potom courala po městě,potkávala hodně známých a hlavně fotila.A tak se se mnou projděte po místech,která jsou klidnější a možná i něčím zajímavá. Už i ráno bylo zajímavé,obloha se krásně barvila.Ovšem jenom nalákala a brzo se vše změnilo a celé dopoledne poprchávalo. 





Začnu na náměstí Českého ráje



Odtud zamířím do Jiráskovy ulice,kde bydlela roky babička a děda.Dominantou je kostel sv. Mikuláše na Mikulášském náměstí.



Vstup na Mikulášské náměstí.




Kostel se mi do objektivu celý nevejde,musím ho kouskovat.Je tu málo prostoru.





Z Jiráskovy ulice je vidět až na Daliměřice na zámek Hrubý Rohozec


Fotografovat proti sluníčku se mi nikdy moc nedaří i přesto,že je slunce schované za věží.


Sejdu na Trávnice ke Svěrácké bráně.Krátili jsme si tu cestu,když jsme chodili k babičce a nebo od ní.Chodily jsem tu i s kamarádkama do kina,ale zpátky jsme šly raději přes město.Večer to tu bývalo málo osvětlené.




Další ulička,kterou mám ráda spojuje ulici Dvořákovu s Markovou.Tady jsem běhala z práce občas na autobus.



Nedávno bylo otevřena ulička mezi zahradnictvím z ul.Husova k muzeu a k  městskému parku u letního kina.Na podzim je to tu krásně zbarvené.








Vstup do parku u letního kina.Byly tam děti asi z mateřských škol,tak sem půjdu třeba někdy jindy.



Kamenářský dům je součástí Muzea Českého ráje.Pořádají se tu různé akce a výstavy,kam občas zavítáme se sestrou.






Muzeum Českého ráje ve Skálově ulici


Sousoší svatého Václava,Jana Nepomuckého a svatého Antonína Paduánského


Ze Skálovy ulice je ulička na Mikulášské náměstí a do Jiráskovy ulice.Tudy jsme chodívaly ze školy se sestrama k babičce a dědovi


Teď se přesuneme do Sobotecké ulice,kde je hezká procházka podél Stebenky do ulice Pod Stránkou.









Začalo poprchávat a tak jsem se vrátila k parčíku v Sobotecké ulici a šla se schovat k mladým do restaurace a dám si zrovna něco dobrého k obědu.







Po dešti se trochu vyjasnilo a tak jsem se šla podívat na Trávnice.Je odsud vidět na Mikulášský kostel


Další pěkná ulička,která pokračuje lávkou přes Jizeru a na autobusové nádraží.



Divadlo v Turnově.Je tak zvláštně zastrčené,že se nedá vlastně fotografovat.Ale interiéry jsou moc hezké,i sem občas zavítáme se sestrou a nebo kamarádkou na nějaké divadelní představení.Mám hrozně ráda divadlo a jeho atmosféru.




Zavřená zahrádka u cukrárny u divadla.Chodíme sem s kamarádkou občas mlsat.Mají tu moc dobré zákusky.



Ulička podél divadla,která spojuje Trávnice s Jiráskovou ulicí.



Z uličky odbočím do Kinského pasáže.Kdysi tu bývaly obchody,teď se mi to tu zdá nějaké prázdné.Ulička vede do Hluboké ulice.






Výhled na Daliměřice z pasáže v Jiráskově ulici.



Mám ráda černobílé fotografie Turnova a tak jsem se o pár pokusila.












Trochu jsem vás provedla podzimním Turnovem.Příště se vydám zase jinam,ale tam už uličky nebudou.Ty jsou hlavně kolem náměstí.
Mějte hezké dny





25 komentářů:

  1. Moc hezké fotografie. Ty uličky jsou opravdu zajímavé a tajemné. Ty se mi moc líbí. taková místa mám také ráda. Ale u vás bych se bála, že zabloudím a nevymotám se...My jsme šli také takovou zvláštní uličkou z hlavního nádraží k nádraží Turnov- město. Tam jsme šli podél trati lávkou přes Jizeru, když byl u hlavní silnice uzavřený chodník. Náměstí máte moc pěkné a líbí se mi i kostel sv. Františka z Asisi na náměstí. Ještě se tam k vám také chystáme, ale nevíme jestli to bude ještě letos, protože bychom chtěli jet na Kacanovy a podívat se na Kopicův statek a skalní reliéfy a zpět do Turnova bychom došli pěšky přes Valdštejn a Hlavatici... Spíše to vyjde asi až příští rok, pokud nám bude zdraví sloužit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaru,děkuji.Na Kopicův statek se také chystáme,ale tam můžeme i v zimě,stejně tu sníh nebude

      Vymazat
  2. ahojky Jitka nádherné fotky si spravila a tie prvé ta obloha krása aj tie čierno biele fotky sú krásne******************************

    OdpovědětVymazat
  3. Jituško,krásné fotečky.Jsi hodná,že se o tu krásu podělíš a my se také potěšíme....🎃🎃🎃

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jindřiško,děkuji.Dokud mě to baví,ale je to čím dál těžší,protože chci přinášet nové a zajímavé fotografie a někdy už nevím kam

      Vymazat
  4. Nádherné fotečky a ty uličky to je něco tak krásného takové tajemné i pohádkové i já bych pravděpodobně zabloudila jako Jaruška...černobílé mám také ráda,ale barevný podzim je nejkrásnější.....🌹🌹🌹

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko,děkuji.Turnovské uličky mám moc ráda

      Vymazat
  5. Jitule nádherné fotky a díky za připomenutí známých míst.Snad se brzy už do Turnova dostanu.Černobílé fotky mám rád odjakživa a tobě se moc povedly.Mají své kouzlo.Jsi šikovná.K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Karle,děkuji.Je skoro škoda na podzim fotit černobíle,ale já si často vzpomenu na staré černobílé fotky taťky,jak byly a ještě jsou nádherné

      Vymazat
  6. Jíťo skvělá podívaná, v duchu jsem místa procházela s Tebou, černobílé fotky mám ráda, Tvoje jsou dokonalé - super ❤️🌷🍄🌻🌼🌹🍁

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni,moc děkuji.Černobílé fotky mají své zvláštní kouzlo,vždy mi to připomene,jak je tatínek vyvolával

      Vymazat
  7. Jitulko no paráda teda krásné uličky kolem moc se mi to líbí a to včernobílem to je nádherááááááááááááá to teda mají své kouzlo jak tam píše ten pan moc děkuji za krásnou podívanou ❤️❤️...🌹🌹🌹❤️

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bětuško,děkuji.Ten pán je manželův spolužák a náš kamarád.žije v Americe,kde fotí pro jeden přírod.časopis a stýská se mu po domově.Ovšem vzal si američanku a ta do čech nechce.Tak se rád podívá na moje fotky

      Vymazat
  8. Jituško, tvůj pohled na Turnov jsem si moc užila. Je vidět, že máš k městu vztah a spoustu vzpomínek.
    Přeji příjemné dny, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko,děkuji.Vzpomínek mám hodně,však jsem se v Turnově narodila

      Vymazat
  9. Jitu, moc ráda jezdíváme do Turnova,škoda, žes neuvedla, kde má dcera hospůdku! šla bych tam s přáteli něco utratit!
    Jak říkává moje kamarádka Marcelka, rodačka z Turnova, hospůdka a cukrárna na výletě musí být. Většinu míst na tvých fotkách jsme poznala, my obvykle k synagoze, na náměstí, k prodejně Granátu ( moje srdcovka ) a do muzea, kolem židovského hřbitova ( tak poničeného ) k nádraží.Nebo podle řeky k zámku Hr.Rohozec, to podle ročního období.Taky jsme šli vícekrát na Hlavatici, přes Valdštejn a dál k Hrubé Skále, ...nemáme to vlakem daleko a nabízí se to i se Sedmihorkami jako pěkný výlet. Díky za foto. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko,ty znáš Turnov dobře.Tak ti příště napíšu,kde mají mladí hospodu.Zeťák vaří moc dobře a dcera je velice příjemná a jak by jsi řekla,že jsi známá z blogu,tak by se o tebe starala a hlavně vyprávěla.Je moc upovídaná,ale ne po mně

      Vymazat
  10. Nádherné fotky, krásné a zajímavé provedení podzimním Trutnovem. :) Radost pohledět a číst. :)

    OdpovědětVymazat
  11. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  12. nádherné fotečky Jitu****** červánky znamenají do tří dnů změnu počasí, tato vypadá k lepšímu💕🌞💩🍁 🐶😘👭 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Květuš,děkuji.Změna by měla přijít v neděli,tak uvidíme.

      Vymazat
  13. Jituš, díky...já v Turnově nikdy nebyla, moc pěkné fotky a ty černobílé jsou prostě nádherné! Měj se fajně, díky za písmenka, opatruj se...♥ :)

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení