28.7.20

Flora a fauna

V počítači se mi nakupilo hodně fotografií kytiček a všeho,co se na nich vyskytuje.Je to hlavně z procházek se psem.Nikam teď necestujeme,starší vnučka od syna si už podruhé za sebou natrhla šlachu nad kotníkem a má zakázané na nohu stoupat.Syn je na dovolené a tak si procházek se psem s tou mladší vnučkou užijeme dost a dost.
Občas se jdeme podívat co nového vykvetlo na zahrádce u sestry.Byla jsem nadšená,když mi volala,že ji vykvetla motýlí louka.Podívejte se ,jaká je to nádhera.V zahradnictví u nás prodávají namíchaná semínka.



Má také motýlí keř























U nás jsou hlavně bělásci a žluťásci.




Vidět okáče byl přímo zázrak








Projeli jsme s manželem pár oficiálních motýlích luk v Českém ráji a nakonec jsem babočku objevila u sídliště u vyschlého potoka plného kopřiv.








Tady mně Valinka přinesla domů květinky,prý:babi ty teď nebudeš mít čas jít ven,tak jsem ti přinesla kytičky domů,aby jsi mohla něco nafotit.A ještě mi na nich udělala kapičky.Zlatá holčička.






Hodně mě baví fotit to,co roste za sídlištěm,hlavně takové titěrnosti.



Tyhle čmuky mě baví


 









Roste nám tu i hodně malin,které se rozšířily ze zahrádkářské kolonie podél sídliště


Příspěvek je dlouhý,ale potřebovala jsem všechny fotografie nahrát.Snad Vás kytičky,motýlci a broučci neunudí.
Mějte hezké dny

47 komentářů:

  1. Jíťo to jsou skvělé fotky, ta louka to je krása. Nádherné pokoukáníčko 💕☀️🌷☀️🌺☀️💕

    OdpovědětVymazat
  2. Já našla na netu spousty nabídek na tyhle různé louky, jen nechci s trávou, a to jsou všechny, trávy mám až nad hlavu. Ale chtěla bych jen ty samotné květové louky. Jenže to je docela problém sehnat. Buď to jsou jen letničky (no ty se snad vysemení) ale s trvalkami je jich strašně málo. No něco jsem zkusila, řekla jsem dceři ať se mi zeptá jedné známé která dělala v městské zeleni, koukala jsem, že v Litomyšli mají právě to, co bych chtěla vyseté v záhonech, tak jestli by mi neměla možnost něco sehnat. No uvidíme, možná že ještě někde na něco narazím. nafocené drobnosti jsou moc hezké...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sestra si osázela jenom kousek zahrady,tam kde jindy stával bazén.Stavěli ho vždy kvůli vnoučatům,která mají v Anglii a letos to vypadá,že se sem vůbec nedostanou.

      Vymazat
  3. Jitko, to je krása, konečně lidi zase budou občas pěstovat i louky, které kvetou a nebudou pořád vše holit až na hlínu.Jako u nás!Pak to trvá dlouho, než zaprší a než nějaké stéblo trávy vyroste.
    Fotky máš moc pěkné, fajn, žes to sem dala. Paráda. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko,děkuji.Byla jsem z motýlí louky nadšená.

      Vymazat
  4. nádherné fotečky Jituško

    OdpovědětVymazat
  5. Nádherné fotky kytek Jituško , my jsme taky na zahradě dali část takové louky, kvůli včelkám. Fotit se to ke včelkám bojím jít.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Květuško,děkuji.To je dobře,že myslíte na včelky.Také k nim blízko nechodím,ale mám objektiv,který mi je přiblíží

      Vymazat
  6. Nádhera!
    Není nad kvetoucí louku.
    Krásné letní dny.

    OdpovědětVymazat
  7. Ráda fotím hmyzáčky. Snímečky se moooc povedly. A nejkrásnější jsou snímečky kytiček od Valinky.👍💖

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Emo,děkuji.Valinka je hodná,že na mě myslí

      Vymazat
  8. Pastva pro oči! Parádní!

    OdpovědětVymazat
  9. Jitko, radost se podívat a tak krásně nafoceno. Kochám se.
    Jitka

    OdpovědětVymazat
  10. Jituško, děkuji za tu nádheru!
    Vnučce přeji rychlé hojení. To je nepříjemné a navíc o prázdninách!
    Přeji příjemný letní den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko,děkuji.Sabinka má smůlu,měla jít na operaci,protože se ji právě šlachy zkracují.

      Vymazat
  11. Jituško, to je krása. Kytičky, motýlci i broučci a ta loučka, no paráda. M.

    OdpovědětVymazat
  12. Nádherné fotografie kytiček. Vnučka je zlatíčko, moc hezky jsi nafotila kytičky s kapkami. Krásné pokoukání.

    OdpovědětVymazat
  13. Moc hezké záběry Jituško. ty si já vždycky vychutnám, ať jejich sebevíc. Mám takové fotografie opravdu ráda. všimla jsem si, že tam máš i kokardu. Ta mi nějak záhadně ze záhonu zmizela. Asi vymrzla nebo kořeny něco sežralo. Krásné letní dny a opatrujte se všichni.

    OdpovědětVymazat
  14. Teda to je květin :-) moc se mi líbí fotky květin, na kterých jsou kapičky. Ty jsou fakt hodně povedené. CO se týká motýlů, tak ty já nemusím, ale ty broučky jsou krásné. Každý je jiný a přesto zajímavý. Zrovna si chci objednat nějaký atlas hmyzu či brouků, abych je mohla rozeznávat :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji.Já hmyz neznám,poznám tak mravence,ale je tu pár chytrých děvčat a tak si je samy pojmenují

      Vymazat
  15. Jituško tak to je sama nádhera a ty motýle jsou nádherné a vnučka moc hezký ti tam ty kapičky udělala hezké odpoledne přeji ***************

    OdpovědětVymazat
  16. wau wau wau Jitka to je taká veliká kvetinková nádhera********************

    OdpovědětVymazat
  17. Díky Jíťo za úžasnou podívanou,to jsem se pokochala a hlavně jsi mě udělala radost s těmi motýlci já snad letos ještě motýla neviděla :-(Máš opravdu krásné momentky brouků se bojím hihi.💕☀️🌷☀️🌺☀️💕

    OdpovědětVymazat
  18. Jitko to je zážitek- Tvoje fotky. A ta louka. Po podobné touží snacha. Mohly bys mi říct, jaký je název té směsi, pokud to nemíchají přímo u vás v zahradnictví? J.

    OdpovědětVymazat
  19. Prosím, jsem zapomněla napsat🤔

    OdpovědětVymazat
  20. Jituš,název je přímo motýlí louka a mají to tak namíchané přímo v zahradnictví.Ten pán je dost známý pěstitel,chodí i do podobných pořadů.

    OdpovědětVymazat
  21. Kytičky, a ty různé "potvůrky"- nááádhera.

    OdpovědětVymazat
  22. Kytičky a ty různé "potvůrky". Náádherné!

    OdpovědětVymazat
  23. Jituš, to je pohlazení po dušičce, prostě kráása! A ta louka je prostě nádherná.Mám ráda luční kvítí, Terezka s Pepou mi nosí od nás z luk do vázy.Já se teď nikam nedostanu, děkuji za krásný kuk...♥

    OdpovědětVymazat
  24. Ali,děkuji.Mně nosí kytičky právě Valinka

    OdpovědětVymazat
  25. Neskutočná krása Jitka....pa

    OdpovědětVymazat
  26. Janko,moc děkuji a jsem ráda,že jsi tu mezi námi

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení