21.7.20

Pokračování fotografické výzvy

Podařilo se mně nafotit dalších pět témat.

6.květy

Chtěla jsem,abych měla v záběru více květů a tak jsem pár kytek z balkonu dala na jednu hromadu.



7.silueta

Původně jsem chtěla fotografovat něco jiného.Ale včera,když jsem vyjela fotit západ slunce,tak mě napadl jako silueta křížek na odbočce do Ploukonic.


8.západ slunce

Stihla jsem ho opravdu tak,tak.Vyjela jsem na kole docela brzo,ale od západu šly mraky a proto slunce zapadlo a deset minut dříve.


9.bokeh

S tím jsem si trochu vyhrála.Fotila jsem starým objektivem Helios.Ne, vždy se mi bokeh povede.


10.vzpomínka z dětství

Mé dětství bylo krásné a bylo v něm hodně knih a fotografií,protože tatínek měl fotografování jako zaměstnání,ale také velký koníček.Byl velký puntičkář a u známého v knihařství si nechával dělat krabičky na fotografie a vše měl popsané a uložené v jedné velké skříni.Když jsme byly s prostřední sestrou nemocné,natahaly jsme si do postele spousty krabiček.To jsem milovala.Tatínkovi jsme tím velkou radost neudělaly,protože jsme fotografie leckdy pomíchaly.Často nám tatínek promítal pohádky a já na té samé promítačce jsem pohádky promítala svým dětem a později i vnoučatům.
Knížky,které jsou na fotografii nejsou původní,ale patřily k mým oblíbeným a měla jsem radost,když jsem je sehnala po tolika letech pro svá vnoučata.Ty původní odepsaly moje děti.


Přidávám ještě pár fotografií z včerejšího západu slunce.




A je po sluníčku


Kostelík na Všeni


Mějte hezké dny a slunce v duši






35 komentářů:

  1. Jituško ahoj zdravím hezký den přeji nádherné pokračování fotografické výzvy a ty staré knížečky také jsem měla Cvrčka mravenečka ale všechno se to nějak stratilo co mi zůstalo tak to co jsem kupovala dětem mojim a ted to čte Tobík třeba Hozíková cesta ktrá stala 18 Kčs, a Pohádky z tisíce a jedné noci,ta stála pro členy 19 Kčs a vázaný vytisk 21 Kčs jsou tam ještě cany na knihách to teda byla super cena.Máš nádherné fotografie jako vždy děkuji ..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bětuško,děkuji.Já tech knížek v dětství oblíbených měla více,ale ne všechny se dochovaly.Knížky mám ráda pořád

      Vymazat
  2. No ten západ bude pro mě hodně těžký splnit. Z práce se vracím hodně před západem, ale tak unavená, že jsem ráda když si sednu nebo lehnu. A představa že se šplhám ještě někam do kopce abych vůbec na to slunce viděla a mohla něco nafotit je šílená....Knížky po mě a po mužovi tu jsou a je jich plná knihovna. Krtečka a kalhotky má teď u sebe Bobule, stejně jako Špalíček pohádek. Já měla a mám Honzíkovu cestu, Malého Bobeše a dětem jsem koupila kdysi knížku kterou jsem milovala ale neměla a to Deník kocoura Modroočka. Ještě jsem jim také kupovala Malého prince, ale paradoxně ač je to kniha z nejznámějších, já jí doteď nečetla. Nevím, nějak je na mě dospěláka, moc filozofická nebo co. Ale zajímavé je, že moc ráda poslouchám její rozhlasové zpracování které načetl Eduard Cupák. Pokaždé u toho konce slzím jak želva. Skvěle jsi se zhostila úkolů!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy,Malého prince miluju,hlavně jeho moudra.Je to knížka více pro dospěláky

      Vymazat
  3. Jitko, za mne: nejvíc se mi líbí, že hupsneš kvečeru na kolo a jedeš nafotit západ slunce a ještě si dáš práci, abys vyfotila křížek proti nebi.
    Knížky jsme měli asi podobné, mým vnučkám jsme četli Kocoura Modroočka, Ferdu mravence, Malého Bobše, spoustu dalších, Martinkovu čítanku uměla st.vnučka skoro nazpaměť a mladší zase Matyldu (kachnu nebo husu)?
    Zdravím Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko,nic jiného mě nezbylo.Měla jsem to domluvený s manželem a nakonec ho kamarád přemluvil na jedno pěnivé

      Vymazat
  4. Jituš, výzvu plníš teda parádně. Já jsem ještě nezačala, ale chystám se k tomu. U těch dětských knížek z dětství mi přímo zaplesalo srdce. Kde ty časy jsou......?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško,děkuji.Ono těch oblíbených knížek bylo v dětství hodně,ale jedině tyhle mi zůstaly.

      Vymazat
  5. Jituško, pořídila jsi další skvělé snímečky a výzvu plníš levou zadní!👏👏👍
    Doma jsme také měli spoustu dětských knih. Po moji mamce a jejím bratrovi, po nás, po našich dětech. Když se narodil vnouček, šla jsem na půdu knížky vyštrachat. Jenže jsem zjistila, že jsou v tahu! Manžela nenapadlo nic chytřejšího, než je odvézt do sběru!! Nejen mě, ale i ségru s mamkou málem trefil šlak!!😵🥵
    Přeji krásný letní den.🌞

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Emo,děkuji.Ještě těch témat mám před sebou hodně a nějak jsem se teď nepohla dále.Také jsme dost knížek odvezli na sběrný dvůr,antikvariát u nás je už nechtěl.

      Vymazat
  6. Jitko, západy slunce jsi zachytila perfektně. Radost se podívat.
    Jitka

    OdpovědětVymazat
  7. Jitulí, další pěkné pokračování, jéééé ty knížky máme také, pěkný večer ❤️🌻🌺🌼🌹🌞❤️

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni,děkuji.Já těch knížek měla ráda více,ale nevím,kde skončily.

      Vymazat
  8. Jitko, krásné fotky. Výzva je super, ale já ji nestíhám, tak se kochám u ostatních. Líbí se mi i vzpomínka z dětství, o víkendu jsem také probírala černobílé fotografie. :o)
    Přeji hezké dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo,děkuji.To je jasné,že když chodíš do práce nemáš na to čas.Já se snažím,ale jsem teď nějaká zaseknutá a nepokračuju.

      Vymazat
  9. Moc krásné fotografie jak pro výzvu. tak i západ slunce.O výzvě vím,ale ještě jsem nějak neměla čas se jí věnovat. Nějak jsem se zasekla jinými aktivitami. Snad na výzvu také dojde. preji8to
    Přeji Ti klidné dny.

    OdpovědětVymazat
  10. Moc krásně nafocená témata, Jituško!
    Přeji hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
  11. Krásně nafocené Jituško...

    OdpovědětVymazat
  12. Moc se mi líbí ten západ slunce, to je vážně nádhera...

    OdpovědětVymazat
  13. Jitko, vybrala jsi krásné foto do výzvy. M.

    OdpovědětVymazat
  14. Jitu to je opět taková nádhera .. a já se kochám tvými úžasnými záběry.
    Krásné dny ti přeji Z💙.

    OdpovědětVymazat
  15. Nádherné. Skutečně nádherné všechny fotografie. Každá osobitá... Díky tobě jsem se dozvěděla o výzvě. Chci se také zapojit, ale nevím, aby to nebyla ostuda, když vidím tu krásu :) A pak si říkám, hlavně že focení člověka baví.-) Ten západ slunce se moc povedl.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji.Určitě se u Vendy zapoj,protože zatím o nikom krom Vendy a mě nevím.A je to škoda výzva je velice zajímavá

      Vymazat
  16. Západ slunce se ti tedy moc povedl 😊 všechny fotky jsou povedené, radost pohledět.

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení