29.10.21

Když se nedaří

 Nevěděla jsem,jak napsat název příspěvku,který by vystihoval mé pocity doma při prohlížení fotek.Bylo mi z toho hodně smutno a ukápla i slza a říkala jsem si,už nikdy nebudu fotit objektivem 300 mm ani se stativem.Manžel si jel do pekárny do Svijan pro chleba.Vzala jsem si brašnu,že bychom mohli dojet k Žabakoru,protože jsme věděli,že byl výlov rybníku a znovu se napouští.Byla mlha,ale doufala jsem,že se později rozpustí.Zaparkovali jsme na parkovišti u rybníka a před námi na malém ostrůvku,kam ještě nedosáhla voda,sedělo asi 20 volavek.Manžel tvrdil,že jich bylo 30.Žabakor je hnízdištěm několika druhů ptactva,ale vidět jsou tak tři a volavek jsem nikdy neviděla více,jak dvě.Ovšem celá rezervace má více jak 80 ha a tak mohou být kdekoliv.Uvědomila jsem si,že nemám v autě stativ,protože jsem si ho vzala domů,abych nafotila ptáčky na krmítku.A to znamenalo velký problém.Třes a ještě mlhavo.Navíc přijelo velké auto,nejspíše rybáři a najeli k okraji rybníka a pouštěli do něho malé ryby.Takže většina volavek odlétla.Nepodařila se mi ani jedna fotka.Ale scéna to byla úžasná.Jsem zvyklá fotit na manuál,v ostatních režimech mi to moc nejde a nebo někdy použiji prioritu clony.Nedařilo se nic a tak  jsem si vzpomněla,co nám říkali na kurzu fotografování.Když se nedaří použijte režim auto.Jenže v takových podmínkách jaké byly jsem to asi zazdila úplně.Režim fotil na ISO 10000.Takže fotky šuměly až mě z toho doma bolely uši.Z šedivých fotek jsem udělala černobílé.Nedoporučuji fotky zvětšovat.Dala jsem je stejně na malý formát.












Když nejméně 10 volavek roztáhne křídla je to neskutečná krása.Bohužel jsem ji nedokázala zachytit.



To nejsou pavouci,to jsou volavky.





Jezdili jsme sem celý týden tak 2x denně.Divila jsem se,že manžel ani nic nenamítal.Volavky se ale, už dopředu nevrátily.


Jeden den jsme šli podél rybníku na cestě směr k rybníku Oběšenec.Podél rybníka přímo se jít nedá.Je to oplocené a mají tu sídla rybáři.



Konečně jsme je zahlédli.Fotila jsem od plotu a radovala se,že snad konečně pořídím dobré fotky.Najednou přifrčelo  za plotem před nás auto,vystoupil pán,vytáhnul kapesník,pořádně zafrkal a volavky byly pryč.A už jsme je neobjevili.


Tak skončila moje snaha o lepší fotografie volavek u Žabakoru.Volavek je v Českém ráji myslím hodně,přeci jen jsem ještě nějaké vyfotila při našich dalších cestách.
Mějte hezký víkend


21 komentářů:

  1. Jitu, úplně chápu tvoje rozčarování. I tak jsi pořídila moc hezké záběry. Volavek je u vás opravdu hodně a černobílé záběry s odrazem na hladině jsou nádherné a líbí se mi. Ten pán by mě tedy taky nastval. Jakoby to udělal schválně...třístovku dost používám, stativ nemám, tak že fotím z ruky nebo s oporou, ale má trochu horší světelnost a tak já objektivu musím občas pomoci nastavením tlačítka světlo +-. Jinak já jsem na žádný fotokurz nechodila, jen mi kluci řekli, ať používám ve foťáku všechny funkce, že od toho tam jsou a když chci fotit na jistotu, tak ať se za automatiku vůbec nestydím, že na ni fotí i někteří profesionálové. Mám si udělat zkušební fotku a pak se rozhodnout s jakým nastavením budu fotit dál. Jen při změnách světla, je potřeba nastavení častěji upravovat. Když dříve občas koukli na moje fotky, tak mi zpočátku říkali, co je dobré a kde dělám základní chyby,(například přepaly, HDR,kompozice,)a také, že si mám sledovat histogram, ale jinak že se mám řídit tím, jak se fotka líbí mně, protože každý se kouká trochu jinak a každému se líbí něco jiného. Nejsem profík, fotím si pro radost a pokud se povedou a líbí se, tak jsem ráda. Tak se Jitu netrap, třeba ti to příště nepokazí ani rybáři ani frkající pán. Přeji ti krásný sluníčkový víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaru,tobě radí synové,ale když jsem si koupila zrcadlovku radil mi akorát kamarád,co žil v Americe.Byla jsem ráda,že mě Katka přihlásila do kurzu focení a seznámila s jedním turnovským fotografem.Ale nechci pořád někoho otravovat.Já jsem ráda,že jsi mi jednou napsala,že fotit zrcadlovkou a automat je pomalu zločin a že z automatu nejsou dobrý fotky.Tak jsem se naučila manuál a naprosto mi vyhovuje.Ovšem v horších podmínkách si nevím rady.
      Děkuji za komentář

      Vymazat
  2. Jituško tak to je přece krásné líbí se mi to tak se netrap tak jak píše Jaruška vždy mne potěšíš tvoji tvorbou popřeji krásný víkend a opatruj se děkuji za tvé komentáře na blogu také ..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bětuško,děkuji.Focení nebylo podle mých představ,po pravdě jsem čekala lepší výsledek.Tolik volavek už neuvidím,

      Vymazat
  3. Ahojky Jíťo, fotky jsou pěkné i takové mají svoje kouzlo.Nebuď smutná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni,děkuji.To víš,mrzí mě to.To co se odehrávalo před mýma očima se těžko bude opakovat.Kdyby to fotil profesionál s daleko lepším foťákem musela by to být úžasná podívaná

      Vymazat
  4. Jituško, netrap se! Chápu, ale bez tvého komentáře bych já viděla jen zajímavé černobílé fotky!
    Měj hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
  5. Jsem tu už podruhé a bylo mi líto, jak Ti to dělalo problémy. Srovnala jsem to s předchozími fotkami a rozdíl asi je, ale já jsem samouk, fotím na kompakt (mám dva) a většinou jedu na automatiku. Je fakt, že ty rozdíly mezi Tvými fotkami jsou podstatné, ale asi už u toho zůstanu. I černobílé fotky mají své kouzlo a někdo záměrně na černobílý program fotí. Myslím, že v uměleckých školách takhle fotí. Volavky jsou u nás vzácné, když uvidím jednu na přehradě, je to "zázrak", u vás v kraji máš více možností. Tak nesmuť, zase to půjde!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo,asi se to bude stávat častěji.S mýma rukama nevím,jak to bude pokračovat.
      Hani,děkuji

      Vymazat
  6. Jituško, úplně s tebou soucítím. Také bych byla nešťastná. Ale vyřešila jsi to černobílými fotkami skvěle. Obdivuji i tvého manžela, že měl pochopení a jezdil s tebou k rybníku tak často. Kolem naší zahrady zase pobývají srnky a když jednou za čas jedu taxíkem, tak je vidíme, když se tamtudy za dva dny ve stejnou dobu vydám pěšky, srnky nikde. Mám dojem, že dokonce přespávají přímo pod zahradami v sousedově neposečené vysoké trávě vedle naší brány.Je to tam totiž hodně uválené. Místo je kryté i korunou stromu.My tou bránou běžně nechodíme, nerušíme je. Soused z horní chatky chodívá přes naše zahrádky na louku srnky fotit, ale já je vidím občas jen daleko na louce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško,to je ten zákon schválnosti.Když člověk hrozně chce,tak to zrovna není.Manžel mě překvapil,ale on si to vybere.Má kamarády,chodí s něma na pivo a nebo na fotbal,či hokej.Už jsem si zvykla,jsem občas ráda sama doma.

      Vymazat
  7. Jitu, mně se Tvoje fotky moc líbí. V životě jsem tolik volavek neviděla a musí to být kouzelné moci je pozorovat. Fotím na automat, jinak to neumím. A nějaký kurz bych brala, neznám nikoho, kdo by mi vysvětlil, co a jak fotit.
    Měj pěkný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko,děkuji.To je právě to,že většinou lovím tak jednu volavku,nanejvýš dvě a když mám takové představení,klepou se mi ruce a nevím si rady s foťákem.

      Vymazat
  8. Jituš, zdravím. Nebuď smutná, každý den holt nemůže být posvícení...Já jsem taky nikdy neviděla tolik volavek, třeba se Ti ještě poštěstí.. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni,děkuji.Naštve to.
      Ale máš pravdu.Musím si rybník pohlídat za rok až bude zase výlov.

      Vymazat
  9. Jitu nevadí, u nás jsou volavky jedině v ZOO na Hluboké, jinak je takto ve volné přírodě nevidím.Musí to být krása, když vzlétnou ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Květuško,děkuji.Krása to byla,to mě právě štve,že jsem ji nezachytila.

      Vymazat
  10. Při špatných světelných podmínkách a volavky jsou také v pohybu by ten problém stativ stejně řešil jen částečně. časy závěrky by se daly prodloužit, krajina by byla ostrá, ale pohybující se volavky by byly stejně mázlé. Nejsem odborník na úplný manuál jsem fotil pouze za konstantních světelných podmínek a to bud doma při umělém osvětlení a nebo v noci. Mlha je také docela vhodné prostředí, kdy se světelné podmínky nemění z okamžiku na okamžik. Určitě to jde dělat všechno manuálně pořízením zkušebních snímků, ale to by pro mně byla asi dost velká časová zátěž. Ale některé ty fotky jsou zdařilé a jsou fotografové i profesionální, kteří šum způsobený vysokým ISO vůbec neřeší. S takovým objektivem nemám zkušenosti, ale někdy se vyplatí přiblížit méně, i když jsou větší možnosti.

    OdpovědětVymazat
  11. Asi máš pravdu,že by to ani stativ nevyřešil.Mlhu jinak fotím ráda,ale tady to všechno splývalo.Moc děkuji za komentář.

    OdpovědětVymazat
  12. I černo bílé fotky jsou hezké, Maru

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení