10.10.21

Průrva a hrad Grabštejn

 Břehyňská průrva byla další místo,kam jsme vzali Růženku.My to tady známe už hodně a mám ji i několikrát na blogu a tak se o ni rozepisovat nebudu.Pouze připomenu,že se nachází v Doksech a je to  uměle vytesaná průrva do pískovcové skály v hrázi Břehyňského rybníka.Je to tady moc hezké.






Bezděz je v oparu









A to je ta průrva



Tady mají dobrou zmrzlinu



Další zastávkou byl hrad Grabštejn.Byli jsme tady asi před 25 lety na přísaze,když tu Růženky syn a mé dcery přítel byl na vojně jako psovod.Část pod hradem má pořád vojenská posádka.Později jsme tu byli s manželem a vnoučatama,abychom jim ukázali,kde byl jejich táta na vojně.
Hrad se nachází nad vesnicí Chotyně,nedaleko Hrádku nad Nisou.Je to původně gotický hrad ze 13. století,který byl v 16.století přestavěn na renesanční zámek.Od počátku 18.století vlastnili zámek Gallasové a Clam-Callasové,kteří se pustili do přestavby dolního předhradí.Postarali se o rozkvět celého panství.



Tisíciletá lípa před vstupem do hradu.



Zezdola vypadá hrad mohutně.









Na nádvoří se opravuje a i věž.



Hradní krčma.Manžel si tam šel na kávu




Neměli jsme v plánu jít na prohlídku,bylo už dost hodin,ale byla nám nabídnuta průvodcem,protože přijela nějaká návštěva a byli to tři lidé a tak jsme s Růženkou šly.Manžel, na nás čekal v krčmě.
Z venku nevypadá hrad nic moc,ale vevnitř je moc krásný.






Venku se dost mračilo,ale teplo bylo pořád.


Od hradu jsou pěkné výhledy.






Po prohlídce jsme hledaly manžela v krčmě a on už šel pomalu k autu.


Myslím,že se nám výletování s Růženkou 25.září  vydařilo.Snad zase společně něco vymyslíme.
Mějte hezký nový týden

32 komentářů:

  1. Jitu, krásný výlet. Prošla jsem se s vámi pro mně neznámými místy. A moc se mi líbila prohlídky interiérů hradu.
    Měj pěknou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko,děkuji.Vevnitř je to moc hezké,ale bylo mi blbé tolik fotit,ze skupinky nefotil nikdo.A jak jsem mezi lidma,tak se mi ruce více klepou,tak se i pár fotek nepovedlo

      Vymazat
  2. Jituško jako vždy jsem se s tebou prošla místy, které ještě neznám. Moc hezká procházka.
    Iva

    OdpovědětVymazat
  3. Jitko, díky za krásnou procházku kolem rybníka i zámku. Líbí se mi interiéry zámku, hlavně kuchyně. Povedený výlet i fotky.
    Přeji hezkou neděli. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo,děkuji.Zvenku nevypadá hrad nic moc,ale uvnitř je to krásné.Škoda,že se opravuje věž a nemohli jsme tam

      Vymazat
  4. Jitu, děkuji za krásné fotky z výletu. Kolem směrovky na Grabštejn jsme jeli mockrát, nikdy nebyla vhodná chvíle zastavit se. Ráda jsem se podívala. Celkem často jsme zastavili na jídlo v Novém Hrádku...
    Měj příjemný večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko,děkuji.My také jezdíme tím směrem často,když jedeme hlavně za synem,ale návštěvu hradu jsme pořád odkládali.

      Vymazat
  5. Jitu, moc hezký výlet jste si udělali. Grabštejn znám, ale mám pocit, že je tam toho uvnitř více, než když jsme tam byli my před lety. Je to kraj, který znám i hodně vzpomínek je spojení z vyprávění rodičů, které později odsun všech českých obyvatel na začátku války, zavál až do Telče. Docela ráda bych se tam zase podívala, protože to tam mám prochozené nejen z dětství, ale dlouho už jsme tam nebyli. Letos už to asi nebude, ale můžeme plánovat výlety na příští rok...Děkuji za zajímavou podívanou a přeji Ti krásný zbytek neděle a příjemný nový týden.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My tu byli naposledy s vnoučatama a to už je také pár let,ale už se nepamatuji,jak to vevnitř vypadalo.Musela bych se podívat na fotky

      Vymazat
  6. Jituško, moc hezké, ty kamna bych si přála do boudy, to by se vařilo. Maru

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško,děkuji.Kuchyňka byla celá moc pěkná

      Vymazat
  7. Moc pěkný výlet na místa, kde to neznám, to je pro mne plus. Je fajn, že jste byli i na prohlídce. Pořídila jsi moc pěkné fotky. Děkuji. ☺

    OdpovědětVymazat
  8. Jituš, hezký výlet. Moc se mi líbí interiér hradu. Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni,děkuji.Bylo to tam moc pěkné,ani jsem to nečekala.

      Vymazat
  9. Pěkné fotky jsi uveřejnila Jíťo. Tady jsem v životě nebyla, je tam krásně ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
  10. Jituško, krásné fotky, krásná procházka. Neznám tento kraj a ráda se stebou projdu.
    Měj klidný týden. Jitka

    OdpovědětVymazat
  11. Jituško moc krásné fotky
    krásný nový týden přeji sluníčko

    OdpovědětVymazat
  12. Jituš, krásné fotky ze dvou hezkých míst. 👍👍 Průrvu jsem navštívila poprvé v době svých středoškolských studií v Č. Lípě ad té doby jsem tam párkrát byla.
    A Grabštejn? Armáda mu dala hodně zabrat, ale tady se blýská na lepší časy díky rekonstrukci. A také příspěvkům ze zahraničí, což dokládá zvon přátelství.
    Ráda jsem si nad tvými fotkami zavzpomínala.
    Měj hezké podzimní dny. 🍂🍀

    OdpovědětVymazat
  13. Alenko,děkuji.Já jsem myslela,že už tam armáda není.Překvapilo mě to,když jsme četli vojenský prostor.

    OdpovědětVymazat
  14. Jituško paráda, moc děkuji za nádherné povídání ke krásným fotkám ♥ ♥

    OdpovědětVymazat
  15. Zdravím Jitu, máš tu opět úžasné fotografie a prima výlety které závidím :-) pochopitelně v dobrém. Měj se moc hezky opatruj se a hezký celý nový týden přeji.

    OdpovědětVymazat
  16. Ivetko,moc tě zdravím.A moc děkuji za komentář.Doufám,že se máš dobře.
    Měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
  17. Opět jsem díky tobě poznala další hrad o kterém jsem neměla ani ponětí. I interiéry jsou krásné. A příroda kolem rovněž.

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení