4.10.21

Zřícenina zámku Zvířetice

 Na zříceninu bychom asi nešli,byli jsme tu už několikrát,ale je to kousek od Hrnčířského dvora,kde jsme byli na výstavě.Tak jsme se rozhodli,když už jsme tady,že se na ni podíváme.Zřícenina je hodně známá a hodně focená.Nachází se kousek od Bakova nad Jizerou v okrese Mladá Boleslav.Chodili jsme sem hodně s vnučkama,protože,když byly malé objevily na jedné fotografii ducha a proto se sem chtěly pořád vracet.

Historii připomenu jenom krátce.

Zvířetice jsou zřícenina renesančního zámku,přestavěného z původního gotického hradu na začátku 14.století pány z Lemberka.V roce 1720 vyhořel a byl opuštěn.Od roku 1967 je zřícenina chráněna jako kulturní památka.






Počasí bylo 24.9. hezké,ale hodně foukalo a tady vůbec.Všechno bylo v takovém oparu.Ráno jsme byly s dcerou na mamografu v Jičíně.Ona šla potom do práce a já na výlet.



Naproti zřícenině je hotel


Brána s vyhlídkovou věží











Kvůli této studni jsme sem často s vnučkama chodili.Na jedné fotce byl nad studní zvláštní světlý flek,který připomínal postavu.Vnučky v něm viděly ducha.




Vylezla jsem na věž,ale nahoře jsem se k zábradlí postavit nemohla.Nedělá mi to dobře.



Pár fotek jsem přeci jen nahoře pořídila.


Bakov nad Jizerou




Manžel na mě zezdola volá ať se opřu o zábradlí,že se mi bude lépe fotit.Přitom ví,že mám závratě. 






Prostředí je tu moc hezké a docela by mě bavilo v hotelu přespat.Takové ráno a nebo západ slunce by tu musel být parádní.
Mějte hezký celý říjnový týden

17 komentářů:

  1. Jituško, moc ráda jsem se podívala na krásné fotky a připomněla jsem si parádní rodinný výlet.
    Měj příjemný den, Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Jitu, to je krásné místo. Při pohledu na věž jsem si říkala, že naše vnoučata by se určitě chtěla podívat nahoru.
    Měj pěkný den.

    OdpovědětVymazat
  3. Na fotky jsem se, Jituš, opravdu se zájmem podívala. Bakov byl dlouho pro mne neznámý, ale před lety o něm psal bloger Milan z Bakova (už není mezi námi) a také představil Zvířetice. Tvoje fotky krásně zachycují to místo a na věži někdy ty závratě jsou. Nápad s hotelem se může hodit.
    Přeji další výlety plné dobrého počasí. ☺

    OdpovědětVymazat
  4. Jituš, zdravím. Zřícenina je známá, ale pro mě neznámá, nebyla jsem tam. Ale je moc zajímavá, fotogenická. Ráda bych ji někdy viděla... Ahoj Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  5. Jitu moc hezké záběry jsi pořídila. Byli jsme tu letos 1. června a moc se nám tam líbilo. U té zadní zdi bylo lešení a potkali jsme tam i řemeslníky, kteří zeď zpevňovali. Koukala jsem, že už tam lešení není. Měj se moc hezky a opatruj se.

    OdpovědětVymazat
  6. Mnohokrát jsem viděla fotky z tohoto místa jak na fb tak na blozích. Je to velmi fotogenické místo, takže se tomu ani nedivím...

    OdpovědětVymazat
  7. Skvělé fotky Jíťo ⚛ ღ ♥ krásné místoi ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
  8. Zřícenina zámku je krásná, ráda jsem se podívala, protože místo neznám. K zábradlí bych také nešla, nejsem si jistá, že bych vůbec nahoru vylezla. Prostor je moc úzký 😊😮

    OdpovědětVymazat
  9. Jelikož jsme s mužem dole v Íčku nejprve viděli, jak zámek vypadal v různých dobách, byla pro nás posléze zřícenina překvapením.Ale je to působivé místo. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  10. Jituško po dlouhém čase jsem opět zde a moc děkuji za nádherná fota, povídání. ♥ ♥ ♥

    OdpovědětVymazat
  11. Jitu, moc krásné místo a krásně nafoceno:-)

    OdpovědětVymazat
  12. Jeee, tu jsem nebyla přes 2O let. Už jsem skoro zapomněla, jak zřícenina vypadá.
    Děkuju za připomenutí.
    Krásný den.

    OdpovědětVymazat
  13. krásný nový týden zlatíčko ti přeji
    moc krásné fotky Jitu

    OdpovědětVymazat
  14. Jituš, nádherné fotky a pro mně připomínka toho, že se tu v srpnu 2008 vdávala dcera. Bylo nás asi 120, všichni jsme byli v historických kostýmech. Hrad byl pronajat na tři dny, dokonce jsme tam i nocovali.😀
    Všimla jsem si, že jsou opravené schody na věž, ta tehdy byly v dezolátním stavu.
    Měj hezké podzimní dny. 🍁🍀
    Děkuji za vyvolání krásných vzpomínek.

    OdpovědětVymazat
  15. Při pohledu na ty pěkné fotky je mi trochu smutno, že se mně tu kouzelnou zříceninu nepodařilo ještě navštívit. Mám v plánu tam jet, i kdyby čert na koze jezdil. Přeju hodně elánu pro pořízení dalších snímků krásných míst. časem se opět zastavím a kouknu co je na blogu nového. :-)

    OdpovědětVymazat
  16. Dálší nádherné fotky ♥

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení