10.11.21

Hrnčířský kámen a Pustý zámek

 Konečně vysvitlo sluníčko a podle předpovědi nás měl čekat hezký den.Rychle jsem uvařila,abychom mohli vyjet už kolem poledne.Jeli jsme směr Liberec, nad Ještědem bylo černo a manžel,jako vždy začal,že jedeme zase do oblačna.Tentokrát pravdu neměl, za Libercem bylo po mracích.Jeli jsme dále směr Česká Kamenice.První zajímavé místo,kam jsme se podívali byl skalní útvar Hrnčířský kámen.Na internetu píšou,že místo je opředeno několika pověstmi,ale marně jsem po nějaké pátrala.Nic jsem nenašla.Hrnčířský kámen je pískovcová skála tvaru kužele,zužujícího se směrem dolů a leží hned vedle železniční tratě a proto získala i svůj druhý název Strážce trati.Je zajímavé,že na vrchol vede 13 horolezeckých cest.Na její vrchol je možný se dostat jenom jednou z horolezeckých cest.

Hned vedle skály stojí výklenková kaplička












Směrovka nám ukazuje,kudy na Pustý zámek je to kousek







Pustý zámek neboli Fredevald vznikl pravděpodobně ve 14.století,kdy vlastnili českokamenické panství páni z Michalovic.Od 50.let 15.století již nebyl udržován a chátral.
Pokusila jsem se k němu vyškrábat.Manžel zůstal s Bleky na cestě.Bála jsem se,aby někde nespadla.Nakonec jsem špatně šlápla já a udělala si výron.Přitom jsem měla pevné kotníkové boty s hrubou podrážkou.Na výron na pravé noze trpím od mládí.Měla jsem ho už několikrát.


Osudné schody










Líbilo se mi tady a dále jsme jeli do města Česká Kamenice.Kotník mě bolel,ale zvládla jsem to i když některé věci jsem musela oželet.Chodila jsem s trekingovými holemi,které jsem měla naštěstí v autě.
A doma začalo ledování.Co je zajímavé v České Kamenici se podíváme příště.
Mějte se hezky a dávejte na sebe pozor


14 komentářů:

  1. ahoj Jituško , opět tu máš zase moc krásné fotečky

    OdpovědětVymazat
  2. Jitu moc hezké fotografie jsi pořídila. Pro mě jsou to známá místa. Kolem Strážce trati jezdíme do Děčína. Štve mě tak ten nasprejovaný symbol vztyčeného prostředníku viditelný od trati z vlaku. Kousek odtud je také původní akvadukt, ale nevím, zda je ještě přístupný, protože vedle je skladiště posypových materiálů a nevím, zda akvadukt už není za plotem. Na Pustém zámku jsme kdysi také byli nahoře. Kolem také jezdíme. Je kousek od zastávky Horní Kamenice, ale teď už bych si nahoru netroufla sama jít a manžel už by to nevylezl. Přece jen nahoru je to náročné a cesta nestabilní. Také mívám problém s kotníkem a při výronu toto lézt, to Tě tedy obdivuji. On výron dost bolí a to bych byla ráda, že se dostanu domů a dám nohu do obkladu a do klidu. Česká Kamenice je hezké městečko. Je tam zámek a hezké je i náměstí, poutní kaple Narození Panny Marie, ale také vyhlídky žába, Ponorka, Tell Platte , Jehla až k Bratrským oltářům. Tam je toho docela hodně a tak se těším na další Tvoje fotografie. Měj se moc pěkně a hlavně ať máš kotník brzy v pořádku.

    OdpovědětVymazat
  3. JItko, jsi fotografka, která neváhá pro krásné fotky obětovat i vlastní kotník. Výron je nepříjemná záležitost a docela bolestivá, snad se ti brzy uleví. Zdravím 😄

    OdpovědětVymazat
  4. Jitu, moc hezký výlet i fotky. Líbí se mi Strážce trati, je to zajímavý útvar. V sobotu jsme také absolvovali cestu po kamenech, naštěstí jsme to absolvovali dobře. Držím palce, abys měla kotník brzy v pořádku. Jak takový výron bolí vím.

    OdpovědětVymazat
  5. Jitko, zrovna jsem o Pustém zámku nedávno psala a ty teď ho máš tady, už tam nemusím,jak píše Jára, z vlaku na trati Kamenice - Jedlová jsou ty skály vidět a to jsem tam jezdívala hodně často.Máš to pěkně nafocené. My teď obvykle jezdíme autem z Kam.Šenova na Č.Kamenici a dál k Děčínu nebo do Benešova n.Pl.Tak jsem zvědavá, co bude příště. Pac Jiřina z N.
    Přeji brzké uzdravení kotníku a žádné bolesti.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko a já pořád vzpomínala ,kde na blogu jsem o něm četla.Musela jsem od větších plánů upustit,snad příště.Kotník bolí.Nejvíce mě mrzela Panská skála a Bratrské oltáře.I když nahoru bych musela sama.

      Vymazat
  6. Jituško, děkuji za seznámení s krásnými místy s nasazením vlastního zdraví!
    Doufám, že už je kotník OK!
    Měj hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
  7. Jituš, ono je třeba ještě využít podobných terénů, než to bude kluzké. S trekovými holemi to je snazší, ale pozor na úraz. Někdy nestojí za to někam se vydat. Nejvíc mě zaujal ten Hrnčířský kámen, jestli je to pískovec, ty vznikaly v moři jako usazené horniny a tomu by nasvědčovaly ty pruhy, které tam je vidět. ☺

    OdpovědětVymazat
  8. Jituško u vás je tak krásně.Děkuji za podívanou....

    OdpovědětVymazat
  9. Jitu opět parádní záběry i pěkný výlet. Měj prima víkend a opatruj se.

    OdpovědětVymazat
  10. Ten kámen je super. Bleky byla na výletě ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
  11. Krásný výlet i fotky ♥

    OdpovědětVymazat
  12. Další parádní fotky**************************

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení