2.11.21

Mokřady Jablonné a zámek

 Pokračování naší cesty nás zavedlo na kraj Jablonného v Podještědí.Jsou to všechno místa,kde jsme už byli.Na některá se vracím ráda.Pamatovala jsem si krásné aleje a na podzim byly ještě krásnější.

Mokřady Jablonné 


















Zámek Nový Falkenburk nechal v letech 1562-1572 postavit majitel panství Jindřich Berka z Dubé na místě původní tvrze.V polovině 18.století byl zámek barokně přestavěn.V současné době slouží zámek jako dětský domov a je veřejnosti nepřístupen.


















A frčíme k synovi.


Listopad začal přesně,jak předpovídali.Od večera u nás prší.Naštěstí jsme si hezkých dní užili dosyta a tak ještě pár příspěvků plných barev podzimu bude.
Mějte hezké listopadové dny


42 komentářů:

  1. Tady pršelo až v noci, celé pondělí ještě bylo nádherně slunečné a relativně teplé. Teď už je to taky nehezky zatažené.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teď už moc pěkné počasí čekat nemůžeme.Zachránit by to mohl ještě sníh.Ale ten u nás je skoro utopie.Ještě,že to nemáme daleko do hor

      Vymazat
  2. Stáváš se, Jituš, pravidelným poutníkem po kraji, který budeš podrobně znát. Ale dnes mám náskok, už jsem psala Jarušce, že si teď najdu v mapě to místo, o kterém píšete a tak jsem včera odpoledne studovala v mapě tyto oblasti, dokonce jsem už viděla, že v tom zámku je dětský domov a není tedy přístupný. Kroužila jsem v mapě kolem a mokřadů jsem si také všimla. Jen tam nezapadnout... Co budu psát, že kraj je vzdálený a neznám ho. Je to pravda, ale mapa pomůže a napoví. ☺
    U nás prší asi od noci, zjistila jsem to kolem 2. hodiny. Jak mi budou chybět ty krásné slunečné dny!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani,já jsem na mapě pořád.I tak hledám zajímavá místa,ale už to máme všechno procestované.Doma moc nevydržím.Budeme muset cestovat už dále

      Vymazat
  3. Jitko, moc krásné místo. A počasí ještě přálo této krásné procházce. Zámek je sice nepřístupný, ale jak vidět, dá se projít v těsném okolí a užít si ho i tak. Hned se podívám, kde to přesně je. Na blozích nacházím tolik krásných míst, které bych chtěla vidět. Na jednu stranu jsem ráda, že jsem v důchodu a mám čas na druhou stranu se čas krátí k nějakému plánování. Jituško, přeji ti ještě mnoho takových krásných výletů. I ty detaily jsou skvělé.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško,děkuji.Také mě některé blogy inspirují.Občas mě nenapadá kam.Ale pokud budu chtít pořád objevovat zajímavá místa budeme se muset pouštět dále za náš kraj a sousední

      Vymazat
  4. Jitu, krásná procházka podzimní přírodou. Zámek se mi moc líbí a snad jsou v něm děti spokojené.
    Měj hezký den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko,děkuji.Snad jsou.Dost dětí vždy potkáváme na procházce v mokřadech.

      Vymazat
  5. Jituš, ahoj. Moc hezké fotografie. Nejvíc se mě líbí ty cesty, to je přímo reklama na podzim. Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  6. Ta branka v aleji má kouzelnou atmosféru. A fotky pěkné, některé přímo jako z fotoučebnice. ;)

    OdpovědětVymazat
  7. Jituško, dnes mi fotky připadaly jak z pohádky, Maru

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško,děkuji.
      Já si tam i takpřipadla.Ty aleje jsou kouzelné

      Vymazat
  8. Krásně jste to, Jitko, pojednali a tys pofotila. Rádi se tam také vracíme, jednou o Velikonocích jsme si v Podlesí udělali dovolenou a poběhali jsme kde co. Moc ráda jsme to šla znova, teď s tebou. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko,děkuji.Taky jsme tu nebyli poprvé a ani naposledy

      Vymazat
  9. Jitko, tak to ještě byla krásná podzimní procházka se sluníčkem. Fotky jsou super, díky 🌞

    OdpovědětVymazat
  10. Krásné podzimní fotky.
    Přeju pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
  11. Nádherný výlet, Jitu! Miluji staré aleje, zámek v podzimních barvách vypadá kouzelně. O mokřadech jsem neměla tušení, zdá se, že to je hezky upravené místo, prostě parádní procházka.
    Přeji pohodový den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko,děkuji.Mokřady trošku upadají,ale možná se mýlím

      Vymazat
  12. Jituš,moc hezké podzimní fotky,které působí uklidňujícím dojmem,užijme si posledních hezkých dnů ve zdraví..měj se hezky

    OdpovědětVymazat
  13. Jitu, moc krásné fotografie jsi pořídila. Tak na této straně jsme nebyli, protože jsem věděla, že zámek není přístupný, tak jsme tam na tu stranu ani nešli. O těch mokřadech jsem neměla tušení, tak že Ti děkuji za tip na výlet pro příští rok. Líbí se mi ta topolová alej, jakých už je teď opravdu málo. Děkuji za hezkou podívanou a měj se moc pěkně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaru,děkuji.Mně se líbí více tahle část Jablonného.Baziliku už ani nefotím,mám ji mockrát.

      Vymazat
  14. moc krásné a vydařené fotky Jitu

    OdpovědětVymazat
  15. To jsou krásné obrázky! Moc se mi líbí ty aleje. A vlastně všechno :)
    Měj se krásně. Zdraví Marie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško,děkuji.Jela jsem tam právě kvůli těm alejím,které jsem si pamatovala

      Vymazat
  16. Ahoj Jituš,
    moc pěkné snímky. Děkuji za krásnou podívanou a užij si prima dny...♥

    OdpovědětVymazat
  17. Pred lety jsem V Jablonném byl na srazu, ale ty konciny s bazinaminnenavstivil

    OdpovědětVymazat
  18. Tak jsem se zase měla na co dívat a poučit se.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  19. Nádherné Fotografie Jituško ♥ díky Tobě a Jarušce poznávám nové památky , kraje ...

    OdpovědětVymazat
  20. Nádherně jsi fotila Jíťo, pěkná podívaná ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
  21. Jituško tak sem si to všechno prohlédla moc hezké fotečky děkuji ..

    OdpovědětVymazat
  22. Moc krásný výlet, úžasné fotky ♥

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení