27.11.21

Začíná advent

 Začíná advent,období na které se většina z nás těší.Osobně ho mám  velmi ráda.Otevřela jsem Wikipedii a přečetla si,co o něm říká ona.Vypisovat to tady nebudu.hlavně nejsem věřící,ale i tak má období adventu pro mě velký význam.Pro mě je to hlavně období milých setkání,rozjímání a dobročinnosti.Nemyslela jsem si,že i tento rok budeme na tom stejně jako loni.Vzhledem k tomu,že jsme očkovaní,tak se s přáteli setkáme,setkáme se i s děvčatama,jako každý rok.Přineseme každá cukroví a zavzpomínáme.Také na jednu z nás,která zemřela na covid.Cukroví začínám péct začátkem prosince a vždy s dcerou podělíme tři babičky,které jsou opuštěné a pravidelně jim každý rok dcera vozí od nás do pečovatelského domu  krabičku cukroví.To mě těší nejvíce,že můžeme udělat někomu malou radost.

S kamarádkou jsme se pustily do háčkování stromečků na sváteční stůl.Vnučky mi je ozdobily hvězdičkami,ale ty mně někde popadaly.Přemýšlely jsme na co stromečky postavit a nakonec jsem v Kiku objevila šikovné podstavce.







Zbyla mně příze macrame a tak jsem podle návodů na Youtube udělala další stromečky.




Na jídelní stůl jsem si uháčkovala větší dečku.Chtěla jsem hlavně jednodušší,bez  krajkového vzoru,protože pod ní přijde ještě vánoční ubrus.Jak si někde něco rozložím je tam hned Modřinka.Má ráda nové věci.A kdo má doma kočičku ví,že ta si skočí všude.



Adventní věnec mám neobvyklý.Vůbec nemohu najít ten loňský,ten má umělé větvičky a také si nemohu vzpomenout,kam jsem si uložila háčkované vánoční ozdoby.Na místě,kam to obvykle ukládám jsem to nenašla.Ach ta skleroza.Možná to najdu v bedně,kde mám betlém.To zjistím dnes,budu ho stavět.



Líbí se mi vánoční hvězdy ze svačinových pytlíků.Tak jsem jednu vytvořila,ale nejdříve jsem jich pár zkazila.Ustřihnout něco rovně je pro moje ruce velikánský problém.V poslední době je třes nějaký horší a tak se se vším peru.



Vnučky mně naaranžovaly tuhle parádu.Sněhové koule jsou ze zbytků macrame.


Červenou dečku,nezdá se to,ale je dost velká jsem uháčkovala na přání kamarádce.Dala jsem ji už dříve červené prostírání a chybělo ještě něco na stůl pod vázu.


Všechny věci nemají ještě své pevné místo,jak se znám,tak to ještě několikrát přestěhuji.Ale adventní věnec bude určitě stát v kuchyni na jídelním stole.Blíží se prosinec a to je můj měsíc a tak se dopředu omlouvám,že na blogu moc nebudu.
Přeji Vám krásný,hlavně klidný a pohodový adventní čas.

52 komentářů:

  1. Jituško, to je krásný, nádherné věci si vytvořila, to mám od Tebe tak moc ráda. Zítra zase se na to přijdu podívat, máš šikovné ruce, děkuji za vše. Maru

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško,děkuji.Na tvůj názor jsme vždy zvědavá

      Vymazat
  2. Jitu máš moc krásnou výzdobu. Jsi šikovná. Krásné dny Ti přeji.

    OdpovědětVymazat
  3. Jitko, ty stromečky z macrame jsou kouzelné, asi je taky zkusim. A bílá dečka! Nádhera. J.

    OdpovědětVymazat
  4. Jitu, krásně jsi tvořila, líbí se mi stromečky, ať háčkované nebo vytvořené technikou macrame, tu neumím. A ta oválná dečka je nádherná, budu muset najít tu moji a někam ji dát.
    Užij si krásné dny adventu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
    2. Růženko,děkuji.Stromečky jsou velmi jednoduché.Akorát já špatně utahuji a někdy se nestrefím do očka.Na háčkování začíná být můj třes znát

      Vymazat
  5. Jituško klobouk dolů.Nevím co chválit nejdříve.Stromečky.hvězdu,loni jsem ji take zkoušela.Ty ji máš moc hezkou.A ta dečka,no prostě nádhera.Já jsem letos dělala čepičky s bambuli z roličky toal.papíru.Přeji hezký advent.🎄🎄🎄

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jindřiško,děkuji.Moc mi to vždy nejde,třes je otravný.Jsem ráda,že pořád ještě udržím foťák

      Vymazat
  6. Vítáš tedy advent naprosto parádně !!! Všechno je moc hezké a byt vám to zútulní.
    Měj hezkou sobotu a hezkou zítřejší první adventní neděli !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani,děkuji.Advent mám ráda už z toho důvodu,že se dá nějaká výzdoba,svíčky,světýlka a byt se zútulní,když je venku pořád šero a šedivo.

      Vymazat
  7. Jituško, už jsem tu zase, tak moc se mi to líbí. Maru

    OdpovědětVymazat
  8. Jituš, máš to všechno moc hezké, líbí se mě všechny druhy stromečků i ostatní, jsi šikula. Přeju hezký advent ! Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni,děkuji.Do tvé šikovnosti mám hodně daleko.Ale baví mě to

      Vymazat
  9. Jitko, vyrobila jsi spoustu krásných vánočních dekorací. Netradiční svícen je povedený a hlavně moderní.
    Přeji příjemný adventní čas. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo,děkuji.Už jsem starý věnec našla i háčkované ozdoby.Bylo všechno u betlému

      Vymazat
  10. Jitko, máš nádhernou adventní výzdobu, stromečky, dečky a zaujala mne vánoční hvězda. Mám také adventní svícen a zítra budu zapalovat první svíčku 😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi,děkuji.Myslela jsem,co hvězd udělám,ale více pytlíků jsem zkazila

      Vymazat
  11. Jituško, páni! Ty si naprosto vzorně připravená! Krásné háčkování, moc se mi líbí i tvůj svícen!
    Moc ti přeji krásná adventní setkání, příjemné dny. Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko,děkuji.Baví mě to a jako důchodkyně mám spousty času a nedokážu jen tak sedět a nedělat nic rukama,co je za mnou vidět

      Vymazat
  12. Jitko, také se mi líbí tvé zdobní. Jsi moc šikovná. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško,děkuji.Na tvou šikovnost nemám.Ale důležité je se o něco pokusit

      Vymazat
  13. Jituško u tebe je tak útulno. Obdivuji tvoje tvoření. Máš krásně nazdobeno a adventní svícen se mne moc líbí. Měj krásné adventní dny. Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivuško,děkuji.Není to žádný zázrak.Většina děvčat je daleko více šikovnějších

      Vymazat
  14. Jitu, moc pěkné a zajímavé věcičky jsi na adventní čas připravila, ale nejhezčí je vaše kočka.Tu ti závidím, dnes jsem na jednu polici soustředila vše předvánoční, co jsem našla a svíčky dělají atmosféru.
    Klidné a pohodové dny přeji. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko,číča je k nezaplacení.Naučila jsem si ji a je jako malé dítě.Nejen,že chce pořád šimrat,ale dokonce se ji líbí,když ji nosím.
      Svíčky dodávají tu správnou atmosféru.Venku je šero a nevlídno,tak aspoň doma si to můžeme nějak zútulnit.

      Vymazat
  15. Jituško to je nádhera . moc krásné měj krásný adventní čas

    OdpovědětVymazat
  16. Líbí se mi, Jituš, jak jsi to doma nazdobila, ale nejlepší fotka je s kočkou, jak trůní na té dečce na stole ☺. Zajímavé jsou stromečky, háčkované i ty z provázků a tu hvězdu se snažím pochopit, jak na to. Ale po pravdě, já advent nijak doma nezdobím, až tak nejdříve 20. 12. dám ubrus a udělám kytici z jehličí. Adventní věnec nemívám, to nevedu, nám stačí zapálit svíčku ve svícnu. Ať se Ti vánoční tvorba daří. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani,každá to máme jinak.Co jsem v důchodě všechno si užívám a advent dvojnásobě.V účtárně byl konec roku nejnáročnější,mezi svátky jsem pracovala doma a všechno dělala v rychlosti.A vzhledem k počasí,které už trvá dlouho a asi ještě bude,tak výzdoba a vůbec svíčky aspoň byt zútulní.Já zase vůbec nejsem tip na vysedávání u počítače,kdybych nefotila blog nikdy nemám.

      Vymazat
  17. Moc hezky jsi to doma Jitko nazdobila🍀🎄

    OdpovědětVymazat
  18. Jsem tu Jituško, hned po ránu, už po třetí, je to moc hezké. Maru

    OdpovědětVymazat
  19. Maruško,jen se choď dívat,jak chceš.Jsem moc ráda,že se ti to líbí

    OdpovědětVymazat
  20. Jitu, máš zlaté ruce. Háčkování je pro mě fakt vyšší dívčí. Přeju krásnou adventní neděli.

    OdpovědětVymazat
  21. Jituško tak to máš nádherné všechno to háčkování stromečky jsou zajímavé krásná výzdoba a přeji krásný advent opatruj se ..

    OdpovědětVymazat
  22. Moc hezké to máš a jsi šikovná. Hezké adventní dny ti přeji.

    OdpovědětVymazat
  23. Ivetko,děkuji a přeji také hezké adventní dny

    OdpovědětVymazat
  24. Jituš,
    adventní období mám moooc ráda, je o zklidnění a pohodě. Děčka je moc krásná, Modřinka ví kam si sednout :-) Nazdobený adventní tác je krásný! Užijte si pododový adventní čas...♥♥♥

    OdpovědětVymazat
  25. Ali,děkuji a přeji i Tobě

    OdpovědětVymazat
  26. Jíťo, tak to je velká krása,líbí se mi vše. No nejhezčí ozdůbnou je Modřinka :-). Jsi šikulka ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
  27. Jituš máš krásnou výzdobu, já co umřel manžel žádnou nedělám♥

    OdpovědětVymazat
  28. Květuš,děkuji a nedivím se

    OdpovědětVymazat
  29. Jituško jsi šikovná. Krásně sis vyrobila vlastní dekorace. A ta obdarovávací tradice pro seniorky je opravdu velmi pěkná. Měj krásný Advent a užij si celý prosinec s koncem roku.

    OdpovědětVymazat
  30. Moc šikovná holka, Jituško jsi suprová, že myslíš i na druhé ♥

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení