8.11.22

Nevlídná Vysočina

V pátek 4.listopadu jsme jeli opět pro vnučku do Humpolce na Vysočinu.Posledně jsem si ztěžovala,že jsme museli upustit od zastávek u památek a tentokrát to bylo to samé.Když jsme vyjížděli v devět hodin z Turnova obloha slibovala docela příjemný den i když v mobilní aplikaci počasí jsem  déšť měla.Ale to bylo pro naše město.A tak jsem doufala,že přeci jen o 150 km dále bude počasí jiné.Omyl.Čím více jsme se blížili k Humpolci,tím více pršelo až z toho byl takový liják,že nebylo vidět na silnici.

Měli jsme dost času k vyzvednutí vnučky a tak jsme se  zastavili u pár míst.Fotila jsem pod deštníkem,který manžel držel nade mnou.
Zámek Habry byl vystavěn v barokním stylu v letech 1717 až 1720.Zámek sloužil jako sídlo haberského panství.Na konci 19.století zámek vyhořel,což si vynutilo značné opravy.Po druhé světové válce až do roku 1992 zde byla škola.V roce 2007 zámek koupil soukromý majitel,opravil ho a v roce 2009 otevřel veřejnosti.

Vstupní portál do zámku

Naproti zámku je kostel Nanebevzetí Panny Marie.Byl postaven na základech původního románského kostele ze 13.století.V 15.století
byl vypálen.V 17.století dvakrát vyhořel a byl vydrancován.V roce 1678 byl kostel obnoven a v 18.století byla přistavěna kostelní věž.

Jenom o pět km dále je zámek Zboží.Byl postaven v letech 1700 až 1712.Po požáru v roce 1782 získal zámek mansardovou střechu.
Za první světové války zde fungoval vojenský lazaret.Po skončení války byl využíván červeným křížem.Dnes se v zámečku nachází
Ústav sociální péče pro postižené muže

Zámek Okrouhlice je jednoduchý barokní zámek s mohutnou věží,který byl postaven
v roce 1680 na místě staré tvrze.Současný vzhled je důsledkem stavebních úprav po požáru v
roce 1861,tehdy byl zámek snížen o jedno patro.Další práce proběhly po skončení druhé světové války,kdy bylo sídlo
přizpůsobeno k bydlení.

Gotický kostel sv.Markéty z první poloviny 14.století v Lučici

Pršelo a pršelo

Všechny památky jsou z okresu Havlíčkův Brod.Je toho tady více,ale počasí neporučíme.
Poslední moje příspěvky byly hodně z krás Českého ráje,ale já mám ráda i ty méně známé a možná nepopulární místa.Pro někoho.
Vždy,když jedem pro vnučku na Vysočinu vzpomenu si na píseň od skupiny Plavci.

O tom,že na horách se mlha k útoku dolů řadí
jak potok loukou pádí si nechám zdát.
O lesním přístřešku,kde v měsíčním lesku vítr bloudí
o rose studící o toulce vonící.
Vysočinou,Vysočinou

Mějte hezké dny

1. Jitko, Lučici neznám a vypadá moc pěkně, škoda, že vám počasí nepřálo, ale i tak máš pěkné snímky. Jiřina z N.

1. Jiřinko,děkuji.Máme teď na Vysočině pořád s počasím smůlu

2. Jo, taky jsem si tuhle písničku vždycky zpívala když jsme jezdili na chalupu na Vysočinu..... zámky zajímavé, s novým životem i dost zanedbané. Ale to tak už u nás holt je...

1. Taky ji má vždy v hlavě.Podobných zámků jsme už viděli.Hodně jich je v zoufalém stavu

3. Pěkné fotky, škoda, že nebylo hezké počasí. Ten kraj bvůbec neznám ⚛ ღ ♥

1. Leni,byla to veká škoda na pokoukání je toho tam hodně.Kdybychom tam neměli vnučku těžko bych se na Vysočinu dostala

4. Podzimní Vysočina k výletům asi moc neláká, ale tvoje fotky kostelů i návsi jsou stejně hezké. Se sluníčkem by byl výlet zábavnější, ale dešti neporučíme. I když taková hesla tady kdysi byla. Poručíme větru, dešti 😁😁😁

1. Přesně tak,dešti neporučíme.
      Evi,děkuji za komentář

5. Navštívili jste zajímavá místa s nevšedními jmény. Tento kraj neznám, tak jsem si obrázky ráda prohlédla. Při pěkném počasí si ta místa více vychutnáš, ale co naděláš. Díky za ukázku a měj se dobře.

1. Moc děkuji.Kdyby vnučka na Vysočině nestudovala nedostali bychom se tam

6. Jitko,je to tak,větru a dešti nelze poručit. I tak jsi nafotila hodně,já se Brožík zimy,kdy budu po operaci v nemocnici a manžel bude mít nedobrou cestu za mnou. Pokud to šlo jezdíval za mnou denně 60km tam a 60 zpět.

1. Marti,děkuji.Budu na tebe myslet,aby vše dopadlo,jak má

7. Jituško, musím říct, že počasí na tvých fotkách mi připomnělo manželovu babičku a Dušičky. Jezdili jsme za ní do Chotěboře a snad vždycky bylo takhle...
    Měj příjemný den. Helena

1. S dušičkama nastoupilo opravdu dušičkové počasí.Mlhu a vlhko nemám ráda.

8. Moc pěkné fotky Jituško ♥ škoda, že jste měli špatné počasí ♥

9. I přes nepřející počasí jsou Tvoje fotky moc pěkné. Tuto trasu neznám, takže pro mne rozšíření mých vědomostí.
    Měj se hezky!
    Hanka

10. Jitu, i přes nepřízeň počasí jsi navštívila docela dost památek a pro nás je nafotila. Já se vždy ráda podívám do míst, která neznám. Je zajímavé že v mnoha takových místech jsou buď domovy seniorů nebo domovy mládeže. Ale důležité je, že stojí a aspoň trochu se o ně zvenčí pečuje. Jak vypadají uvnitř, to vědí jen ti ubytovaní. Mnohdy jsou uvnitř různě přestavěné a někdy i původní výzdoba přeštukovaná nebo přemalovaná. Hlavní je, že stojí a slouží nějakému účelu. Měj se moc pěkně.

1. Jaru,taky si myslím,když zámky slouží nějakému účelu je to dobře.Jinak by asi chátraly

11. Jituško, každý den holt není posvícení - k tomu dešti. Přesto jsi navštívila zajímavá místa, písničku Vysočinou jsem měla ráda. Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

1. Leni,děkuji.Já Vysočinu poznávám díky vnučce,která tam studuje

12. Jituško, fotka rybníka, tak přesně tohle je u nás v Domaslovicích kudy ráda jezdím. Maru

1. Maruško,děkuji.Ten rybník před zámkem se mi taky líbil

13. Další kraj který neznám, ale Jitu pořídila jsi moc hezké záběry i když bylo nevlídné počasí. Děkuji za fajn pokoukáníčko a opatruj se.♥ Já marodila.

14. Hezké fotky, škoda toho počasí.
    Krásný den. 🙂

15. Jituško zdravím a děkuji za milé komentáře. Počasí nepřálo, ale fotkám to na kráse neubralo, překrásné ♥

16. S počasím nic neuděláme.Danuško,děkuji

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení