28.7.23

Pár zajímavostí

 V tomto příspěvku zase poputujeme po zvonicích.První místo,které jsme navštívili byl Hostín u Vojkovic.Dřevěná zvonice stojí kousek od kostela

Nanebevzetí Panny Marie.Kostel je poněkud ve špatném stavu.Trochu mě překvapilo,že se zde konají mše.Bála bych se tam vstoupit,aby se na mě

nezřítil.Kostel je zmiňován už v roce 1320.V roce 1615 renesančně přestavěn a v 18.století barokně upraven.







Dřevěná zvonice pochází ze 14.století a počátkem 17.století
prošla rekonstrukcí.Uvnitř se nachází zvon sv.Václav
z roku 1561 s bohatou reliefní kresbou.





Šli jsme se projít ke kapli Božího těla.Ta už se mi líbila.Vylekali mě holubi,kteří sídlili 
snad v každé skulině.Kaple je z první poloviny 18.století



Zajímavá hrobka














Manžel mně už automaticky staví u každého kostela,ale pokud se mi nezdá
zajímavý jedeme dále.Tady ten v  Lužci nad Vltavou se mi líbil.
Byl v hezkém stavu a vedle byla kaple.Ta mě zaujala.
Kostel sv.Jiljí byl postaven na místě původního gotického kostela,
který v roce 1760 vyhořel






Kaple byla asi nedávno opravena,ale nic jsem o ni na internetu nenašla.



Zoopark Zelčín.Myslela jsem,že bychom se šli podívat na zvířátka,ale park
byl v obležení děti a tak jsme jenom nakukovali přes plot.Ani moc zvířátek tam asi nemají.






Na navigaci jsem si všimla označení vodního mlýna.Šla jsem hledat.
Je to velký areál,ale schovaný za vraty.Byl upravován od středověku do počátku 20.století.
Od roku 2011 je chráněn jako kulturní památka




Čtyřboká dřevěná zvonice na kamenné podezdívce v obci Vepřek byla
postavena v roce 1456.V roce 2002 prošla kompletní rekonstrukcí.


  
  
Naproti zvonici stojí kostel Narození Panny Marie ze 13.století.






Historie kostela byla vyvěšena na plotě.



                            Bylo to pár pro mě zajímavých míst kolem Neratovic a Mělníka.Mám taková místa ráda,kam krom místních lidé nikdo moc nepřijde a je tam klid.
                                   Konečně pořádně prší,snad vydrží aspoň dnes.Aspoň dokončím háčkovaní,do kterého jsem se pustila,když zase bylo horko.
     Mějte hezký pátek a celý víkend
                                                                                                   


14 komentářů:

  1. Anonymní28.07.23 7:53

    Tak jsem si zase prohlédla zajímavá místa, která asi nenavštívím. U nás pršelo v noci, teď je zataženo, ale neprší. Vypadá to na zasmušilý den.
    Zdravím a měj se hezky!
    Hanka bavi-mne-to

    OdpovědětVymazat
  2. Opravdu zajímavá místa, zaujal mě hrob v dáli na zadní straně kostela. První kostel opravdu volá po opravě. Díky za ukázku. Pěkný víkend.

    OdpovědětVymazat
  3. Fotky zachycující historii jsou vždy zajímavé!!! Růže nemohou zklamat a pro měšťáka je i husa zajímavý pták!! Super! Přeji krásný víkend!

    OdpovědětVymazat
  4. Zajímavá místa z historie Jituš.Ty máš velkou výhodu,že jste dva a že tě manžel rád někam zaveze.Přeji ať vám to ještě dlouho vydrží a zhlédneš ješětě hodně zajímavých míst,opatruj se...

    OdpovědětVymazat
  5. Jitko, tak do toho kostela na první fotce bych se asi také bála, potřeboval by chudáček nový kabát, ale jasně, peníze nejsou. Opět krásné fotky. Přeji hezký víkend, zdravím 😀😊

    OdpovědětVymazat
  6. Jituško, s tebou moc ráda cestuji. Vyhledáváš klidná místa, ale to neznamená, že jsou nezajímavá. Manžel ví, co máš ráda, to je moc hezké. Mám to stejně - muži blogerek to občas nemají lehké :o)
    Moc vás oba zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
  7. Mám stará místa a stavby ráda. Vazařují klid. Ráda jsem se s Tebou Jíťo prošlo a opět zajímavá místa viděla. Prima víkend ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
  8. Jituško, taky bych měla začít fotit je to hezký koníček, Maru

    OdpovědětVymazat
  9. Ahojky Jituško staré místa a kostely staré mám také ráda, také bych se bala vstoupit. Hezké fotečky.

    OdpovědětVymazat
  10. Anonymní30.07.23 0:05

    Fukcarinka- navštívila jsi Jitko krásná místa,díky za procházku.,🍀

    OdpovědětVymazat
  11. Jituško zdravím a moc děkuji za milé komentáře.♥ Fotečky jako vždy nádherné ♥

    OdpovědětVymazat
  12. Další pěkné fotky Jituško, ♥

    OdpovědětVymazat
  13. Zajímavá místa, nejvíc mě oslovil "Hrob v dáli", to je pěkné připomenutí lidí, asi bývalých obyvatel.
    Přeji pěkné dny. 🍀 🌞

    OdpovědětVymazat
  14. Na to jsem se Jíťo těšila jelikož staré stavby mám ráda♥ Děkuji moc a měj se hezky😉

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení