3.7.23

Pořád je co objevovat

 Dřevěné zvonice mě pořád lákají a jsem ráda,když objevuji nové.V Mělníku jsme se zastavili jen krátce právě kvůli zvonici.

Dřevěná zvonice byla vybudována v letech 1906-1907.Ukrývá zvon z roku 1598,který je nejstarším dochovaným ve městě.Vedle zvonice stojí

kostel sv.Ludmily postavený v r.1585,na místě,kde byla původně zamýšlena výstavba špitálu pro chudé.Během třicetileté války byl poničen

švédskými vojáky a byl opraven v letech 1673-1683.Další rekonstrukcí prošel v roce 1906-1907 a v 90. letech 20.století.Hlavní oltář s

obrazem sv.Ludmily je z roku 1746.













Barokní dřevěná zvonice v obci Libiš pochází pravděpodobně ze 16.století.
Uvnitř visí dva zvonyVětší je z roku 1549,menší z druhé poloviny 15.století.








Zvonice je opět u kostela a to sv.Jakuba.Je to gotický kostel z konce 14.století.
Kostelní věž byla přistavěna v r.1541.Většina zařízení byla zničena při povodních
v roce 2002.Zachoval se gotický oltář z počátku 16.století,patronátní lavice
a kamenná křtitelnice.









Do svoji sbírky zvonic jsem si mohla přidat další a nejsou to poslední.Ale ty zase jindy.
Mějte hezké léto


14 komentářů:

  1. Jitko, moc krásné zvonice. Zaujaly mě ty schůdky. Krásné dny

    OdpovědětVymazat
  2. Pěkný večer Jío, opět suprové fotky. Zvoničky jsou krásné.

    OdpovědětVymazat
  3. Jo, jo, jsou tu všude okolo nás a vidím, že jste si je přijeli nafotit...však já taky po nich pasu, tu Mělnickou vídám často a okolo Libišské jezdím do Mělníka.
    Jitko a v té zahradě v Mě nebyly žádné panely? bývají tam hezké výstavy...Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko,však tipy na tyhle zvonice mám od tebe z blogu.V zahradě žádné panely nebyly akorát dost zanedbaná kaplička a tu jsem měla mázlou

      Vymazat
  4. Jituško, mám moc ráda tvé cesty za zvonicemi. Už to je pěkná sbírka a fotky jsou vždycky kouzelné.
    Děkuji a přeji hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat
  5. Jituško, a pořád je kam jezdit a co fotit, zvonice mám taky ráda, jak jsme psala už, u nás kolem nic takového není. Maru

    OdpovědětVymazat
  6. Moc krásná zvonice a s tím malých schodištěm i zajímavá!! Na kostele sv.Jakuba je vidět, že se už podepsal zub času, ale o to víc působí romantickým dojmem. Hezké fotky!!! Krásný den přeji.

    OdpovědětVymazat
  7. Dřevěné zvonice mají své kouzlo,také je mám ráda.Moc hezké fotky,opatruj se Jituš....

    OdpovědětVymazat
  8. Tvoje zvonice jsou už na naučný seriál :-). Vždycky se ráda podívám a i poučím.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  9. Olga Macounová04.07.23 13:06

    Moc ráda sleduji vaši sbírku dřevných zvonic.Prohlídla jsem si i starší příspěvky.
    Moc vám za to děkuji.Sama se už nikam nedostanu a když vidím u vás zvonice,dohledávám si o nich všechno možné.Těším se na další Olga.

    OdpovědětVymazat
  10. Jitko, před pár lety jsme byli na výletě v Mělníku a ta dřevěná zvonice ve městě mě také zaujala. Někde mám schovaní fotky. Tvoje sbírka dřevěných zvonic je skvělá, díky, že se s námi o tu parádu podělíš. Měj se hezky, pá 😀😉

    OdpovědětVymazat
  11. Zdravím Jitu, dřevěná zvonice je nádherná a moc díky že jsem se mohla opět pokochat.🌺👍 Opatruj se a krásné léto přeji.

    OdpovědětVymazat
  12. Jituš, máš docela štěstí, že ve vašem "okruhu" je těch zvnonic dost, všude nejsou. Já na tom obdivuji hlavně to, že se vypravíš do kraje něco konkrétního nafotit, nelituješ času a tím také vytváříš tu "paměť národa". Takový blog má pak hodnotu. 👍

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení