17.7.23

Průrva Ploučnice a zámek

 Poslední místo,kam se chtěl vnuk podívat byla Průrva Ploučnice.S manželem jsem tu byli už několikrát,líbí se mi tady.Průrva Ploučnice

a nebo také Pekelný jícen,Hromová rána či Čertova díra je umělý vodní tunel,kterým protéká řeka Ploučnice.Je hodně využívána vodáky.












Měli jsme štěstí,že vodáci zrovna projížděli








V Ploučnici moc vody nebylo a tak museli lodě na některých místech přenášet.
A to ani sever republiky nepatří k nejsušším oblastem.Pod námi se to na mapce hodně červená.



Když už jsme se pohybovali v těchto končinách,tak jsme zajeli do Zahrádek k zámku.Manžel chtěl ukázat vnukovi,
kde žil s rodiči po narození nějakou dobu.




V této dlouhé budově byla Šlechtitelská stanice,kde tchán pracoval.
Byly tu i byty pro zaměstnance.Manžel nám vždy rád vypravuje,jak utíkal se starším
bráchou z mateřské školky.



Zámek v Zahrádkách.Píšu o něm už také na blogu.Je nepřístupný a měl by sloužit
jako středisko pro výuku jazyků pro zahraniční studenty.




Vnuk našel další kešku.




Večer nás čekalo opekání buřtů u mladých na cvičáku ve Vicmanově.



Chtěla bych uvést na pravou míru,že nejsem žádný borec a ten den,kdy jsme s vnukem výletovali,ještě nebyla taková vedra
jako poslední dny.Dlouhému  a prudkému stoupání se už vyhýbám,v prosinci mi bude
73 let a dělám už vše s ohledem ke svému  věku.Nemám už potřebu s vyplazeným jazykem
se někam drápat,to už nechávám  mladším.Pohybu mám dost,od mládí pravidelně cvičím,doma,máme běžický pás ,dárek od dcery a jezdím hodně na kole.
V těchto vedrech jsme většinou doma a nebo se jedeme vykoupat k dceři do bazénu.
Vedra s manželem už nemusíme,ale jinak  jsem ráda,že je léto,jak má být.
Děti mají prázdniny,lidé dovolené,tak ať si to užijí.
Mějte se hezky

12 komentářů:

  1. Tak jsem se díky Tvému příspěvku podívala do míst, kde jsem nebyla a která jsi opět pěkně nafotila.
    Dnes u nás k ránu konečně trošičku zapršelo, takže je venku celkem dýchatelno. Sice mi teplo nevadí, tak ale v horku, jako bylo třeba v sobotu, žádné velké aktivity taky nevyvíjím. Ono v určitém věku se už nic nemá přehánět :-).
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  2. Hezký výlet i fotky!!! A ten pískovcový masiv je naprosto fantastický!!! - Buřty jsou lákavé, až se ochladí, taky přijdou na řadu! - Hezký den přeji.

    OdpovědětVymazat
  3. Průrva na Ploučnici je zajímavá a ráda jsem si ji prohlédla, tam se asi nepodívám. A v tomto vedru jsem také doma, ráno a večer zaleju zahrádku, přes den se jdu vykoupat do bazénu, ale turistiku zatím nedělám. Hledám si tipy na podzimní cestování. Však nám nic neuteče. V klidu a pohodě si užívej letní dny.

    OdpovědětVymazat
  4. Měli jste nádherný výlet Jituško, krásně jsem se pokochala, já už jsem jenom doma ,nebo na nákupech či i lékaře. Od dětství mám veškerý sport zakazaný/ ne vždy to doržuji, ale pak jsem vyřízená. Nějak jsem měla za to , že jsi 51 a ty jsi asi 50 ročník ♥

    OdpovědětVymazat
  5. Pěkný výlet jsi měla Jíťo, krásné fotky jsi pořídila. Neznám ten kraj a ráda se dívám jak je ta naše zemička krásná. No jasně už máme nějaký věk, tak kam se honit. Ono už to nejde jako dříve. Opatruj se. ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
  6. Jituš, moc pěkný příspěvek, mapující pěkný výlet! Zase nejvíc musím pochválit vnuka, kolem sebe často vnímám, že vnukové nemají na prarodiče čas a stejně nic na práci nemají. Beru ten příběh se zámkem v Zahrádkách a manželovo vyprávění. Je fajn, že tam bere vnuka. Možná všichni, jak přibývají léta, máme místo, které často opěvujeme, vrylo se nám pod kůži a je taktní nechat toho člověka vypovídat. Dělá to i můj přítel. Jenže také zjišťuji, že lidé neumí naslouchat, tedy druhým, ale sami by "vyprávěli". Žijete v ráji, tak užívejte léta v každém věku.

    OdpovědětVymazat
  7. Jitko, ačkoli to tam znám a mám i na blogu, ráda jsem se tam zase po letech s tebou podívala. Ploučnice patří mezi české řeky s poměrně stálým průtokem, ale asi bylo teď sucho a vody méně?Sama jsem se u Ploučky narodila...
    Mějte se fajn a přeji pěkné počasí na výlety. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  8. Jituško, děkuji za krásnou reportáž z vašeho výletování. Průrvu mám dlouho na seznamu toho, co chci vidět - zatím ji znám jen z fotek. Věřím, že jste si užili všichni - vy i vnuk. Tak to má být!
    Přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
  9. Jituško, prostě nádhera, tohle je rodinka. Maru

    OdpovědětVymazat
  10. Jituško to je hezké, jak si výletujere s vnukem, moc se mi to líbí. Měj se dobře, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  11. Ahoj Jituš,k Loučnici se asi již nepodívám a tak jsem se ráda podívala na tvůj příspěvek a krásné fotky i povídání.Je hezké,že se vám vnuk věnuje a k tomu tvému věku bych jen dodala,že mně je přesně o 10 let více,takže také žádná legrace.Proto se opatruj a užívej léta dokud to jde...

    OdpovědětVymazat
  12. Opět úžasný výlet a parádní fotečky měj se hezky a krásné dny přeji.

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení