13.7.23

Vranovské skály

 Další místo,kam nás vnukl zavezl byly Vranovské skály.Je to přírodní památka,která zahrnuje skupinu pískovcových věží na úpatí vrchu Ralsko..Byli jsme tady s manželem před čtyřmi lety.Neuvěřitelné,jak to utíká.Je to moc hezké místo a les v horkém dni poskytuje příjemný stín.Jsou zde zbytky skalních hradů a nejzajímavější je skalní Juliina vyhlídka.Skalní útvary vynikají světlými barvami v odstínech bílé,žluté a červené.

 Nad obcí Vranov se tyčí skalní útvar Džbán








Les tady se mi moc líbi,je takový přehledný a převažují borovice










S vnukem jsme to tady prolezli.Manžel čekal jako vždy v autě.













Vydali jsme se na Juliinu vyhlídku





V takových otevřených výškách se moc necítím




Po červené značce se pokračuje na zříceninu hradu Ralsko.
To už nechám těm  mladším,po kopcích jsem se nachodila až,až.
Ani vnuka to v tom horku nelákalo.



Cestou vnuk hledal kešky.Chodila jsem s ním a moc mě to bavilo.







U Doks jsme na poli zahlédli černého čápa.Na to,že jsem ho nikdy neviděla,to bylo
za poslední měsíc už podruhé



Den je dlouhý, jedeme dále.
Hezké léto

16 komentářů:

  1. Jitko, krásné fotky z moc hezkých míst. Mně by pro takový výšlap vadilo to úmorné vedro, ale za chladnějšího počasí je to parádní výlet. Ani se nedivím, že manžel raději zůstal v autě. Jsi vážně dobrá 👍 Měj se hezky a užívej si sluníčko, zdravím 😊

    OdpovědětVymazat
  2. Jituš - pískovcové skály a zrovna dnes mám na blogu Geologickou stezku v Olomouci, kde mimo jiné různá skalní města tvořená pískovcem zmiňuji 👍. Nejvíce se mi na tom líbí to, že vnuk "má čas" a vyveze své prarodiče na výlet, tráví s nimi čas. Místo bylo výborně vybráno, samozřejmě terén nemusí každému vyhovovat, ale je vidět, že máš dobrou kondičku. Máte štěstí na oblast, ve které žijete, protože ať zajedete na kteroukoliv světovou stranu, všude jsou krásné výhledy a příroda k pohledání.
    Takže já zdravím vnuka a podnikejte další výlety, jen pozor na případná vedra. 😊

    OdpovědětVymazat
  3. Nádherné záběry jako vždy👍také moc hezký výlet a máš můj obdiv Jitu v tom vedru bych to nedala. Přeji krásný i když bude asi hodně horký víkend :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Nádherné skalní útvary, les v tom horku musel být osvěžující, ale šlapání do kopce chce nějakou kondici a tu ti závidím!!! Ty výhledy po krajině jsou super!! Přeji krásný víkend.

    OdpovědětVymazat
  5. Nádherné místo, Jituško! Krásné fotky, kochám se.
    Děkuji za tu podívanou a přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
  6. Krásně vás vnuk zaveddl Jituško.Je tam nádherně.Hezké léto.❤️

    OdpovědětVymazat
  7. Nádherná místa Jituš,skalní útvary,les,máš štěstí,že v okolí máte tak zajímavá místa.A další pochvala,že se vydáš v tomto vedru na výšlapy i když v lese to nemusí být tak zlé.Přeji další zajímavé výlety a šetři se...

    OdpovědětVymazat
  8. Krásné skály a ty vyhlídky. Pěkná příroda. Jen to horko aby už skončilo, je to únavný. Přeju ti pohodový víkend.

    OdpovědětVymazat
  9. Jituško to jste měli hezký výlet s vnukem a mezi skalami v lese snad bylo i trochu příjemněji, chládek. Ráda jsem se podívala na Tvoje fotografie, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  10. Máš pravdu, že les, kterým jste procházeli vypadá příjemně. Tady jsem nikdy nebyla, takže ráda jsem se na fotky podívala.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  11. Pěkný víkend Jíťo, super fotky. Ten kraj neznám.

    OdpovědětVymazat
  12. Jituško, krásné skály i příroda okolo. V letních teplech prima výlet.
    Krásnou neděli ☀️

    OdpovědětVymazat
  13. Jituško, skály pro mne mají jisté kouzlo i záhadu, je to nádhera vidět je na vlastní oči. Maru

    OdpovědětVymazat
  14. Parádní fotky, já nahoru nic nezvládám , i malý kopeček mi ničí ♥

    OdpovědětVymazat
  15. Jitko, když jsme šli s přáteli naposledy na Ralsko, taky jsme v těchto místech byli a pamatuji si pak úprk na vlak, abychom to stihli, ale nebylo horko. Na Ralsko se za totáče nesmělo a tak jsem byla na něj zvědavá hned, jak vypadli Rusové a ti ostatní s nimi.Stejně, jako z Děčínského zámku.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení