25.7.23

Barvy léta

                                                                                     Čekanka vystřídala vlčí máky u cest.Teď se to všude modrá.















Motýlů je málo.Není to jenom můj pocit poslední roky,ale nedávno jsem četla rozhovor
s entomologem,že je motýlů čím dál méně a vůbec všeho hmyzu.







Radost mi udělaly lány slunečnic na více místech.











Doutníky jsem už dlouho neviděla.


Slibují ochlazení a déšť.Příroda je vyprahlá a tak si přeji,aby přišel vytoužený déšť
Mějte se hezky

18 komentářů:

  1. Jitko, nádherné fotky, barvičky květů jsou úžasné 👍😉

    OdpovědětVymazat
  2. Krásné fotky!!! To slunečnicové pole ti závidím, já ještě neměla štěstí na takovou krásu. - S těmi motýly máš pravdu, taky jsem si toho všimla, - letos pár bělásků, okáčů a jinak nic moc. Přeji krásný den.

    OdpovědětVymazat
  3. Překrásné fotky, Jituško! Motýli letos opravdu nejsou a loni jsem jich měla na zahradě už od jara spoustu...
    Přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
  4. Jituško, nádhera. Miluju léto. Chrpová modrá nádherná.
    Pěkný den. Jitka

    OdpovědětVymazat
  5. Krásné letní fotky. Nedávno jsme s dcerou říkaly, že slunečnice v našem okolí nejsou, škoda. Pěkné dny.

    OdpovědětVymazat
  6. Máš pravdu, když jsem teď byla na chatě tak podél silnice bylo opravdu modro. S motýly jen souhlasím, i když na procházce jsem jich měla možnost vidět docela dost. Ale dřív, tak tři čtyři roky zpět, když jsem šla lesem a zastavila se, tak bylo slyšet bzukot v korunách. Teď je mrtvé ticho. Na slunečnice máš štěstí. Já viděla po cestě asi tři pole okolo Čáslavi a Kutné Hory. A tak blbě přístupné že jsem ani nežádala muže aby zastavil.

    OdpovědětVymazat
  7. Jituš, aspoň u Tebe něco uvidím, ale motýla u nás viděti je "svátek". Ještě tak nějakého čmeldu nebo včelku na mých květinách u domu. Lány slunečnic jsou krásné.
    Přeji další pěkné úlovky. ☺

    OdpovědětVymazat
  8. Anonymní27.07.23 8:15

    Lány slunečnic jsem tady v okolí nezaregistrovala. Teď v týdnu jsem taky si fotila čekanku, jenže jsem si nemohla na její pojmenování vzpomenout. Tak jsem se teď bouchla do hlavy u Tvého příspěvku :-).
    S těmi motýly to je asi pravda. Vidím to na zahrádce- moc jich u nás nepoletuje.
    Ráda jsem se na Tvoje fotky podívala.
    Měj se hezky!
    Hanka bavi-mne-to

    OdpovědětVymazat
  9. Jituško, to je nádhera, slunečnice mi připomnělo Veroniku Žilkouvou, s prvním manželem měli zahrádku, každý den sedli u slunečnice, bylo jim u ní dobře, jednou přišla Vernonika domu a slunečnice byla ve váze, panimáma jí ustříhla, to dlouho nemohla panimámě zapomenout, moc se na ní zlobila. Maru

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško,slunečnice mám ráda a měla jsem je na zahradě.Teď je má Pepik,ale tam jsem je ještě nefotila

      Vymazat
  10. Jíťo, to je krása. Slunečnice i chrpy mám ráda. Nádherná podívaná ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
  11. JItuš nádhera,potěšení pro oči i duši.Modrá je dobrá jak se zpívá a lány slunečnic jsou nádherné.Nemám možnost se sama dopravit někam dále a v blízkosti slunečnice a motýli nejsou.Užívej léta,výletů a měj se hezky....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi,to chápu.Kdyby manžel se mnou všude nejezdil fotila bych jenom okolí

      Vymazat
  12. Jituško to je nádhera... hezký večer...

    OdpovědětVymazat
  13. Jituško kouzelné fota, potěšila oko i dušičku ♥

    OdpovědětVymazat
  14. Jakmile kvetou čekanky, vím, že má manžel narozeniny.
    Jitko, hmyzu je málo, protože nemá správné prostředí pro vývin a růst.Pořád se vše seká a rostliny, které motýli a jiný hmyz potřebuje pro svůj život ani nevykvetou.To je můj skromný názor.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  15. Ty slunečníce jsou úžasné, to tady nikde nemáme. Celkově v našich končinách jsou květiny jen ty pěstované. Hned bych se šla projít s Tebou ♥

    OdpovědětVymazat
  16. No páni to je pohlazení na duši Jitu♥♥♥ Je fajn, že Tě manžel vyveze mě jen po krámech hihi, ale už začíná houbařská sezóna tak se těším. Měj se moc hezky.😉

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení