19.7.23

Vrbno

 Vrbno je část obce Hořín v okrese Mělník.Byli jsme na cestě za další zvonicí a tady si udělali krátkou zastávku..Kostel Povýšení sv.Kříže byl

původné románský kostel ze 12.století a byl různě přestavován a upravován.v 90.letech 20.století bylo veškeré cenné vybavení

uloženo do depozitářů.U kostela jsou dvě kaple.V kostele se koná každý rok v září poutní mše.




Osmiboká barokní kaple sv. Barbory sloužila do roku 1880,jako márnice.











Kolem kostela je hřbitov,jemuž dominuje rodinná hrobka
Plačků se sochou anděla.Hřbitov byl kdysi rozsáhlý,ale dochovala
se jenom část.







Výklenková kaple je součástí ohradní zdi.





Historické jádro bylo vyhlášeno v roce 2005 vesnickou památkovou zónou.Je hezky
udržované.












Máme před sebou ještě dvě dřevěné zvonice.Dávám příspěvky se zpožděním,tak jak to stihám a nebo
nestihám.Tento výlet jsme uskutečnili už 27.června.
Léto,budiž pochváleno,uf...




14 komentářů:

  1. Jitko, s Mělnickem by si člověk docela vystačil, co toho tady je. Taky to máme proježděné křížem krážem, mnohdy i na kole. Ale s tím už je asi konec.
    Jsem zvědavá, které ze zvonic jste navštívili tentokrát.Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  2. Jituš, jak jsem pookřála, že dáváš Vrbno - myslela jsem Vrbno pod Pradědem. 🙂 Tak jsem si to hned našla a zjistila, že leží na levém břehu Vltavy. Proto byla obec často zaplavována, což vedlo i k demolici mnoha domů. Snad nevadí, když připomenu: Ve Vrbně u Mělníka byly natáčeny filmy a seriály, např. Cirkus Humberto, Dobrodružství kriminalistiky, Komisař Maigret, Bídníci aj.
    Díky hlavně za to, že jsi mi odkryla další Vrbno a přeji další pěkné výlety. 😊

    OdpovědětVymazat
  3. Fukcarinka- Jitko,zdravím cestovatelku a stejně jako Hanka jsem zajasala ,Jitka se vydala na nás konec a zatím kdepak. Není to Vrbno pod Pradědem🥰. Nicméně,ráda jsem s Tebou prošla krajem mě neznámým
    👍

    OdpovědětVymazat
  4. Jituško krásně si výletujete a děláte dobře. Tvoje fotografie se mě moc líbí, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  5. Jíťo opět jsi měla pěkný výlet. Mám tato místa ráda. Hezké léto ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
  6. Pěkné záběry, líbí se mi kovaná mříž a anděl v trávě. Pěkná vesnička. Mám ráda opravené budovy a upravené okolí. Měj se krásně.

    OdpovědětVymazat
  7. Malebné, poklidné! Ty fotky s andělem jsou opravdu nádherné!
    Jituško, děkuji a přeji příjemné dny, Helena

    OdpovědětVymazat
  8. Jituško, musím souhlasit s Helenkou. Ten anděl mě vzal za srdce.
    Měj pěkný den. Jitka

    OdpovědětVymazat
  9. Pěkně se na Tvoje fotečky dívá. Užila jsem si je.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  10. Jituš,krásné výlety a fotky.Ráda se podívám na místa,kde jsem nebyla a už asi ani nebudu.Díky za to,měj hezké letní dny....

    OdpovědětVymazat
  11. Hezká podívaná, sochou anděla jsem nadšená!!! Mám ráda staré věci a "omšelost" některých věcí se mi líbí víc, než dokonalost. Super!!! Krásné léto!

    OdpovědětVymazat
  12. pěkná reportáž, moc se mi líbí anděl. Krásné léto!

    OdpovědětVymazat
  13. Krásný výlet, moc povedené záběry Jitu a ten anděl je překrásný moc díky za úžasnou podívanou potěšila jsi mne moc. Hezké léto přeji.

    OdpovědětVymazat
  14. Moc pěkné , jsem ráda, že ty místa mohu vidět alespoň na fotkách ♥

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení