11.7.23

Ralsko-síla přírody

Náš navigátor nás zavedl do oblasti Ralska díky uzavírce u Mimoně.Byla jsem tomu ráda.Mám tuhle oblast čím dál raději.
Netknutá příroda.Geopark Ralsko vznikl v roce 2013 a vzal si za úkol zpřístupnit oblast veřejnosti.Jeho území se
nachází převážně v územní jednotce obce Ralsko, z části města Doksy a Hamr na Jezeře v Libereckém kraji.
Rozkládá se na území bývalého vojenského výcvikového prostoru,který tady byl v letech 1950-1991.
Během tohoto období zaniklo nenávratně přes dvacet obcí a osad i s kostely a hřbitovy.
Naopak zase vyrostly stavby sloužící vojenským účelům.Území se uzavřelo okolnímu světu a místa,která nechala vojska
ležet ladem si příroda obratem vzala zpět.Po odchodu sovětských vojáků začala probíhat
sanace zdevastovaných částí krajiny od munice,chemických látek a nepotřebných budov.
A dnes je Ralsko jedinečným zeleným ostrovem s unikátními přírodními hodnotami.
Přesvědčila jsem se hned,jak jsem se šla projít loukou k rybníku.Najednou jsem cítila ruch v trávě a kolem
mě poskakovaly kobylky,létali motýli a všude byly vážky.Tolik motýlů jsem už dlouho neviděla.
Škoda,že uletěli.Některé druhy jsem viděla poprvé.
















Vnuk nás zavezl na hezké místo






Okáč bojínkový/doufám,že jsem se nespletla./
V Českém ráji jsem ho ještě neviděla


Okáč prosíčkový


Perleťovec východní


Vážek tu bylo opravdu hodně,ale protože je jich hodně druhů,nedokázala
jsem určit blíže.
























U rybníka jsme udělali jenom krátkou zastávku a dále nás vnuka navigoval
na Vranovské skály.Ty budou zase někdy příště
Jsme od soboty u mé sestry v Polabí a dnes večer se vracíme domů.
Teploty tu jsou kolem 34 stupňů.Trávíme čas u bazénu,výlety jsme vypustili.
Užívejte léta

UPOZORNĚNÍ:
Pro Vás,které máte na Instagramu účet a máte mě ve sledovaných,neotvírejte
žádný odkaz ode mě.Můj účet Jitka.Stanková.27 byl napaden a cokoliv se tam objeví
není ode mě.Momentálně se na svůj účet nedostanu.Dávejte si pozor.

 

11 komentářů:

  1. Krásná příroda, hodně rybníků, louky a kvetoucí máky jsou krásný. Také mám ráda motýli, jen je škoda, že ubývají. Na skály se těším. Měj krásné letní dny.

    OdpovědětVymazat
  2. Jituš, zdravím Tě. Krásné záběry, na té přírodě je vidět "Všechno zlé je pro něco dobré" = v souvislosti s tím vojenským pásmem. Kdyby to bylo veřejně přístupné, asi by to v takovém stavu nebylo. Krásných máků požehnaně, tady jsem nic podobného neviděla. Asi jsou všechny máky u vás. 😀
    Pozor na slunko, užívejte léta. 😉

    OdpovědětVymazat
  3. Krásné rybníky a fotky květin,motýlů,Jituš super....Moc se mi líbí ty vážky a máky,jednička s hvězdičkou,krásné léto přeji...

    OdpovědětVymazat
  4. Jitko, fotky rybníků mám moc ráda a vlčí máky jsou nádherné. Měj se hezky, zdravím, pá 😀

    OdpovědětVymazat
  5. Jituško, moc pěkný výlet. Někdy jsou objížďky velký zážitek. Taky nás takto navigace v Toskánsku vedla jakousi divnou cestou se špatnou silnicí, ale pak ty výhledy - nelitovali jsme.
    Měj pěkné letní dny. Jitka

    OdpovědětVymazat
  6. Jituško, nádhera! Občas potřebuji být na takovém místě - nabrat dech, uklidnit hlavu, vypnout...
    Toho spamu na IG jsem si všimla, nejsi sama - snad to brzo vyčistí...
    Měj příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
  7. Ahojky Jitu, opět nádherné fotečky, krása vlčích máků které mám ráda. Jen před tou vážkou bych prchala já jsem posera hihi. Je fajn že vnuk vás vzal na moc krásný výlet. Měj hezké léto a hlavně ve zdraví.♥

    OdpovědětVymazat
  8. Hezká fotodokumentace krajiny!!! Rybníky mám ráda (až na ty komáry) a krásně se ti povedly snímky "létavců"!!! Mně se motýli letos vyhýbají. Přeji příjemné letní dny!!!

    OdpovědětVymazat
  9. Zase serie krásných fotek z krásných míst. Tolik vlčích máků jsem letos neměla to štěstí nikde potkat.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  10. Parádní fotky Jíťo, těch vlčích máků co tam je. To je fakt pastva pro oči. Koukání na vodní hladinu, je uklidňující. Prima den ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
  11. Nádherné , ty louky plné máků tady nikde nejsou

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení