1.7.23

Černí čápi

O černém čápu se na internetu píše jako o tajemném.Je blízce příbuzný čápu bílemu a žije skrytě v lesích,je plachý.Viděla jsem
ho poprvé.Okolo rybníku jsou vysoké stromy a tak předpokládám,že tu někde hnízdí.Na to,že je plachý je rybník přímo u silnice,kde občas nějaké auto přejede.
Byla jsem ráda,že jsme ho nevyplašili.Byli tu čtyři.Na druhé straně jsem objevila další dva.Mezi samcem a samicí není téměř rozdíl.Mláďata jsou
tmavě hnědá se šedozeleným zobákem.Péče o mláďata trvá více než dva měsíce.Černí čápi se dožívají věku přes 15 let.Na sklonku léta se čápi vydávají
do zimovišť,která leží v pásu mezi jižním okrajem Sahary a rovníkem.Za den čápi uletí 100 až 300 km.
Čáp černý je silně ohrožený a zákonem zvláště chráněný pták.



















































Dala jsem sem všechny fotografie,které se snad trochu povedly.Tentokrát jsem nestavěla stativ,
který jsem v autě měla,stejně mně to s ním moc nejde,ale fotila jsem tak,že jsem seděla u staženého okýnka v autě a velký objektiv
jsem o něj opírala.A to jen díky tomu,že je rybník hned u silnice.
Objev čápů černých mi udělal velkou radost, jeli jsme tady už zase dvakrát,ale už tu nebyli.
Užijte si to,jako já.

18 komentářů:

  1. Jituško, ráda jsem se podívala i poučila! Skvělý foto úlovek!
    Užij si sobotu, Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Nádherný foto úlovek. Líbí se mi záběry při letu. Skvělé. Pěkný víkend.

    OdpovědětVymazat
  3. Když jsem tu poprvé na louce na začátku vsi u silnice viděla černého čápa, byla jsem dost překvapená, protože si pamatuji že jsme se učili že se vyskytuje jen v těch nejteplejších místech na jižní Moravě. A najednou tady, v kraji který není daleko od Orlických hor. Býval tu pravidelně, buď brouzdal řekou po vsi nebo nad námi létal ráno na a odpoledne z lovu. Teď už jsem ho tu neviděla. Jestli ho odradilo to co tu provedli s řekou, nebo se něco stalo, nevím. Nikdy se mi ho nepodařilo vyfotit, dělal si ze mě prču. nechal mne dojít s foťákem až k sobě a pak frnk a byl v čudu.

    OdpovědětVymazat
  4. Tak to je super úlovek!!! Já se motám v poslední době kolem rybníků stále, ale čápa černého jsem viděla jen jednou. Tiše závidím!! Přeji krásný víkend.

    OdpovědětVymazat
  5. To se ti Jituš povedlo,nádhera.Já jsem nikdy černého čápa neviděla,jsem ráda,že jsem mohla nakouknout,přeji další krásné úlovky...

    OdpovědětVymazat
  6. Jitko, černého čápa jsem nikdy neviděla, je nádherný. Díky za super fotky 😉😊

    OdpovědětVymazat
  7. Jituško zdravím, děkuji za komentíky. Fotky kouzelné, ještě jsem černého čápa neviděla, dííííííky ♥

    OdpovědětVymazat
  8. Jituško ani já jsem nikdy černého čápa nikdy neviděla, tak jsem se ráda podívala u Tebe. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  9. Jsou to krasavci! Nikdy jsem černého čápa na živo neviděla. Perfektní úlovek máš.
    Hezkou neděli !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  10. Jitko, to se ti povedlo, protože to je rarita, vidět takhle černého čápa. Zdá se, že nebudou tak vzácní, jak se píše?
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  11. Jituško, tak tohle jsem nikdy neviděla, moc zajímavé. Maru.

    OdpovědětVymazat
  12. Ahojky Jíťo, super fotky. Černého čápa jsem v přírodě neviděla. Báječné léto ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
  13. Jituško,tak to je úžasný úlovek.Přeji ti to moc,ale i závidím.Určitě mi prozradíš,kde jsi je objevila i když tam už nejsou,jak píšeš.Ale někde v okolí být musí.Pa K.

    OdpovědětVymazat
  14. Jituško, krása. Já jsem černé čápy snad ještě neviděla. Jen ty bílé.
    Děkuji za zážitek a posílám pozdrav. Jitka

    OdpovědětVymazat
  15. Nádherně jsi čápy zachytila. Jsou to fešáci. Pohodové dny

    OdpovědětVymazat
  16. Jitu nedávno černého čápa ukazovali v tv a prý že je to zázrak, že se nikde neobjevuje no vidíš jak kecají hihi.Moc hezké záběry jsi nafotila♥🌺👍

    OdpovědětVymazat
  17. Černého ptáka jsem ve volné přírodě nikdy neviděla, u nás celkově ptáci moc nejsou , nádherné fota Jituško ♥

    OdpovědětVymazat
  18. Jituš, zpětně se na to dívám a žasnu. Ne nadarmo jste v Českém ráji. U nás ptactva hodně ubylo, tak přeji, aby aspoň u vás byli. Čápy černé jsem asi neviděla v přírodě, tedy u nás jsou občas jen ti bílí. Píšu "jen" a jsme rádi, když se tu objeví. Máš moc hezké záběry, nejvíc se mi líbí ten jeho obraz na hladině při vzletu. Také je dobrá momentka, když loví a má hlavu ponořenou. Moc pěkné fotky. 👍

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení