22.9.23

Hrad Czocha Polsko I.část

                                Hrad Czocha je obranný hrad ve stejnojmenné obci v Dolnoslezském vojvodství v jihozápadním Polsku.

                            Nachází se u přehrady Lesnia na řece Kwisa na historickém území Horní Lužice,jež v dobách vzniku hradu

                               patřila pod České království.Hrad Czocha byl postaven na skále a jeho nejstarší částí je věž,ke které byly

                               později přistavěny obytné stavby.Hrad vznikl jako pevnosti na hranici Čech a Lužice.Jeho stavbu nařídil

                             Václav I. v polovině 13.století.Kamenná hradní stavba pochází z roku 1329.Následuje dlouhá historie,kterou tu vypisovat

                              nebudu.Po druhé světové válce byl hrad několikrát vydrancován.Nábytek a další vybavení bylo rozkradeno.

                           V roce 1952 hrad převzala polská armáda.Byl používán jako vojenské rekreační středisko.Veřejnosti byl hrad zpřístupněn

                       v roce 1996 jako hotel a konferenční centrum.Objevil se také v několika filmech a seriálech.

                        Tak se jdeme na něj podívat.Množství lidí mě nepřekvapilo,plné bylo parkoviště a stály tu tři autobusy.

                                                                                                                                                                                   

























Z hradeb je vidět na řeku Kwisa.







V útrobách hradu jsou pokoje pro hradní hosty





Na prohlídku jsme nešli,neměli jsme to ani v plánu.


Hrad je rozsáhlý a krásný.Příště se podíváme do dolních pater a zahrady.
Mějte hezký první podzimní víkend






17 komentářů:

  1. Jitko, hrad je opravdu krásný a se svým okolím by se mi líbil v nějaké pohádce. Přeji hezký víkend, i když tentokrát trochu chladnější, pá 😉😊

    OdpovědětVymazat
  2. Jitko, bYla jsme tam jednou se sestrou a na dalším zájezdu loni s vnučkou a s tou jsme byly i na prohlídce. Obojí mám na blogu. Hrad je tajuplný a stojí rozhodně za návštěvu. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Však jsem Jiřinko u tebe na blogu na Polsko koukala,kam bychom tam mohli

      Vymazat
  3. Jituško zdravím a děkuji za komentíky. Fotky překrásné, hrad i zahrady kouzelné ♥

    OdpovědětVymazat
  4. Pěkný hrad, pěkné fotky!!! Jak vidím, bylo tam opravdu co fotit, na takových místech může člověk strávit celý den a stále má co obdivovat. Hezký víkend přeji.

    OdpovědětVymazat
  5. Jituško, ten tedy je! Česká stopa u sousedů... Děkuji za fotky a těším se do zahrad.
    Měj hezkou sobotu, Helena

    OdpovědětVymazat
  6. Vija
    Moc hezký hrad, Jitko, ráda jsem se podívala, zahrady budou jistě nádherné. Prošla jsem i tvé předešlé výlety, líbilo se mi u tebe. Hezký víkend. J.

    OdpovědětVymazat
  7. krásné fotky! Hrad je parádní - kamenný, starobylý, to se mi líbí :)
    Zdraví Marie

    OdpovědětVymazat
  8. Parádní fotky Jíťo. Hrad se mi líbí ⚛ ღ ♥ jsou místa, které člověk ani nezná a díky Tobě zase vidím něco jiného ⚛ ღ ♥pěknou neděličku ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
  9. Ráda jsem se podívala do míst, které svého času patřilo k našemu území. Tam se těžko dostanu, ale je fajn, že rozšiřujete své cestování i za hranice 😉 . Hrad se mi líbí a další fotky si ráda prohlédnu.

    OdpovědětVymazat
  10. Krásné fotky i hrad Jituško ♥ v Polsku jsem byla před 4 roky v Krakově a Solný důl Wieliczka, moc se mi to líbilo ♥

    OdpovědětVymazat
  11. Krásný starobylý hrad,bylo co fotit a moc hezky jsi to nafotila.Určitě budou krásné i zahrady,těším se....

    OdpovědětVymazat
  12. Jituško krásný hrad, jako z pohádky! Ahoj Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  13. Anonymní25.09.23 9:05

    To je úplně pohádkový hrad ! Díky za pěkné fotky!
    Hezký den!
    Hanka bavi-mne-to

    OdpovědětVymazat
  14. Jitko, perfektní výlet jste měli.👍

    OdpovědětVymazat
  15. Hrad je opravdu krásný. Tvoje fotky jsou dokonalou pozvánkou.

    OdpovědětVymazat
  16. Opět super výlet a ten hrad je nádherný Jitu♥

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení