20.9.23

Návrat do Polska

 O naší dovolené v květnu v Polsku jsme zdaleka neviděli všechno,co mě zajímalo a tak  jsme se tam vypravili  ve čtvrtek 14.9.Jel s námi vnuk.U nás bylo počasí příjemné,akorát na výlet.Když jsme se blížili

k Liberci obloha se zatahovala a za Libercem začalo drobně pršet.Do Liberce jezdíme poměrně často a tak už víme,že je tam vždy horší počasí,jak u nás.

Jeli jsme směr Frýdlant a v počasí žádná změna.V Polsku se přidala ještě mlha.Říkala jsem si,co teď.Manžel,který většinou vidí hned všechno černě tentokrát

mě utěšoval,že ještě nejsme na místě.A opravdu pršet přestalo a obloha se začínala protrhávat.První místo,které jsme navštívili byla zřícenina hradu Miecz  v překladu Hrad meče

 v obci Lešna.Hrad je poprvé zmíněn v květnu roku 1329 a měl chránit stezku vedoucí z Lužice do Lubani a Jelení Hory.Po požáru v roce 1527 byl hrad renesančně přestavěn.Poté ho ještě

 2x zničil požár,poslední v roce 1827.Ve dvacátém století byl z části využíván jako hostinec.Po druhé světové válce vzniklo v části hradu sociální bydlení,od roku 1960 byl 

neobydlen.Optimistické je to,že hrad je v současnosti v soukromých rukou a probíhá rekonstrukce.

Po telefonické domluvě je možná i prohlídka hradu.











Odtud to bylo kousek do obce Olszina.Je to jako u nás Olšina.
Tam jsem měla v plánu zámek Rajsko.Pochází z druhé poloviny 13.století.Sloužil k ochraně 
západní hranice.Za husitských válek byl dobyt a zničen.V letech 1875 až 1878
byl na základech zříceniny postaven zámek v novogotickém slohu.
V současné době je zámek v soukromých rukou a slouží i k ubytování.






Manžel zvonil,bohužel nás na kávu nikdo nepozval.
Nebyli doma.





A protože s námi cestoval vnuk hledali jsme cestou opět kešky.Odborný název je geocaching.
K nalezení kešek se používá navigační systém GPS,neboť základní informace
o ukryté schránce jsou zeměpisné souřadnice.Díky vnoučatům se s manželem dovídáme
tolik zajímavostí o kterých bychom neměli ani ponětí.Hledali jsme kešky s ním.
Na trase byly čtyři,ale našli jsme jenom dvě.
Jedna měla být kousek od kostela,nedokázala jsem ho už doma identifikovat.




Zajímavý penzion



Hledalo se i u hřbitovní zdi,bez výsledku.


Já stihla dávat ještě hlemýždě z cesty,aby je někdo nezašlápl.






Tady byl vnuk úspěšný.


                                                                                                                    Musel se vydrápat do kopce



Další keška měla být ukrytá v konstrukci mostu.Hledali jsme pozorně,podívala jsem se do
každé otevřené trubky a nic.



Tady bylo hledání příjemnější.V lese při cestě.



Vnuk byl úspěšný.Keška je nějaká krabička,kde je zabezpečen lístek,na který se napíše datum
a jméno toho,kdo kešku našel.


Uvnitř je lístek.Napíše a schová na stejné místo.


Hlavním cílem našeho výletu byl hrad Czocha.Fotografií mám hodně,ale nemám je ještě připravené.
Budu dávat na blog postupně.
Mějte hezké dny


17 komentářů:

  1. Opravdu parádní výlet, Jituško! Všichni jste si přišli na své. Ruiny se mi moc líbí a v tom mlhavém počasí vypadají působivě.
    Děkuji za parádní fotky a přeji hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Jitko, určitě pěkný výlet, s vnoučaty se cestuje lépe,dodávají energii 🍀

    OdpovědětVymazat
  3. Prima výlet pro všechny. Kešky, jak jsem slyšela, mohou být i na dosti nebezpečných místech. Já jsem kdysi, ještě za svobodna ukryla na jedné zřícenině hradu ve zdivu zprávu o tom, že jsem tam jako tramp samotář byla. Tenkrát tam mnoho lidí nechodilo a v provozu nebyla ani současná restaurace.

    OdpovědětVymazat
  4. To jste měli parádní výlet. A hledání kešek jste měli jako zpestření. Moc pěkné fotky a na další se těším.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  5. Pěkný výlet zpestřený o dobrodružství. Pension s doškovou střechou je zajímavý. Těším se na pokračování. Měj se krásně.

    OdpovědětVymazat
  6. Hezký výlet s romantickými zříceninami.Když se k tomu přidá vnuk a dobrodružství,je o zábavu postaráno.Přeji hezké babí léto a pěkné další výlety Jituš...

    OdpovědětVymazat
  7. Šnečku, šnečku, vystrč růžky dám ti krejcar na tvarůžky, celé si mi to vybavilo. Hezký výlet, díky za fotky, Jituško. Maru

    OdpovědětVymazat
  8. Fotky historických objektů mám moc ráda, ta zřícenina je super!!! Ale i hlemýždi se povedli! Krásný den přeji.

    OdpovědětVymazat
  9. Super výlet jsi měla Jíťo, stavby pěkné i okolí. No prosím a ještě zábavu.

    OdpovědětVymazat
  10. Jituš, moc dobrý nápad jezdit i do PL! Proč ne, když to nemáte daleko, však my taky občas zajedeme. Vnuk to celé oživí a přijde na řešení, které by vás možná nenapadlo a tak se ráda podívám na další fotografie a dobře, že píšeš, kde to je.
    Cestování zdar! 😉

    OdpovědětVymazat
  11. Hezký výlet, zvlášť na hradní zřícenina se mi líbí.

    OdpovědětVymazat
  12. Jituško parádní výlet i fotografie! Moc se mi líbí. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  13. Jituško, pěkný výlet. Taky se do Polska rádi vracíme.
    Těším se na pokračování. Měj pěkný konec týdne. Jitka

    OdpovědětVymazat
  14. Jituško krása,v Polsku je hodně zajímavých míst.Včera jsem také byla,ale pro kytičky.Koupila jsem vřesy a nějaké chryzantény.A koukala jsem kolik motýlů tam poletovalo,na každé kytičce byly . Hezký víkend

    OdpovědětVymazat
  15. Jituško další super fotečky z nádherného výletu ♥

    OdpovědětVymazat
  16. To jste měli krásný výlet Jituško a vnuk Vám to zpestřil hledáním kešek.Nádherné fotky ♥

    OdpovědětVymazat
  17. V Polsku je moc krásný míst, my se tam chystáme s manželem také, ale na velký nákup hihi. Opět chválím krásné fotečky jsi šikulka Jituš♥

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení