30.9.23

Kostel v Olszyně v Polsku

       Pokračujeme dále v cestování s našim vnukem.V obci Olszyna,okr.Lubáň jsme si prohlédli krásný kostel.

                        Dost často se jako nevěřící pozastavuji nad názvy kostelů.Tento se jmenuje kostel sv.Józefa Oblubienca Nejswietszej Marii

          Panny.Římskokatolický farní kostel ,původně evangelický byl postavený

                                                                            v letech 1895 - 1897 v novogotickém slohu.Kostel byl vysvěcen 23.září 1897.                                                                        






Kostel jsme obešli ze všech stran.Bylo co obdivovat.

























Měla jsem radost,že jsme mohli nakouknout i dovnitř.
Kostel má historické oltáře vyrobené v 17. a 19.století a varhany na ruční,pohony,
pedál a 24 píšťal.Kromě toho se zachovaly tři zvony vysvěcené v roce 1924.









Vedle kostela je farní úřad.Líbilo se mi,jak to bylo všude hezky upravené,tráva posekaná.
Starají se tady o to.




Manžel se rozhodl,že pojedeme zpátky přes Jelení Horu a já jsem navrhla,že
se můžeme zastavit v Sosnowce,kde jsme byli v květnu s manželem na dovolené
a ukázat to tam vnukovi.
                                                                                                           Hned bych se sem vrátil,moc se mi tu líbilo



Vnukovi se celý areál líbil








                                                                                     
                     A odtud jsme už razili na Harrachov.Výlet se vydařil.Na zpáteční cestě nám
                             už celou dobu svítilo slunce do očí.
                      Mějte hezké dny

16 komentářů:

  1. Zase trochu jiný nádherný kostel. Ani se nedivím, že jsi ho obcházela ze všech stran. Díky za ukázku, tam se nedostanu. Pěkný víkend.

    OdpovědětVymazat
  2. V Polsku jsou ty červené kostely asi více běžné. Zaujaly mě I vlajky před kostelem. Uvnitř krásné a u nás jsem ještě neviděla tu velkoplošnou obrazovku, aby všichni viděli na dění před oltářem.

    OdpovědětVymazat
  3. Jituško, hezká vzpomínka na dovolenou, příští rok si to můžete zopakovat. Ten kostel z cihel je u nás v Trnovanech sice není tak pěkný, ale je tu taky. Ten se jmenuje červený kostel, pak tu byl kousek dál kostel zelený a ten Komunisti zbourali, dokonce Američani v troskách Zeleného kostela natáčeli válečný film, takže je někde zdokumentovaný, já si ho pamtuju , kopule zářila zelenou barvou na dálku, už to jsou jenom vzpomínky. Maru

    OdpovědětVymazat
  4. Jitko, ten kostel je opravdu nádherný, moc se mi líbí hlavně pro svoji červenou barvu. Také bych chodila dokola, fotky jsou super. Čas rychle letí, za pár měsíců se do dovolenkového areálu klidně můžete vrátit 😁 Měj se hezky, přeji pěkný víkend 😀

    OdpovědětVymazat
  5. Jitko, podnikli jste pěkný výlet. Spousta cihlových kostelů je ve Slezsku. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  6. Jituško zdravím, moc děkuji za komentáře. Kostel nádherný, fotky úžasné ♥

    OdpovědětVymazat
  7. Jituško, parádní výlet. Pro stavby z lícových cihel mám slabost, kostel by se mi moc líbil.
    Děkuji a přeji krásnou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, pokud se dostaneš do Kravař u Opavy, zajdi nejen k zámku, ale podívat se na jejich kostel a v okolí jich je několik, které jsou z cihel a krásné. Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Opravdu krásný kostel i jeho okolí. Pěkný výlet jste měli.
    Hezkou už říjnovou neděli !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  9. Pěkný nedělní den Jíťo ⚛ ღ ♥ super fotečky, kostel je nádherný ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
  10. Jituš, myslím, že vaše výlety s vnukem dostaly nový náboj. ☺ Je fajn, že vás tak provází a určitě bude mít na co vzpomínat. Kostel je zajímavý, ale ze stejného roku, jako náš u hřbitova, kam chodím, takže není až tak starý. Jsme ve Slezsku, proto nepřekvapí tyto stavby z cihel. Jsem ráda, že jsi kostel představila, já se také zítra vydám do Polska. 😉

    OdpovědětVymazat
  11. Anonymní02.10.23 9:41

    Krásný kostel, takových je na sev. Moravě a ve Slezsku několik a všechny stojí za prohlídku. Fotky Panny Marie "Lurdské" dokazují, že tento typ soch je v Evropě hodně rozšířen a plným právem. Myslím, že jste měli krásný výlet. Přeji hezký nový týden. - "Můj Foto svět"

    OdpovědětVymazat
  12. Jituško kostel je nádherný i to okolí, vše upravené. Přeju hezké dny, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  13. Zajímavá stavba kostela je nádherný nejen venku , ale i uvnitř ♥ pěkné fotky ♥

    OdpovědětVymazat
  14. Opravdu monumentální kostel.

    OdpovědětVymazat
  15. To je Jitu nádhera kostel se mi strašně líbí, děkuji za pěknou podívanou♥

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení