18.9.23

Úpice a Batňovice

 

Další zastávka během sobotního výletu 9.9. byla Úpice.Malé městečko v podhůří
Krkonoš leží na řece Úpě.
Zastavili jsme na náměstí T.G.Masaryka


                      
Městské muzeum a galerie



Kostel sv. Jakuba byl zmiňován už ve 14.století.
V roce 1625 spolu se všemi domy na náměstí vyhořel.
Barokní kostel byl znovu postaven v letech 1698 - 1705.



Raně barokní kaple sv.Michala postavená v letech 1698 - 1699.


Divadlo Aloise Jiráska postavené v roce 1937.


Mě nejvíce zajímala Dřevěnka.Bohužel jsme tu byli moc brzy a na otevření se nám v tom
horku nechtělo čekat.Dřevěnka je národní kulturní památka a je jedním z nejstarších a největších
českých maloměstských dřevěných domů z 16. až 17.století.








Přes ulici byl další zajímavý roubený dům



V Batňovicích mně manžel zastavil asi už jen ze  zvyku,když viděl kostel


Kostel sv.Bartoloměje v pseudorománském slohu získal dnešní podobu
rozsáhlou přestavbou v roce 1866.


Od hřbitova byly pěkné výhledy.


Když jsem šla od kostela dolů zaujalo mě pod nohama něco oranžového.
Připomenutí,že je tu podzim.


Mějte hezké dny


20 komentářů:

  1. Jituško, moc ráda jsem se podívala, protože ani jedno místo neznám. Je cítit poklid a malebnost.
    Děkuji a přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Vesničky na severu jsou kouzelné. I když jsme byli kdysi dávno poblíž, Úpici jsme nenavštívili. Jituško, moc děkujiza krasné fotky. .

    OdpovědětVymazat
  3. Díky za fotky z míst, kam se už určitě nedostanu. Dřevěnka i kostely jako vždy nádherné. - Ano, podzim už se blíží, - čas, který mám nejraději!! Krásný den.

    OdpovědětVymazat
  4. Krásné počasí jste měli na výletování a díky za ukázku míst, kam se asi nedostanu. Pěkné je divadlo a je asi funkční, na dveřích jsou vidět cedulky. Kostel sv. Bartoloměje má pěknou omítku a nad okny je pěkně ozdobený. Pěkný den.

    OdpovědětVymazat
  5. No vidíš, kdybys od Dřevěnky šla dolů a od křižovatky pak nahoru, kde jsou řaďáky, tak bys mohla u nás zazvonit.
    Takový kousek jsi od nás byla. :-)
    Škoda, že jste Dřevěnku (kdysi Dřevák - bylo to stavení s hospodou- klasickou pivnicí) nenavštívili. Je toho tam k vidění docela dost.
    Hezký den, Jitko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když jsme Úpicí projížděli tu samou sobotu, vzpomněla jsem si na Hanku, že Dřevěnku na blogu měla a tak jsme ani nestavěli. Ona nám neuteče. Je to pěkný kus země české, Jitko,
      Jiřina z N.

      Vymazat
    2. Myslela jsem na tebe,že tady někde bydlíš.Možná bych tě i poznala,kdybychom se náhodou potkaly.My tam byly už v 10 hodin a Dřevěnka otevírala ve 13.Třeba někdy jindy ji navštívím

      Vymazat
  6. Jitko, dřevěnky mě opět moc potěšily, díky za krásní fotky, pá 😀😉

    OdpovědětVymazat
  7. Krásná vesnička a romantická dřevěnka,dýchá z nich poklid,nebyla jsem tam a asi nikdy nebudu,ráda jsem se s Tebou zastavila.A s tím podzimem asi nic neuděláme,musíme se smířit s tím,že léto končí...

    OdpovědětVymazat
  8. Ahojky Jíťo, opět parádní podívaná. Krásné stavby ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
  9. Jituško měli jste s mužem pěkný výlet. Hezké fotografie, ráda jsem se podívala. Pozdravuju, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  10. Jitko, hezké fotky. Vždycky si říkám, kolik malebných míst neznám a jsem ráda, že se na ně můžu mrknout aspoň prostřednictvím jiných blogů.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
  11. Jituš, tento vzdálený kout naší republiky poznávám z Tvých příspěvků a je dobře, že tak aktivně mapujete svůj kraj. Vždy se ráda podívám a mám radost, když vidím, jak je tam krásně.
    Přeji pěkné počasí. ☺

    OdpovědětVymazat
  12. Jituško, moc pěkné putování babím létem. Taková pohoda a klid.
    Měj pěkný den. Jitka

    OdpovědětVymazat
  13. Jituško, díky Tobě jsem si uvedomila kolik my máme krásných památek, pořád je na co se dívat a těšit. Podloubí, se mi moc líbí pro chodce to bylo dobrý,ale museli tam mít tmu. Maru

    OdpovědětVymazat
  14. Jitulko moc hezké fotografie zdravím po delší době dřevěnky jsou krásné *********

    OdpovědětVymazat
  15. Zajímavá reportáž a krásné fotky. Přeji hezký zbytek týdne.

    OdpovědětVymazat
  16. Také jsem vděčná , že díky fotkám jsem uviděla místa kde jsem vůbec nebyla, ♥

    OdpovědětVymazat
  17. Nádherné fotky i výlet Jituško, ta dřevěnka je krásná ♥

    OdpovědětVymazat
  18. Jitu, no to je nádhera a hlavně ta dřevěnka se mi moc líbí♥ Děkuji za tu krásu a užívej krásné babí léto.

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení