11.9.23

Masarykova věž samostatnosti Hořice


 V sobotu ač mělo být velké teplo jsem se rozhodla,že jedeme na výlet.Nemá cenu sedět doma,za chvíli mohou přijít plískanice

a to už nic jiného nezbude.Mám sešit,kam pravidelně doplňuji,kam bych se ráda podívala.Manžel nebyl proti a tak jsme po snídani vyrazili.

Viděli jsme pár zajímavostí a já tentokrát začnu tou poslední.Masarykovou věží samostatnosti v Hořicích.Kdysi jsem ji viděla na fotografiích a byla nadšená.

Je to velmi zajímavá a krásná stavba a jeden z největších symbolů Hořic.Základní kámen byl položen 10.července 1926 za účasti T.G.Masaryka.

Věž byla dokončena v roce 1938.Je to pozoruhodná stavba s bohatou sochařskou výzdobou na vrcholu Hořického chlumu.Slouží jako památník

světových válek a zároveň jako rozhledna.Věž byla postavena podle plánů arch. Františka Blažka.Mohutné reliéfy na východním a západním křídle

nesou motivy Československého domácího i zahraničního odboje.







Na přelomu století bylo na prostranství před věží umístěno Sousoší Legií.




Šli jsme se podívat do věže.
Dole je pamětní síň se jmény padlých v 1. a 2. světové válce.Dále je tu expozice věnovaná
historii výstavby věže.











Při výstupu na věž jsou na každém podlaží panely se zajímavostmi,týkající se jak věže,tak Hořic
                                                                                                                                                    


                                                                                                   









 Alej legií vedoucí k věži



Před námi jsme poznali jenom Hořice.Má tu být vidět až k Jičínu a do Polabí.Rozhledy nebyly nic moc,všechno
bylo v oparu.







Zastavili jsme na náměstí v Hořicích.Vyběhla jsem,abych si ho trochu prohlédla,manžel z auta už ani nevylezl.
Sluníčko pálilo a tak  jsem byla za chvíli zpátky.Hořice mají další zajímavosti,ale ty si necháme opravdu až
povolí horko.Domů jsme jeli přes Českou Skalici a potěšilo mě,že tu jsou už odbočky na Náchod a
Nově město nad Metují,kam se chci už dlouho podívat.Snad se nám to podaří ještě tento rok.
Myslela jsem,jak jsou Hořice velké město a zatím mají obyvatel polovic,jak Turnov.
Kolem osmi tisíc.




Z Hořice jsme jeli směr Jičín s tím,že se zastavíme ve vyhlášené cukrárně na zmrzlinu v Sobotce.
Dala jsem si jogurtovou s meruňkami.Byla moc dobrá.Manžel má rád jahodovou.


Ze Sobotky jsme to už měli kousek k dceři,kde jsme měli rodinnou sešlost.
Příště se podíváme na další místa,která jsme navštívili.
Mějte hezký začátek nového týdne

16 komentářů:

  1. Jituško, zajímavá stavba i pěkné okolí. Už jsem ji obdivovala (mám dojem) u Helenky. A je pravda, že pěkné dny se musí využít.
    Tak užívejte a výletujte dál. Jitka

    OdpovědětVymazat
  2. Díky za ukázku, zajímavé informace a pěkné záběry. Souhlasím s tebou, že musíme využít každého dne.

    OdpovědětVymazat
  3. Moc pěkné fotky Jituško♥ hezký týden přeji ♥ užij si dny plné sluníčka♥

    OdpovědětVymazat
  4. Jituško,
    zase jsi měla štěstí na krásná místa, moc hezký. Maru

    OdpovědětVymazat
  5. Jituško, byli jsme tam kdysi s dětmi a pak letos na jaře. Sraz motorkářů nám to trochu kazil… Ale hezky tam je…
    Posílám pozdravy, Helena
    https://sincerehelena.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  6. Tak jestli to jsou ty Hořice, kam jsme se kdysi dávno vypravili pěšky z Lázní Bělohrad, tak teď nevím, kam jsem koukala, že jsem přehlédla takovou krásu. Ale je pravda, že v roce 1997 jsem neměla internet a o takové kráse neměla ponětí a cesta nás vedla asi jinudy. Moc krásné je i náměstí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško,jsou to ty Hořice.Lázně Bělohrad nejsou daleko,hlavně pro nás autem.Je tam hodně zajímavostí,snad se tam zase vrátíme.To horko v sobotu bylo úmorné.Ta věž je trochu stranou a proto jsem si ji ze všeho vybrala.

      Vymazat
    2. Tak bychom se tam měli někdy vrátit. Je tam v okolí krásně. Škoda, že jsem neměla tenkrát digitální foťák.

      Vymazat
  7. Jíťo to je parádní stavba, líbí se. Měla jsi super výlet. No a ten závět (zmrzlina) nemá chybu.Pěkné dny ať ještě stačíš nějaký výlet a já se budu těšit na fotky. pa

    OdpovědětVymazat
  8. Jitko, ač jsem v Hořicích byla vícekrát, k této věži jsem se nedostala a ráda jsem se tam s tebou podívala, Taky jsme byli v sobotu v České Skalici, třeba jsme se někde potkali.Horko bylo, to mohu potvrdit.
    Bude na blogu koncem týdne.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  9. Zajímavá stavba. Já jsem v Hořicích nikdy nebyla, takže jsem se ráda koukla.

    OdpovědětVymazat
  10. Jituš, já tam být, tak se zaseknu u těch tabulí a jak říká přítel, dobré dvě hodiny tam budu a ani alej mě nenabudí. Ovšem Česká Skalice a N. M. nad Metují - to je jiné kafe, tam bych jela na výlet hned. Mám na to vzpomínky...
    Přeji další zajímavé výlety. ☺

    OdpovědětVymazat
  11. Ta věž vypadá velmi zajímavě a zdobně. Člověk by řekl, že je z mnohem starší doby. Pohled z věže je nádherný a tomu odpovídají i tvoje fotky!!! Přeji krásný den.

    OdpovědětVymazat
  12. O této věži jsem věděla, ale nikdy ji nenavštívila. Ve městě jsem byla si dvakrát, ale nikdy ne tak, abych si ho podrobně prohlédla. Byla to spíš jen taková zastávka.
    Takže moc ráda jsem se na Tvoje fotky podívala a i se poučila.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  13. Krásný výlet a moc hezká věž Jituško...😄

    OdpovědětVymazat
  14. Jituško zajímavá Masarykova stavba, parádní fota ♥

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení