15.9.23

Vesnická památková zóna Mužský

Na chvíli se vrátíme do Českého ráje.Je tu hodně míst,kam se rádi vracíme.Na jaře,když jsme projížděli obcí Mužský byla cesta k roubeným chalupám rozkopaná a stála tu těžká mechanizace.Byla jsem zvědavá,co se tu dělo a tak,když jsme byli u dcery jsme se sem  zajeli podívat.Cesta už byla v pořádku,ale hned na okraji je malý rybník nebo nádrž a ta byla asi příčinou nějakých prací.Bylo vidět,že ještě nejsou hotové.Je to tady moc kouzelné a ještě pořád neskutečně zelené místo.Jsou tu dvě lípy srdčité a 31 stromů jírovců madalů.A mezi nimi jsou schované krásné roubené chaloupky.Místo bylo vyhlášené za vesnickou památkovou zónou.Těch chaloupek tu je osm,ne všechny jsem nafotila.Byl všední den,ale přesto venku byli lidé a s tím mám potom problém jim fotit jejich obydlí.



















Dřevěná lidová zvonička z počátku 19.století.Při obnově zchátralé zvoničky v roce 1993
byly použity tradiční technologie včetně nátěru ze směsi vápna a hovězí krve.





Další roubené chaloupky se nacházejí v obci Loukov,která byla vyhlášena v roce 1995
vesnickou památkovou zónou.Jedná se o vesnici středověkého původu.
Jsou zde zachovány stavby lidové architektury.





        V Březině je tato zajímavá vila.Vlevo vykukuje polodřevěná věž kostela sv. Vavřince.
              Tu jsem fotila nedávno,je po opravě.

    

V Březině se vždy projdeme u Jizery.

 



Další zastávka,když jedeme od dcery z Olšiny je jez na Jizeře v Přepeřích.A odtud je to už skok  k našemu synovi.





Vodní elektrárna s kostel sv.Jakuba



Krajinky z okolí





Vyhlídkové místo



 


                                                                                               

Sluníčko se vrátilo a čekají nás další krásné a teplé dny.
Užijte si pátek  i celý víkend


18 komentářů:

  1. Moc pěkné fotky. Bavilo mne cestovat s vámi. Prostě je u nás hezky!
    Pěkný den a i víkend!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  2. Úžasné dřevěné stavby, příroda s řekou, krásná lavička na vyhlídce, zajímavý strom s ohnutou větví a zajímavý rohy, každý jinam. Díky za přehlídku. Krásný víkend přeje Večernice.

    OdpovědětVymazat
  3. Jituško,
    dnes mě zaujala lavička ze stromu, je to hezké na co lidé nepříjdou, u nás máme 5 soch ze stromů, mluvila jsem s mužem co je vyřezával, vyprávěl mi, že dělal u bohaté ženy, ta ho při práci měřila kolik hodin tam pracuje, řekla mu, že mu tolik nedá za práci, on v polovině přestal řekl, končím. Ona ho pak prosila aby to dodělal, on řekl, ne. Ona zapomněla, že tomu předchází i projekt práce. Maru

    OdpovědětVymazat
  4. Krásná romantická zákoutí,moc hezky nafoceno Jituš....

    OdpovědětVymazat
  5. Jitko, pohled na roubené chalupy mě nikdy neomrzí, musela to být skvělá procházka, za fotky moc děkuji. Krásné počasí zatím trvá, tak si ho musíme užívat. Měj se hezky, zdravím, pá 😀😉

    OdpovědětVymazat
  6. Nádherné fotky Jío, chaloupky super. Ta zeleň je ještě krásně svěží. Hezký víkend ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
  7. Nádherné roubenky, jako vždy, máš hezké fotky krajiny, ale tentokrát mě nadchly fotky ovce (že by Jákobova? !!! Přeji krásný víkend.

    OdpovědětVymazat
  8. Jituško zdravím a moc děkuji za milá slovíčka. Fotky překrásné , prohlížení jsem si užila, děkuji ♥

    OdpovědětVymazat
  9. Jituško, že tohle místo existuje vím, ale netušila, jak je krásné.
    Moc děkuji za vyprávění a kouzelné fotky.
    Přeji hezkou sobotu, Helena

    OdpovědětVymazat
  10. Krásnou vycházku jste měli. Nádherné fotky Jituško♥ ty chaloupky jsou moc pěkné, je mi líto těch lidí co tam bydlí, že nemají svůj klid, když jim tam stále chodí turisti. Vím jak si ztěžují lidi z Hoštic , když odtud pochází Troška a dal to do filmu ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím,že jim ani tak nevadí turisti,je to tady dost zastrčené,ale vadí jim,když vidí někoho,že si fotí jejich chalupu.Občas jsem se i ptala,zda mohu a souhlasili.Bohužel Český ráj je pořád plný turistů a lidem nezbyde nic jiného než si na to zvyknout.

      Vymazat
  11. Jitko, ta vesnička s roubenými chaloupkami je moc hezké. A ostatní fotky taky :)

    OdpovědětVymazat
  12. Krásné vesničky. Roubenky, zeleň...a podzimní barvy roubenkám určitě také sluší.
    Moc pěkné fotky, Jituško.

    OdpovědětVymazat
  13. Ahoj Jituško,parádní fotečky. Mě se stýská po Českém ráji je tam prostě úžasně a pořád kde chodit a vidět něco krásného.

    OdpovědětVymazat
  14. Romanko,věřím.My byli v týdnu na výletě v Posku a jeli jsme přes Sosnowku,kde jsme byli v květnu
    na dovolené a také se mi zastesklo.I tam bylo krásně

    OdpovědětVymazat
  15. Krásné fotky. A konečně můžu aspoň u chaloupek v obci Mužský říct, že jsem tam taky byla 😉
    Přeju prima večer.

    OdpovědětVymazat
  16. Další krása milá Jitu a je fajn, že si užíváš♥

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení