15.9.21

Poutní místo Filipov

 V neděli bylo u nás pěkné počasí a protože o víkendu nemáme psa,rozhodla jsem,že bychom se mohli podívat zase  na nějaké místo,kde by to pro Bleky nebylo.A tak jsme vyjeli podívat se na dvě poutní místa ve Šluknovském výběžku.Ovšem za Libercem se počasí rychle změnilo a přišla pořádná přeháňka.Naštěstí netrvala dlouho a vrátilo se docela příjemné počasí.Sice nesvítilo sluníčko,ale bylo teplo.Akorát na cestování.Navigace nás vedla přes Německo,přes Žitavu.Bazilika Panny Marie Pomocnice křesťanů ve Filipově stojí přímo na hranici s Německem.Filipov je malá vesnice v okrese Děčín.Poutní místo se mně zdálo trochu zanedbané,ale konají se tady pravidelné česko-německé mše a varhanní koncerty.Filipov je nejmladším poutním místem a patří k významným sakrálním památkám Českého Švýcarska.Bazilika byla postavena v letech 1873 až 1886 v místě filipovského zázraku,který se udál v noci z 12.na 13.ledna 1866,při němž se nevyléčitelně nemocné Magdaleně Kadeové zjevila při modlitbě Panna Marie a slíbila ji uzdravení.A opravdu se tak stalo.Brzy se místo,od roku 1926 bazilika minor.stalo nejnavštěvovanějším poutním místem této oblasti.Bazilika je mohutná novorománská sakrální stavba s kolejí.




V Německu je hodně hrázděných domů.Fotit z auta za jízdy mi moc nešlo.




A jsme na místě.Bazilika Panny Marie Pomocnice křesťanů Filipov.













Zase jsem měla štěstí,že dveře byly otevřené a tak jsem mohla opět fotit přes mříže.





Odtud jsme jeli na další poutní místo.
Mějte se hezky

10 komentářů:

  1. Jitko, to jste jeli zajímavým způsobem, když jsem bydlela v Rbk, tak jsem ve Filipově byla jednou ( je to odtud kousíček a co bydlíme v N. byla jsem tam několikrát). Naposledy asi v r. 2019, mám někde na blogu, bylo otevřeno a mám spoustu prospektů a fotek.Manžel ve Filipově a v Lipové vojákoval.
    Zanedbané je celé pohraničí, snad se z toho jednou dostane.Ale obdivuji vás, že jste se vydali právě tam.Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  2. Jiří, tak tuto baziliku znám. Pouť se tam koná vždy první červnový víkend a bohoslužby začínají už v sobotu ve 4 hodiny ráno. Místo znám, na pouť jsme chodili kazdy rok, ale teď už pár let ne. Už dávno to nemá tu atmosféru jako dřív.Jsou to hlavně kolotoče a stánky.



    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu,omlouvám se za jiné jméno. Mám nový mobil a on jméno upravil a já si toho hned nevšimla. Promiň.Měj se hezky.

      Vymazat
  3. Jituško, děkuji za seznámení s Bazilikou. Je to od nás daleko a tak asi nebudu mít možnost osobmi návštěvy.

    OdpovědětVymazat
  4. Jituško, děkuji za fotky a zajímavé čtení - tohle jsou kraje trochu neznámé.
    Přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
  5. Jituš, pro mě neznámé místo. Mám taková poutní místa moc ráda. Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  6. Jitu, Filipov je pro mně neznámý a ráda jsem se tam díky Tobě podívala. Hrázděné domy se mi moc líbí a Bazilika také. Těším se na pokračování.
    Měj pěkný den.

    OdpovědětVymazat
  7. Ráda jsem se, Jituš, podívala, je to kraj, kde jsem nikdy nebyla a neznám to. Pěkné fotky jsi pořídila, přeji příjemný den. ☺

    OdpovědětVymazat
  8. Moc pěkné fotečky a čtení, díky Jíťo ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
  9. Nádherné fotografie Jitu ♥

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení