1.9.21

Zámek Nelahozeves

Zámek Nelahozeves  se nachází ve stejnojmenné obci ve Středních Čechách v okrese Mělník.Patří mezi nejvýznamnější pozdně renesanční sídla v Čechách. Jeho výstavbu započal v roce 1553 Florián Gryspek z Gryspachu,tehdejší poradce krále Ferdinanda I.Florián Gryspek si zámek Nelahozeves vyvolil jako svoji soukromou rezidenci.Shromažďoval zde své sbírky.Nacházela se zde rozsáhlá knihovna,klenotnice a galerie.V roce 1623 se majitelkou zámku stala Polyxena z Lobkowicz a prakticky od té doby dodnes je objekt v majetku tohoto rodu s vyjímkou let 1950-1993,kdy zámek patřil státu.Současným majitelem zámku je William Lobkowicz.Bohužel jsme sem přijeli po 16.hodině,kdy už odešla poslední skupinka lidí na prohlídku.Ale,jak jsme se dozvěděli byl naplněn počet.Není to daleko,třeba nám to vyjde jindy.

A tak vidím zámek já svým mobilem.















Nádvoří zámku
















A tak vidí zámek manžel zase svým mobilem.Fotografie jsou podobné,ale já je sem dávám proto,že velmi oceňuji,že fotil kvůli mně,protože jsem nevěděla,jak to zvládnu.Když se třesou ruce,tak mobil není zrovna to nejlepší do ruky.













Ještě bude jeden příspěvek focený mobilem a potom zase začnu Nikonem.Dnes mi volali z Prahy,že je opravený a mohu si pro něj přijet.Tak to máme naplánované na čtvrtek.
Počasí nic moc,ale procházky s Bleky nebyly tak špatné.Ani jsme nezmokly.Bude lépe,má přijít babí léto.
Užívejte každý den

29 komentářů:

  1. Oba jste zámek vyfotili OK - i když mobilem :-).
    Je tolik zámků, které jsem u nás neviděla a tento je zrovna jeden z nich. Takže za fotky díky!
    Dnes u nás od rána svítí slunce a obloha je modrá ! Tak snad to vydrží po celý den !
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani,děkuji.Je tolik míst a nemůžeme je všechny projet.Jezdíme tak něco přes 100 km,dále už ne

      Vymazat
  2. Zámek Nelahozeves také neznám a tak jsem si ráda prohlédla fotky vás obou. Je to krásný zámek.
    Přeji Ti pěkné 1.září.

    OdpovědětVymazat
  3. Jituško, je chytré zapojit manžela, při focení, určitě pak je i on z výletu spokojený. Krásné fotky. Maru

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. maruško,příjemně mě překvapil.Foťák už mám,tak mobily dáme stranou

      Vymazat
  4. Jitu opět moc nádherné fotky
    pohodový den ti přeji zlatíčko

    OdpovědětVymazat
  5. Nikdy jsem tady nebyla, ale fotky jsou krásné! Moc se mi to místo líbí :)

    OdpovědětVymazat
  6. Jitu moc krásné fotografie jsi pořídila. Já jsem naopak měla štěstí, že mě zámkem provázela sama baronka z Lobkovicz a tak jsem si i mohla zblízka prohlížet díla
    P. Rubense i dalších významných malířů. Jen jsem z bezpečnostních důvodů nemohla uvnitř fotit, což je při prohlídce tak významných drahých obrazů docela pochopitelné. My jsme tam šli tzv. Dvořákovou stezkou z Kralup nad Vltavou. Je to nádherná romantická cesta podél levého břehu Vltavy s krásnými skalními útvary podél cesty. Děkuji Ti za hezkou připomínku tohoto nádherného zámku. Měj se moc hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V zámku se fotit může,ale bez blesku.To jsem se u pokladny ptala,ale s mobilem nevím.

      Vymazat
    2. Jitu, my jsme tam byli v září roku 2016 a to se tam ještě fotit nemohlo. Navíc jsem byla na prohlídku sama a dostala se i do míst, která nejsou součástí prohlídkových okruhů a ještě přímo s baronkou z Lobkovicz. Proto na tu prohlídku snad nikdy nezapomenu. Docela ráda, bych se tam znovu podívala. Ještě jednou díky za hezkou podívanou a měj se moc pěkně.

      Vymazat
    3. Jaru,tak to je možný.Já bych ani mobilem nefotila,protože jsem si všimla,že když není moc světlo,že taky trochu zablýskne.
      Hezký víkend

      Vymazat
  7. Přestože to nemáme daleko, ještě jsme tam nebyli. Ale nalákala jsi mne, určitě tam nějaký ten výlet vymyslíme. Měj se krásně 😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi,je to tam krásné,určitě se tam podívejte

      Vymazat
  8. Jituško, fotky z telefonu jsou naprosto v pohodě. V Nelahozevsi jsme se zastavili loni v létě, hustě pršelo, byl s námi Aaron, tak jsme na prohlídku ani nepomýšleli. Káva na nádvoří byla taky fajn. Je to krásné místo.
    Měj hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
  9. Jíťo měla jsi skvělé pomocníky, parádní fotečky a nikde ani živáčka. Super ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni,děkuji.Manžel nikdy mobilem nefotil,tak se aspoň naučil

      Vymazat
  10. Jituško ještě jsem tam nebyla,parádní foto jsi zase udělala-super výlet z domova mám.
    Je to tam hezké

    OdpovědětVymazat
  11. Jituš, mě je jedno, čím to je focené, líbí se mě to stejně. Moc hezké. Ahoj Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  12. Jsem z Kralup, tak mam v dosahu hned dva zamky..tento nelahozevesky a vektrusky..Jsou zde pekne vanocno a hrncirske trhy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem četla,že tu jsou různé akce.Do Veltrus bychom se také rádi podívali

      Vymazat
  13. Krásné fotky jsi udělala, promě je to Jituško neznámé a hlavné moc vzdálené místo ♥

    OdpovědětVymazat
  14. Nádherný zámek kam se ještě Jitu nepodíváš? Je to ale fajn že Tě muž vyveze :-) Děkuji za pěknou podívanou.

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení