17.9.21

Poutní místo ve Sněžné

Jak mě napadlo cestovat po poutních místech ve Šluknovském výběžku?Odpovídám na dotaz v komentáři.Tím, jak jsme navštívili nedávno poutní místo v Horní Polici a potom Loretu v Kosmonosích,kde jsme se dozvěděli o dalších Loretách jsem se rozhodla,že ještě podobná místa navštívíme.Nejblíže máme Loretu v Rumburku.Chtěli jsme se tam v neděli vypravit,ale ještě jsem koukla na jejich stránky a dozvěděla jsem se,že v neděli je zavřená.A dostala jsem se na stránky poutních míst Šluknovského výběžku.Od nás to není zase tak daleko.Do Rumburka se podíváme někdy v sobotu a možná zajedeme ještě dále na další dvě poutní místa.

Další poutní místo je tedy kostel Panny Marie ve Sněžné,což je část Krásné Lípy.Kostel byl postavený v letech 1732- 1734 v barokním slohu.Místo je spojeno s osudy manželů Liebschových.Zbožným i zámožným manželům se  zdál stejný sen.Zjevila se jim Panna Maria a prosila je,aby pro ni na Sněžné postavili kapli.Papež Klement XII.udělil kapli roku 1738 odpustky o svátku Panny Marie Sněžné a založil tak tradici poutního místa.Manželé věnovali obci Sněžná krom kaple i školu,založili chudobinec a podíleli se na dalších dobročinných skutcích.Portrét manželské dvojice se nachází na pískovcovém reliéfu na zdi kostela.

Fara a vedle jsem si myslela,že by mohla být škola.











Zde by měli být znázorněni manželé Liebschovi





Socha sv.Jana Nepomuckého


Podívala jsem se i na hřbitov,opuštěné místo.



Bývalá márnice


A tohle bude asi oloupaná perníková chaloupka...




Dole pod námi je Kyjovské údolí


Stará škola a jinak je v Kyjovském údolí hodně krásných chalup a hlavně je tu krásná příroda.Byli jsme tady před lety se synem






V neděli se odpoledne pořád mračilo,ale naštěstí jsme nezmokli.
Mějte hezký pátek a celý víkend


13 komentářů:

  1. Jitu, moc hezký výlet. Poznala jsem od nás hodně vzdálené místo a manžel mi nakukoval přes rameno a hned se ptal, kde Sněžné je. Některé budovy by potřebovaly opravit, ale i tak mají své kouzlo. A ty chalupy jsou krásné.
    I Tobě přeji hezké dny.

    OdpovědětVymazat
  2. Jitu,moc hezky jsi fotila. Když jsme byli ve Sněžné naposledy, tak se v tom velkém domě ještě bydlelo. Koukala jsem že už se tam udržuje jen kostel. Z ostatních domů už budou za chvíli ruiny. Je to škoda. Pamatuji tam pár krásných chalup,ale teď už to vypadá opuštěně. Měj se hezky.

    OdpovědětVymazat
  3. Pěkný výlet i fotky Jituško. Potřebovalo by to rekonstrukci a bylo by to nádherné místo ♥

    OdpovědětVymazat
  4. Je to zajímavý nápad, putovat po poutních místech. Dala sis téma a toho se držíš, bude to mít nějaký řád. Tím nás seznámíš i s okolím, protože třeba já se do těchto končin nedostanu. Pokud má člověk podmínky, měl by cestovat a poznávat.
    K té opuštěnosti - není to tam tím, že to je pohraničí? Děkuji a přeji lepší počasí, než je u nás dnes. ☺

    OdpovědětVymazat
  5. Jsou dva výběžky, kde to dobře znám a to je Šluknovský a pak Broumovský - oba by měly co nabídnout, kdyby se stát a lidi víc starali. No, pravda, chalupy lufťáků jsou v pohodě, ale některé budovy jako zámek v Lipové, bývalé školy a jiné takové vypovídají o naší době.Není to nic hezkého.
    Jitko, docela jste mě s manželem příjemně překvapili, že jste se vydali až tak daleko od bydliště. Jestli se nepletu, ve Sněžné bývala zajímavá zahrada, soukromá a velice pěkná.
    Jiřina z N.
    Přes Vlčí Horu jezdíme do Lobendavy k bráchovi manžela.

    OdpovědětVymazat
  6. Mohla bych k těmto komentářům mnohé napsat, ale bylo by to na dlouhý článek...Žiji tu od svých šesti let a vím, jaké to má pozadí...Pohraničí a vůbec náš výběžek je všemi opomíjený a zapomenutý kraj. Vzpomenou si jen tehdy, potřebují-li se zbavit nepřizpůsobivých spoluobčanů. To vědí, kam s nimi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, já jsem to nechtěla psát, ale je to tak. Pro všechno aby člověk jezdil až do Děčína nebo Lípy a pod., po setmění, aby nevylezl z domu.
      Bez velkého psa nelze bydlet.
      Jiřina z N.

      Vymazat
    2. Děvčata nechcete si o tom popovídat v mejlu.To kvůli tomu nemám jezdit do Šluknovského výběžku?

      Vymazat
  7. Jitu, moc krásný výlet. Ach tam by se mi líbilo:-) krásný víkend přeju.

    OdpovědětVymazat
  8. Jituško, děkuji za krásný příspěvek. Zdá se, že by poutní místo potřebovalo nové mecenáše.
    Přeji příjemnou sobotu, Helena

    OdpovědětVymazat
  9. Parádní fotky Jíťo, super výlet jsi měla. Líbí se mi stavby i sochy.

    OdpovědětVymazat
  10. Ten kostel je docela zanedbaný, ostatně jak jsem měla možnost vidět v Krásné Lípě kostel na náměstí, ani ten není zrovna skvostem. Je pravdou že tahle část republiky je taková asi celá. Smutná, občas vybydlená, prostě doplatila na to, že to byly echt Sudety. A ani za komunistů moc nerozkvétala.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, jen pro pořádek, víš, kolik bylo v Rumburku možností zaměstnání a kolik jich v tomto čase z toho zbylo?
      Co já pamatuji, Desta, Rybena, Bytex, Rukov, Pekárny, asi i TOS a další.
      Podobně v celém výběžku. Jak je to dnes? to přesně nevím. Pokud nemají lidé možnost výdělku, tak se to odrazí i na domech a ostatním. Ale nacpali jim tam lidi, kteří dělají jen velké starosti.
      Měj se. Jiřina z N.

      Vymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení