10.6.20

Lovecký zámeček Rohanů

Ráda navštěvuji méně známá místa,kde se nevyskytuje tolik lidí.Myslela jsem,že už jsem všechno aspoň v našem okrese navštívila.Někdy to dá dost pátrání něco zajímavého a méně známého objevit.A tak jsem měla velkou radost,když jsem objevila Lovecký zámeček u Lomnice nad Popelkou.Město,které projíždíme docela často.
Lovecký zámeček patřil rodině Rohanů,která sídlila na zámku Sychrov.Zámeček s  bohatě vyřezávaným průčelím byl postaven ve stylu švýcarské alpské architektury na místě starší myslivny zřejmě podle projektu knížecího architekta Josefa Pruvota v letech 1864-1868.V objektu se zachovala v přízemí keramická dlažba,v obytných místnostech dřevěné kazetové stropy,zdobené vitráže a další.Precizní řezbářská práce je připisována rodině Bušků od Sychrova,která byla dvorním dodavatelem výzdoby i zámku Sychrov.Z původně bohatě vybaveného interiéru loveckého zámečku se dodnes zachovalo jen několik kousků,které jsou uloženy v městském muzeu v Lomnici nad Popelkou,které jsme navštívili před rokem.Rodina Rohanů zámeček využívala především k podzimním lovům až do roku 1945.Okolí loveckého zámečku tvoří obora,kde se chovala dančí a jelení zvěř.V okolí zámečku byly rovněž vysazeny nejrůznější vzácné dřeviny a kosodřeviny,které dnes tvoří malé arboretum.Kníže Kamil Rohan byl vášnivým lovcem a vynikajícím znalcem botaniky.Jeho celková koncepce počítala s rozsáhlou krajinářskou přestavbou okolí kolem hory Tábor a mnoho prvků se zachovalo do dnešní doby.Např.Alainova věž,kterou jsme navštívili asi před dvěma lety a v příspěvku se podobně rozepisuji o rodu Rohanů.Po roce 1945 se stal objekt majetkem Státních lesů a v roce 2010 ho odkoupilo město Lomnice nad Popelkou.V prosinci 2012 byl zámeček prohlášen kulturní památkou.

K Loveckému zámečku se jde kolem rybníku,kde sedělo pár rybářů.







Na malém ostrůvku hlídá rybník vodník






A už vidím zámeček.Text,který pokračuje jsem opsala ze stránek o zámečku.Moc se mi líbily.
"
Jsi tolik opomíjený a přitom tak hodnotný,jak pro pokoj a klid,jenž jsi vložil do vodní hladiny a do korun stromů,tak pro řemeslný um,který ti dal dokonalý kabát šitý z toho nejlepšího a od těch nejlepších.Časy té největší slávy pominuly a není naděje,že se vrátí zpět,ale ten pokoj a klid,jehož jsi zdrojem tě stále zdobí a zdobit bude.



Na internetu jsem četla,že je zámeček prázdný a tak jsem se těšila,jak si ho obejdu a nafotím.Najednou ze dveří vyšla paní s velkým tácem a vedle ní pobíhal pes,větší,jak naše Bleky..A odešla dozadu.Tak bylo po focení.





Krásná řezbářská práce











Okolo rybníku je cestička a je vidět,že tu pěkně pršelo.Takže jsme se trochu čvachtali v bahýnku.




Jsou tu dřevěné výtvory.





Bleky si to užívá,jako vždy,když je s námi v přírodě.











Když jdeme okolo rybáře něco se ve vodě děje.Chytil rybu a začal mi ochotně pózovat.Moc tenhle zápas ryby o život nemusím.





Místo na mě udělalo velký dojem.Přesně,jak jsem o něm četla.Klidná,zelená oáza plná historie dávných časů.
Snad i Vám se procházka líbila .


32 komentářů:

  1. Jitko, to je moc pěkná reportáž, tohle místo mi zatím bylo neznámé. Alainovu věž a Lomnici znám, i cestu z ní na Tábor a nebo okolní hrady...
    Krásně jste si to užili. Hezké fotky. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jíťo, ještě si pamatuji, že jsme byli v jedné čtvrti Lomnice, asi Karlov, kde byly krásné domečky, podobné jako v Jilemnici.To mám moc ráda.Jiřina z N.

      Vymazat
    2. Jiřinko,také jsem byla překvapená,když hledám zajímavosti třeba i kolem Lomnice,že se mi ten zámeček neobjevil

      Vymazat
    3. Ano to jsou.Vesnická památková rezervace

      Vymazat
  2. Jitko, byla to pěkná procházka. Zase jsem poznala kousek naší pěkné republiky. M.

    OdpovědětVymazat
  3. Jituško, děkuji za představení památky, která není úplně turistickou top atrakcí. O to krásnější a klidnější její okolí je. I když ses nedostala blíž, věřím, že jste si tenhle výlet parádně užili.
    Měj příjemný den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko,děkuji.Já jsem na taková to místa,pro jiné třeba nezajímavá.

      Vymazat
  4. Dobré ráno Jíťo, super obrázky, krásná podívaná, člověk ani tato místa nezná. Je tam u Vás krásně. Bleky si také výlet užívala.Buďte všichni ve zdraví ♥️🌹💕🌹🍓

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni,děkuji.To víš,syn je v práci a já nemám srdce nechat Bleky doma.Modřince to je jedno,ta stejně odpoledne chrní

      Vymazat
  5. Krásná stavba. Připomíná mi to vily, které stály v Praze tam kde jsem bydlela s rodiči. Byla tam celá ulice vil v podobném horském stylu, a celou jí uzavíraly dvě ohromné vily ve stylu anglických sídel. Asi to byla paní správcová, je vidět podle záclonek v oknech že tam někdo bydlí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na internetu psali,že já zámeček prázdný,ale to už vím dlouho,že na ty informace se spoléhat nedá.

      Vymazat
  6. Tak tohle místo vůbec neznám. Je tam moc krásná příroda. A tedy ani by mě nenapadlo, že se jedná o zámeček. Přijde mi to jen jako větší barák se zdobeným průčelím. Ale je to hodně zajímavé. Já jsem pakoň, asi bych se paní zeptala, jestli bych se nemohla podívat i dovnitř. :D
    Moc děkuji za reportáž! Mějte pěkné dny, Sabi

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Manžel mně taky říká,běž se zeptat,zda si ho můžeš vyfotit,ale to nemám odvahu.Někdy lidé divně koukají.A taky jsem se bála psa i když máme taky,ale cizích psů se bojím.

      Vymazat
  7. Jituš, moc děkuji za přiblížení dalšího místa, které neznám. 💕 Stejně jako vy, tak i my Lomnicí jen projíždíme.
    Je u nás opravdu spousta krásných a nepoznaných míst. Bleky si vycházku určitě pěkně užila.
    Měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko,děkuji.Asi neznámých míst je více,ale bohužel se o nich ani moc na internetu nepíše.Tak musím pátrat a to je to,co mě na tom baví

      Vymazat
  8. Jitko, objevila jsi krásné místo se zámkem. A všude kolem rybníky ..., to musela být parádní procházka. Na Bleky je vidět, že i ona si ji užila. Moc hezké fotky.
    Měj pohodové dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo,děkuji.Bylo tam opravdu krásně.Odpočinkové místo pro lidi z Lomnice

      Vymazat
  9. Jituško, krásné fotky krásného kraje.
    Děkuju za přiblížení opačného konce naší vlasti.
    Pohodový večer.

    OdpovědětVymazat
  10. Jitko, další krásné místo. Pro mne neznámé.
    Díky za fotoreportáž. Jitka

    OdpovědětVymazat
  11. Jituško, kdysi jsme šli okolo, když jsme byli se školními dětmi na výletě (jezdívala jsem jako pedagogický dozor) na vrchu Tábor. Ale rybník si nepamatuju. No, však už je to víc než dvacet let. Díky za připomenutí.😊
    Přeji pohodový víkend.🌞

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Emo,děkuji.Já jsem o tomhle místě doposud nevěděla

      Vymazat
  12. Opět krásné fotky a krásná příroda Jituško. Na zámku Sychrov jsme kdysi byli na vyletě s dětmi z práce. ale to už je tak 35 let ♥

    OdpovědětVymazat
  13. ahojky Jitka máš nádherné fotky ako vždy***********************

    OdpovědětVymazat
  14. To je tak malebné místo. A krásně vyfocené :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško,děkuji.Vystihla jsi to,fakt je to malebné místo

      Vymazat
  15. Jituško, nádherný zámeček i okolí a hezky jsi jím svými krásnými fotografiemi a textem provedla a připravila jsi mi příjemný zážitek. :)

    OdpovědětVymazat
  16. Alenko,to jsem ráda a děkuji

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení