1.6.20

Na kole Českým rájem

Vzhledem k tomu,že u nás je docela příjemné počasí,od minulého pondělí nespadla ani kapka,tak mohu vyjíždět pravidelně na kole.Jediné co mně na kole vadí je docela silný vítr a hlavně studený,který fouká skoro denně.Jeden den to vypadalo,že se uklidnil a tak jsme mohly s kamarádkou uskutečnit plánovaný výlet.Sice jsme plánovaly,ale nakonec jely trochu jinak.Tak to někdy bývá.Doma jsem si potom  na mapě vyznačila trasu,kudy jsme to vlastně na kole jely.Možná,že jsme si někde trochu zajely.Není to úplně přesně zakreslené,protože mapa je podrobná pouze po zvětšení a to se mi nějak nedařilo uložit.Obě máme elektrokolo.Někde byl terén kopcovitý,tak aspoň já jsem baterku zapínala často.Šlapat se ale musí pořád,kolo samo nejede.A najednou jsem měla baterku vybitou.Možná to bylo také tím,že jsem večer den před tím jela na kole zalévat hřbitovy a baterku už nedobila.Naštěstí jsme se blížily k Olšině,kde bydlí moje dcera.S manželem mám domluvený vždy,když jedu na kole,že kdyby něco přijede pro mě.Přijel,naložil nás i s kolama.Ujely jsme 37 km a znát to bylo.Do Turnova nám zbývalo ještě 11 km.Elektrokolo je těžké a jet bez baterky by byla pořádná dřina.Výlet to byl moc pěkný a můžeme naplánovat další.


Z Turnova jsme vyjely směr Přepeře,Modřišice,Všeň a Žďár a Žehrov.Tady jsem si chtěla vyfotit koně,pokud nebudou moc daleko.Většinou,když jedeme kolem nejsou vidět.Tentokrát,jak mě viděli,jeden přiklusal až ke mně.


Když jsem mu nic nedala,zase odklusal.








Louka plná mých oblíbených kopretin



Jedeme po vedlejší silnici a zde není takový provoz.





Z Libošovic je pěkný výhled na kapličku na Vyskři.


V dáli se vynořují i Trosky.




Přejíždíme železniční trať a navážeme na silnici vedoucí ze Sobotky.A před námi se objevuje zámek Humprecht.




Jedeme okolo soukromého rybníčku.




A jsme na Podkosti.



Bílý rybník pod hradem Kost



Hrad Kost.Samozřejmě opět fotím proti slunci.Ale trochu si vyhraji.


Malinké sluníčko,ale je tak, jak má být.Stačila hodně velká clona.Někdy se povede,někdy ne.




Kost je gotický hrad.Vystavěn byl před rokem 1349.Od roku 1991 je soukromým majetkem hraběcího rodu Kinský dal Borgo.Hrad Kost již na blogu mám a proto se o něm více rozepisovat nebudu.V současné době zde probíhají stavební práce.Hrad je veřejnosti otevřen.







Odbočka do údolí Plakánek.Louka je fialová.Nemůžeme se nabažit.Je to krása.







Od hradu Kost jedeme na Kamenici,okolo rozhledny Čížovka,jedeme přes Suhrovice a po pravé straně vidíme Suhrovické rybníky.Odbočujeme na Kněžmost a tady se dostáváme do hustšího provozu.Tady už moc nefotím.Trasu jsme si prodloužily,jely jsme pořád po hlavní ,abychom zastavily u rybníku Žabakor.Posledně tu byly labutě a volavky,ale neměla jsem u sebe foták,tak jsem si to chtěla vynahradit.Bohužel,labutě ani volavky tu nebyly.


Rybník Žabakor




A teď už šlapeme na Olšinu a potom ještě nad Olšinu směrem na Dneboh,kde je pěkný výhled na krajinu.Je vidět až na Bezděz.



Tady je vidět Ještěd.


Ještě nějaké kytičky nafocené cestou.Vlčí máky byly hodně podél silnice,ale v provozu jsem nemohla zastavit.


A osamocený kosatec


Přes cestu nám přeběhl zajíc a potom nás pozoroval.





Výlet byl parádní v krásném prostředí Českého ráje.Daly jsme si docela do těla,dva dny jsem si nemohla sednout.Kdo jezdí na kole,ví o čem píšu.
Ale už je dobře a dnes jsem už byla  na kole zase.Zalévat na hřbitovech.
Začal červen,jaký asi bude...
Přála bych si,aby byl hlavně už klidnější,jak měsíce předchozí.


30 komentářů:

  1. Tedy Jituško to jste borci. Ono to je pořádný okruh a pamatuji jak potom bolí z toho sedátka na kole hlavně zadek. To má člověk pak pocit, že neujde ani krok. Krásné fotografie jsi pořídila. Jak ráda bych se tam někam už vydala. Jen že manžel ještě tak daleko jezdit nechce. V roušce se mu špatně dýchá a ve vlaku ji mít musí. Máte tam opravdu krásně. Rybníky jsou super, hrad Kost, Humprecht.. to je paráda. Přeji ti krásné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaru,děkuji.Na kole je to docela v pohodě a hlavně na elektrokole.Ale já jezdila takové tůry i na normálním kole dříve.

      Vymazat
  2. Jitulko tak to jsi teda borec jak píše Jarunka na kole ale jak je širší sedatko tak to jde nemám rada ty uzoučke to pak boli ten zadek ale fotečky nádherné ****************** pokochala sem se děkuji a hezký týden přeji ..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bětuško,také mám širší sedadlo,ale někdy to prostě nesedne.

      Vymazat
  3. Je tam nádherně Jituško.Krásné fotečky a ta louka,krása.Hezký den...

    OdpovědětVymazat
  4. Jituško, nádhera!
    Počasí jak malované a ta krajina, hrady, zámky, ... to nemá chybu. Krásný výlet.
    Přeju pohodový začátek týdne.

    OdpovědětVymazat
  5. Tak jsem čekala jestli náhodou nepojedete Plakánkem okolo chalupy Dvořákových ;-)...zrovna o víkendu jsem v rádiu poslouchala jejich povídání o tom jak k té chalupě přišli....jinak krásná krajina. Na Kosti jsem byla jednou, se základkou na výletě...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy,chvíli jsem o tom uvažovala,ale máme obě městská kola,to znamená nejsou odpružená a mají dole nizko rám a to je na nerovném terénu o ústa.

      Vymazat
  6. Jituško, krásný výlet a na fotky s komentáři k nim radost pohledět. :)

    OdpovědětVymazat
  7. Zdravím Jituško, nádherné pokoukání hlavně ty koně to je vááááu moc jsi mne potěšila a díky za vše.Opatruj se a měj krásné dny MTR♥🌹Já prozatím dávám od PC oddych jelikož nejsem úplně fit tak se všem omlouvám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko,moc děkuji za návštěvu.Zdraví je nejdůležitější a udělat si občas přestávku od blogu chválím.Také o ni často uvažuji.Měj se hezky MTR

      Vymazat
  8. Jituško, děkuji za krásné fotky. Český ráj je prostě ráj!
    Přidám jen takovou perličku - v sobotu jsme byli na prohlídce zámku Karlova Koruna v Chlumci, průvodcem nám byl pan hrabě Francesco Kinský dal Borgo. Reportáž pochopitelně bude :o)
    Měj se moc hezky, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko,děkuji.O svá sídla se rod dal Borgo stará dobře.

      Vymazat
  9. Jituš, zemský ráj to napohled. Krásná, malebná krajina a moc pěkně jsi to zaznamenala.
    Krásný večer. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituš,děkuji.Jsou to všechno známá místa,ale jet okolo a nefotit mně nedá.

      Vymazat
  10. Teda, Jitko, vy toho stihnete projet, nádhera. Na hradě Kost jsem ještě nebyla a moc bych se na něj chtěla podívat, tak snad někdy se tímto směrem vypravíme. Krásné fotky jak od hradu, tak od rybníků. A fialová louka je kouzelná, užívám si výlet s Tebou.
    Měj fajn týden. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo,děkuji.Celý Český ráj stojí za návštěvu,určitě se sem někdy vypravte

      Vymazat
  11. Jitu, krásně je u nás, viď ! M.

    OdpovědětVymazat
  12. Krásný výlet. Většinu těch míst jsem navštívila v minulosti. Bohužel ne na kole. A teď už bych to na kole ani nedala. Víc chodím nordic walking. Fotky jsou moc pěkné, určitě zase nakouknu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věro,děkuji za návštěvu a určitě zase nakoukni

      Vymazat
  13. Jíťo parádní výklet, krásně je u Vás a tolik km. Já už bych se nehla. Přídoda i stavby kouzelné 💕🌸💖🌷🌼💕🌸 Kopretiny miluji a kosatce také 💕

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni,děkuji.Na kole to šlo,ale pěšky bych to už nedala.

      Vymazat
  14. Jituško to je krásy,moc hezké.

    OdpovědětVymazat
  15. Tak to jsi si to pěkně užila a nafotila překrásnou krajinu, zvířata, hlavně koně a kytky. Moc se mi to líbí Jituško********

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení