16.8.23

Jedinečný kostel v Kočí

 Tentokrát jsme výletovali s nejstarší vnučkou a kolií Kiarou.Vyzvedli jsme je v Pardubicích a pokračovali do obce Kočí podívat se na kostel

sv.Bartoloměje.Převážně dřevěný,původně gotický kostel nechala postavit na konci 14.století manželka Václava IV.,královna Žofie.

Kostel je unikátní krytým barokním dřevěným můstkem,dlouhým 28 metrů vedoucím do dřevěné zvonice.Kostel byl původně postaven

bez jediného kovového spojovacího prvku.Během třicetileté války utrpěl značné škody.Mohutné trámoví však nebylo upravováno přes 600 let.







Zvonice dosahuje výšky 29 m a je celá krytá šindelem.Na jednom z trámů je datum 1666.
Tato stavba byla vybudována na místě původní gotické zvonice,ze které zůstaly dva zvony.
Bartoloměj z roku 1496 a Vavřinec z roku 1562.






Kostel není přístupný.Pouze na vyžádání s větší skupinou  lidí.
Nakoukla jsem na vnitřek mostu škvírou.












Na výletě nás doprovázela vnučka se svojí kolií Kiarou.
Moc milá společnost



Nicolka mě zvěčnila mobilem.



Z Kočí jsme jeli dále.
Mějte se hezky


13 komentářů:

  1. Jituško, je krásný a mám ho za humny a taky jsem uvnitř ještě nebyla...
    Máš krásnou vnučku a ona krásnou fenku!
    Měj příjemný den, těším se na pokračování. Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Jituško, moc krásný kostel. Připomněla jsi mi, že v obci Sväty Kríž na Slovensku je velký krásný kostel celý dřevěný a také spojovaný dřevěnými klíny. Byl sem přesunut před zatopením obce (už nevím které) při stavbě přehrady Liptovská Mara.
    Vnučce i pejskovi to moc sluší.

    OdpovědětVymazat
  3. Máš pravdu, že kostel je unikátní. Já vždy smekám čepici před dovednostmi našich předků. A z vnučky je pěkná šťabajzna, musím mít radost z takových vnoučat. Tvé geny jsou předány dál. Užívej léto a měj se dobře.

    OdpovědětVymazat
  4. Když jsem tenhle kostel viděla poprvé bylo to jako zjevení. Pro naší (a teď myslím pro českou část) sakrální architekturu zcela netradiční.

    OdpovědětVymazat
  5. To je opravdu krásný kostel.Určitě jste si výlet užili všichni. Vnučce to moc sluší a Kiaře taky !
    Měj hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  6. Moc pěkné místo, které neznám, zaujala mě historie místa i malebné fotky. Takhle jste si rozšířili své pole působnosti. ☺
    Přeji další podobné výlety. 👍

    OdpovědětVymazat
  7. Jitko, to je nádherná stavba, dřevěný kostel se mi líbí moc. Tvojí vnučce a její Kiaře to také moc sluší, jsou to holky fešandy. Měj se hezky, zdravím 😉😀

    OdpovědětVymazat
  8. Jitko, moc rádi se tam zastavujeme a ne jednou, ale uvnitř jsem také zatím nebyla a moc mě to mrzí. Jestlipak jste nejeli dále na Vraclav, když už jste byli tak blízko? Vnučka se povedla. Mimochodem, v Kočí je i moc fajn restaurace.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  9. Nádherná dřevěnná stavba Jituš,ale i ostatní fotky jsou nádherné.Máš výhodu,že tě manžel zaveze na výlety autem,tak si to užívej dokud to jde,vím o čem mluvím,měj se hezky

    OdpovědětVymazat
  10. Zdravím Jíťo, úžasné fotky. Ta stavba je parádní. Super fotečky s vnučkou i Kairou. Borderky jsou šikulky ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
  11. Zajímavý kostel, krásná stavba a hezké fotky!! Užij si léto a krásný den.

    OdpovědětVymazat
  12. Moc pěkné fotky Jituško ♥ Kiara je stejná jako naše Ela , jsou to divošky ♥

    OdpovědětVymazat
  13. No Jitu to jsou parádní fotečky i vnučka je moc hezká i Kiara je úžasná♥

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení