3.8.23

Dokončení výletu s vnučkami

                                                     Z výletu s vnučkami mi zbylo ještě pár míst,která jsme navštívili.Jedním z nich byla Libáň - Psinice.

                                                          Dřevěnou zvonici jsme už kdysi navštívili,ale když se pohybuje v místě,kde je,

                                                                                                  nedá mi to,abych se na ni nešla podívat.

                                                     




Zvonice je u kostela sv.Jiří.Byla postavena na konci 17.století.
Původně měla dva zvony,nyní je tam jeden.Zvon sv.Jiří







Zaujaly mě staré náhrobky.



Socha sv.Jana Nepomuckého před kostelem


Navigace mě upozornila na Kozákův vodní mlýn.Tak byla zastávka.
Mlýn byl postaven na začátku 19.století a fungoval do 30. let 20.století,
kdy byl majitelem František Kozák.Dochovalo se v něm původní
technologické vybavení.Současný majitel chce mlýn opravit
a zpřístupnit veřejnosti.







                                                                   

                                                                   
                                            
                                                                                                   Projeli jsme Křinec,zámek stál na svém místě a jeli jsme dále.
                 Manžel zastavil u zajímavé kaple za Křincem.Barokní kaple
                        sv.Jana Nepomuckého byla postavena v letech 1712 - 1714.






Vyprahlá krajina konečně dostává vláhu



V Bošíně mě tentokrát vesnická památková zóna nezaujala.
Přitom posledně jsem z domků kolem silnice byla nadšená.
Možná jsme tu byli na jaře a vše se zelenalo.Tentokrát bylo vše takové suché
i stromy snad usychaly.
Jenom pohled na kostel Narození Panny Marie.


Barokní márnice




Další známá dřevěná zvonice Mcely.



Zvonice stojí na zděném podstavci



Podívat se nahoru nechtěly už ani vnučky.Bylo vedro,ale přesto jsem se tam vyškrábala.


Kostel sv.Václava z roku 1384.






Tímto příspěvkem jsem ukončila výletování s vnučkami.
Mějte se hezky

14 komentářů:

  1. Jituško, moc hezký výlet, snad někdy s někým si taky na výlet vyjedu, zatím stále jezdím sama, pouze vzpomínky na Milánka jsou jak živé, to byly krásné výlety, no všechno jednou končí. Tobě přeji, moc a moc tak hezkých výletů a hlavně fotek. Maru

    OdpovědětVymazat
  2. Tetkapernikarka
    Jituško, krásné fotky z výletu, určitě jste si to všichni pospolu užili 😊
    A já jsem tak poznala zase pěkný kousek naší zemičky 😊👍🍀🌞
    Měj se krásně. Alena

    OdpovědětVymazat
  3. Jituško zdravím a moc děkuji. Fotky jako vždy nádherné a určitě i výlet jste si užili ♥

    OdpovědětVymazat
  4. Jitko, taky v tomto koutě naší země ráda ,,trajdám a fotím,, - ale v tom vedru ( které jsem nezažila, byla jsem pryč ), bych to asi nepodnikla. Zvonice tam znám a mám nafocené a taky se ráda vracím, asi nejčastěji k té v Jabkenicích. Bohužel jsou památky na Nymbursku mnohdy dost omšelé a nebo nepřístupné. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  5. Jituško, navštívili jste moc zajímavá místa. Z fotek dýchá vesnický poklid a příjemná atmosféra.
    Děkuji a přeji pohodové dny, Helena

    OdpovědětVymazat
  6. Anonymní04.08.23 8:59

    Tak to bylo tedy krásné výletování s vnučkami. Díky Tvým fotkám jsem z toho taky měla něco.
    Moc ráda jsem si fotečky prohlédla.
    Měj se hezky!
    Hanka bavi-mne-to

    OdpovědětVymazat
  7. Pěkné cestování jste měli a máte hodného řidiče, že vás takto vyváží. Staré náhrobky jsou úžasné. Měj se krásně.

    OdpovědětVymazat
  8. Jitko, dřevěné zvonice se mi moc líbí a starý mlýn je jako z pohádky. Na poli je teda sucho pořádné, díky častému dešti to teď už bude snad lepší. Měj se hezky a užij si víkend, pá 😀😉

    OdpovědětVymazat
  9. Měla jsi krásný výlet Jíťo ⚛ ღ ♥ staré stavby, staré náhrobky ukrývají mnoho tajemství, dobrou ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
  10. Jituško krásně si výletujete, moc se mi to líbí. Měj hezký víkend, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  11. Podle fotek to musel být krásný výlet!! Člověk se rád dívá na staré věci, má to své kouzlo, moderna to většinou nepřináší, tam často estetika chybí. Super fotky!!! Přeji krásný (asi mokrý) víkend.

    OdpovědětVymazat
  12. Ahoj Jituško tak jsi si užila parádní výlet s vnučkami,krásné jsi nafotila...měj hezkou neděli

    OdpovědětVymazat
  13. Moc hezký výlet i fotky Jituško ♥

    OdpovědětVymazat
  14. Super výlet Jituško, a moc nádherné místo i fotečky.😉♥

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení