11.8.23

Tichánkova rozhledna

Na pátek 4.srpna jsme měli s manželem naplánované Polsko.Je tam ještě pár míst,kam bychom se chtěli podívat.

Ráno volala vnučka,zda bychom ji nemohli dovézt do Turnova na nádraží ve 12.45 na vlak. Rádi jsme ji vyhověli,Polsko nám neuteče.

Tak jsem změnila plány a jeli jsme do Lomnice nad Popelkou a rovnou na horu Tábor.                                                        




Tichánkova rozhledna stojí na hoře Tábor,která má 678 m.
U zrodu rozhledny byl Josef Tichánek,jednatel lomnického
okrašlovacího spolku a stavba byla díky veřejné sbírce roku 1911
předána do užívání veřejnosti



Kostel Proměnění páně z roku 1704.




Pamětní deska


Na horu Tábor vede od studánky Křížovka křížová cesta.Kaple pocházejí
z roku 1898.






Na konci křížové cesty se nachází kaple Božího hrobu


Jdu se na to podívat z výšky.Na rozhledně jsme byli v roce 2019 a byla s námi
právě nejstarší vnučka.Věděla jsem,že mě i s venkovními čeká 155 schodů.
Manžel je tehdy počítal.




Tady jsem si uvědomila,že se nedokážu sama projít po ochozu.
Něco jsem přeci jen nafotila.
Výhledy byly pěkné,v pátek bylo docela hezky.
Pršet začalo až večer.




Vidět je na Krkonoše









Dole na mě čekala jako odměna zmrzlina,kterou mi koupil v restauraci manžel.
A jeli jsme dále.
Mějte hezký den i víkend,doufám,že už letní


14 komentářů:

  1. O této rozhledně tedy nevím ! Krásné výhledy. Moc hezké fotky!
    V Lomnici n.P. jsem byla jen jednou, ale město šlo nějak mimo mne. Hráli jsme tam loutkové na loutkařské přehlídce, dokonce jsme tam nocovali, ale už to mám všechno jenom v určitých obrysech :-).
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  2. Poslední dobou vnímám, že každá křížová cesta je jiná a svým způsobem fascinující. A tvé záběry z rozhledny jsou krásné, přímo se dotýkáš nebe. Pěkný víkend.

    OdpovědětVymazat
  3. Jitu, to jsou úžasné fotky a pěkné záběry z výšky. Máš můj obdiv mě by tam nikdo nedostal ani za milión :-)) mám strach z výšek. Opatruj se a krásný sluníčkový víkendík přeji.♥

    OdpovědětVymazat
  4. Nádherné fotky krajiny z výšky!!! Zaujala mě i ta křížová cesta, taky se na nějakou chystám! Krásné fotky.
    Přeji hezký víkend.

    OdpovědětVymazat
  5. Krásné fotky z rozhledny.Hezký víkend

    OdpovědětVymazat
  6. Jitko, když jsme na Táboře byli prvně, ani se na věž nedalo jít a pak tam udělali výtah, ne?Nebo se dá jen po schodech? Vím jen, že jsme tam museli platit vstupné mincemi, ale kostel nikdy nebyl otevřený, když jsme tam kolem Křížové cesty přišli.Fotky se ti povedly moc pěkné. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  7. Jituško, moc děkuji za projevenou osobní statečnost, my se můžeme pokochat. Další krásné místo! Jak rozhledna, tak křížová cesta se mi moc líbí!
    Přeji příjemný letní víkend, Helena

    OdpovědětVymazat
  8. Jitusko, to je nádherný výlet. Ta rozhledna je fakt pěkná, na ochoz bych ale nedostala syna a já bych se asi také platila při zdi. Výhledy překrásné. Počasí vám vyšlo ukázkové.

    OdpovědětVymazat
  9. Krásný výlet, mě se z vyhlídky točí hlava, nesnáším ani pohled, už to u mě trvá mnoho let. Mraky se mi moc líbí taky. Maru

    OdpovědětVymazat
  10. Pěkné fotky jsi pořídila Jíťo. Ty stavby jsou dokonalé. Prima víkend ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
  11. Jitusko mě se líbí, jak jsi akční! Užívejte si výletů, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  12. tetkapernikarka
    Jituško, to je nádherné místo.
    A povedly se Ti z rozhledny moc krásné fotky .
    Pěknou neděli i dny příští :-) Alena

    OdpovědětVymazat
  13. Jitko, změna byla vydařená. Polsko fakt neuteče a vy jste si užili parádní výlet i s vnučkou. Krásné fotky, krásné výhledy. Moc zdravím, pá 😀

    OdpovědětVymazat
  14. Jituš, měli jste krásný výlet a nafotila jsi nádherné čisté fotky. Já tyto místa neznám, tak jsem se alespoň pokochala tady na blogu ♥

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení