6.8.23

Zvonice Železný Brod

 Ve středu 2.srpna jsem byla objednaná na zubním v Železném Brodě na trhání stoličky.Manžel jel ten den na

technickou a tak jsem jela autobusem.Doprovod mi dělala sestra,že se ráda se mnou projede.

Na zpáteční autobus jsme měly dost času a chodit po městě se nám nechtělo a tak jsem byla ráda,že tu mám

dřevěnou zvonici.Tak jsme se k ní vypravily.

V Železném Brodě je hodně starých roubených domů v části nazvané Trávníky.Jedná se o ukázku lidové

architektury typické pro Pojizeří z přelomu 18. a 19.století.










Kostel sv.Jakuba Většího z 18.století a zvonice


Pod kostelem jsou staré sklepy




Před kostelem jsou sochy Panny Marie a sv.Anny








Zvonice není původní,stojí na místě zvonice z roku 1761,která v roce v roce
2007 shořela.Nová byla postavena o rok později v roce 2008.
Uvnitř se nachází tři zvony,sv.Jakub větší,Panna Maria Bolestná a sv.Václav.







Od zvonice je pěkný výhled na město





Kaple sv.Jana Nepomuckého se nachází na kopci nad Železným Brodem.Nikdy jsem
u něho nebyla.
Kopec je opravdu něco,poslední stovka metrů je snad úplně kolmo.
Byla jsem ráda,že jsem kopec vylezla.Na vytržený zub to dobrý nápad nebyl.


Kaple byla postavená hrabětem Karlem Josefem Des Foursem na místě bývalé poustevny.
Nalezl zde úkryt za sedmileté války.


Další výhledy na Železný Brod.





Prší a prší,přímo leje od pátečního večera.
V uplynulém týdnu sice občas sprchlo,ale jinak to bylo
ideální počasí na výlety.Hlídala jsem dva dny Bleky a to jsem s ní chodila
jenom na dlouhé procházky a v pátek jsme stihli  ještě jeden výlet.
To někdy příště.
Mějte hezký začátek dalšího týdne


13 komentářů:

  1. Jitko, moc děkuji za krásné fotky, zvláště roubených domů, ty mám moc ráda. Po vytrženém zubu takový výšlap fakt asi není to pravé, ale zvládla jsi to, jsi dobrá. Měj se hezky, zdravím, pá 😉😊

    OdpovědětVymazat
  2. Jitko, tak Železný Brod máme také prochozený a nafocený a zvonici zvláště, pamatuji, když byla zničená požárem, to zas někdo hloupý neměl co dělat.Do toho Muzea jsem vzala svého času i vnučky, byly ještě poměrně malé a užily si to tam, hlavně tam mají modely starých domů. To jste se sestrou pěkně poběhaly. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  3. Jituško, ráda jsem se s vámi prošla.
    U nás prší už 48 hodin, za mě to stačí...
    Přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
  4. Tak to jste se se sestrou moc krásně prošly. Nikdy jsem v tomto městě nebyla, tak jsem si se zájmem Tvoje fotky prohlížela.
    U nás taky prší, ne že by lilo jako z konve, ale prší. Vláhy do zahrádky bylo třeba- to zase jó, ale čeho je příliš, toho je dost.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  5. Ahojky Jíťo, ten kraj neznám, ale je to tam hezké.U nás stále leje a dnes je fakt zima. To není srpen to je listopad ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
  6. Hezká místa která neznám Jituš,tak jsem se se zájmem podívala.přeji hezké dny bez deště...

    OdpovědětVymazat
  7. Fotky historických objektů mě opět potěšily, je to krása!!! Jak vidím, i u vás pošmourno, léto se nám asi na chvíli ztratilo, tak si můžeme od horka odpočinout - škoda jen, že u mých rybníků je mokro. Krásný den přeji.

    OdpovědětVymazat
  8. Po delší době Jitu moc zdravím♥ Krásné místo, které neznám jen počasí by se už mohlo umoudřit. Děkuji, že jsi mne z přátel nevymazala ohledně mé neaktivity♥ Přes léto málo chodím komentovat ale koukat chodím :-) snad se nám počasí umoudří. Měj se hezky😉😃

    OdpovědětVymazat
  9. Jituš, to je pro mne zajímavé, když slyším "Železný Brod", hned dodám sklo. Tedy doufám, že se stále vyrábí, tady dávám (?). Zvonice pěkná i ty výhledy na město, ale dobře, že Tě sestra doprovodila, po tom zákroku sis dala "štreku". Ale mají tam městské muzeum, tam bych skončila já. 😃
    Přeji pěkné dny bez deště. ☺

    OdpovědětVymazat
  10. Jituško zdravím opět super fotečky nám letos nevyšlo Železný brod návštívit,měli jsme to v plánu cestou domů ale pak jsme jeli do Turnova.

    OdpovědětVymazat
  11. Jsi dobrá, že jsi se po vytržení zubu místo odpočinku vydala na procházku s ještě do takového krpálu. Výhledy stojí za to. Moc pěkné fotky. Měj se hezky.

    OdpovědětVymazat
  12. Jituško fotky překrásné, zvonice, ale nejen ona i okolí parádní ♥

    OdpovědětVymazat
  13. Moc pěkné fotky Jituško, jsi dobrá že stihneš zubaře a ještě se podívat do okolí ♥

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení